見出し画像

イランの女性抑圧に対するメッセージ from2022年9月23日Facebookページ@FatimaDoJihad

Our prophet surrounded by women. Allah gave our prophet neither brothers nor sons. After he married Khadija, he lived with women, her and their daughters except for Ali.

He never hit women, listened to their requests, and accepted the advice of the Umm Salamah.

When he was alive, Islam was also for women. Why do modern men use Islam to dominate women? Wearing a hijab is advice given directly to women. Allah didn't tell the men to force it on women.

Allah would not stand for patriarchy. Because our prophet was not made patriarch. Allah made men and women as equal partner. The life of the Prophet and his interactions with the people around him are all signs of Allah.

Men should listen to women as the Prophet did.

Allah may bless the prophet and peace upon him and his family.

日本語訳 Google翻訳(手を加えています)

私たちの預言者は女性たちに囲まれていました。 アッラーは私たちの預言者に兄弟や息子を与えませんでした。 ハディージャと結婚した後、彼はアリーを除き女性たち、彼女とその娘たちと暮らした。

彼は決して女性を殴ることはなく、女性たちの要求に耳を傾け、ウンム・サラマの助言を受け入れました。

彼が生きていた頃、イスラム教は女性のためのものでもありました。 なぜ現代の男性は女性を支配するためにイスラム教を利用するのでしょうか? ヒジャブの着用は女性に直接与えられるアドバイスです。 アッラーは男性たちに女性にそれを強制するようにとは言いませんでした。

アッラーは家父長制を支持されないだろう。 なぜなら、私たちの預言者は族長にされていなかったからです。 アッラーは男性と女性を対等なパートナーとして創造されました。 預言者の生涯と彼の周囲の人々との交流はすべてアッラーのしるしです。

男性も預言者と同じように女性の意見に耳を傾けるべきです。

アッラーが預言者を祝福し、彼とその家族に平安を与えてくださいますように。

注)

これはイランで女性運動家が殺されそれをきっかけに政権への抗議活動が巻き起こったニュースに寄せたメッセージで2024年3月現在1.9万いいねがついています。宣伝費を多少かけています。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?