テレワークとモチベーション/Telework and Motivation

英語日記29日目です。

テレワークだと生産性が落ちるという話がありますが、必ずしも正しくないと考えています。業務によっては、通勤の疲労がない分、生産性が上がるものもあるでしょう。

ただし、モチベーションが低下すると、テレワークで生産性を維持するのは困難になります。

強制力が働かないから、自らモチベーションを上げる必要があるのですが、これがなかなか難しい。

今日はまさにこの状態で苦しみました。あまりに生産性が上がらないので、テレワークながら早退したくなりました。

とはいえ、早退するわけにもいかないので、なんとか粘って仕事をしていました。

たまには、こんなこともあります。

---

This is the 29th day of the English Diary.

There's a lot of talk about how teleworking reduces productivity, but I don't think that's necessarily true. Some jobs may be more productive because you don't have the fatigue of commuting.

However, when motivation is low, it can be difficult to maintain productivity through telework.

There's no compulsion working, so I have to motivate myself.

I suffered through exactly this situation today. I felt like leaving early while teleworking because I wasn't being too productive.

However, I couldn't leave early, so I managed to stick around and work.

Sometimes, this happens.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?