見出し画像

〈和訳〉Sleepwalking

Feel like I’m sleep walking when you’re gone
君がいないと僕は、ひたすら夢の中を彷徨っている気分になるんだ

What a shame What a shame What a shame
あぁ なんてことだ
It’s all fun and games ‘til you don’t want to play now
楽しいのは君が遊んでくれるうちだけだったんだね
Run away Run away Run away
あぁ 逃げ出したいよ
It’s easy to see, but it’s harder to say now
傍観者でいるのは気楽だけど、当事者になるのはキツ過ぎる
You’re onto something else,
君はもう違う誰かに夢中になっていて
I’m a picture left on your shelf
僕はまるで棚に置きっぱなしにされた写真だ
the dream’s a lie I tell myself…
こんなの夢で、全部嘘だって自分に言い聞かせるけど…

Feel like I’m sleep-walking when you’re gone
君がいないと僕は、ひたすら夢の中を彷徨っている気分になるんだ
Wide awake but it just feels wrong
目は覚めてるはずなのに、全てがまがいもののように感じられて
Stay in bed ‘til a whole year’s gone
ずっとベッドの中にいるみたいだ
Wake me up when it’s over
だから全部終わったら起こしてくれよ

Feel like I’m sleep walking when you’re gone
君がいないと僕は、ひたすら夢の中を彷徨っている気分になるんだ
Medicate ‘til my brain goes numb
脳が痺れるまで薬を飲んだよ
Like a dream where your feet won’t run
足が思い通りに動かなくなる夢みたいに
Stuck in place, paralyzed,
僕はここに取り残されて身動きが取れない
I feel like I’m sleep-walking when you’re gone
君がいないと僕は、ひたすら夢の中を彷徨っている気分になるんだ

Took a flight to the west coast
西海岸までの飛行機を取って
Fell asleep at the window
窓際の席で眠りについた
Suddenly I feel my body fallin’ fast into visions of you moving onto someone else,
だけど突然飲み込まれるんだ、君が他のやつのところに行ってしまう幻想に
I’m a picture left on your shelf
僕はまるで棚に置きっぱなしにされた写真だ
And the dream’s a lie, I tell myself…
こんなの夢で、全部嘘だって自分に言い聞かせるけど…

Feel like I’m sleep-walking when you’re gone
君がいないと僕は、ひたすら夢の中を彷徨っている気分になるんだ
Wide awake but it just feels wrong
目は覚めてるはずなのに、全てがまがいもののように感じられて
Stay in bed ‘til a whole year’s gone
ずっとベッドの中にいるみたいだ
Wake me up when it’s over
だから全部終わったら起こしてくれよ

Feel like I’m sleep walking when you’re gone
君がいないと僕は、ひたすら夢の中を彷徨っている気分になるんだ
Medicate ‘til my brain goes numb
脳が痺れるまで薬を飲んだよ
Like a dream where your feet won’t run
足が思い通りに動かなくなる夢みたいに
Stuck in place, paralyzed,
僕はここに取り残されて身動きが取れない
I feel like I’m sleep-walking when you’re gone
君がいないと僕は、ひたすら夢の中を彷徨っている気分になるんだ

What a shame What a shame What a shame
あぁ なんてことだ
It’s all fun and games ‘til you don’t want to play now
楽しいのは君が遊んでくれるうちだけだったんだね
Run away Run away Run away
あぁ 逃げ出したいよ

Feel like I’m sleepwalking when you’re gone
君がいないと僕は、ひたすら夢の中を彷徨っている気分になるんだ
Wide awake but it just feels wrong
目は覚めてるはずなのに、全てがまがいもののように感じられて
Stay in bed ‘til a whole year’s gone
ずっとベッドの中にいるみたいだ
Wake me up when it’s over
だから全部終わったら起こしてくれよ

Feel like I’m sleep walking when you’re gone
君がいないと僕は、ひたすら夢の中を彷徨っている気分になるんだ
Medicate ‘til my brain goes numb
脳が痺れるまで薬を飲んだよ
Like a dream where your feet won’t run
足が思い通りに動かなくなる夢みたいに
Stuck in place, paralyzed,
僕はここに取り残されて身動きが取れない
I feel like I’m sleep-walking when you’re gone
君がいないと僕は、ひたすら夢の中を彷徨っている気分になるんだよ


彼女が他の男の元へ行ってしまった(もう自分には振り向いてくれない)ことに対する嘆きと、そんな現実から逃避してしまう姿がなんとも切なく感じる曲です💔個人的には〈Wide awake but it just feels wrong〉が特に好きなフレーズでした。
また、MVも朦朧とした主人公の心象を表しているようで、とても印象的です。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?