見出し画像

ドリー・パートン、神から与えられた夢にインスピレーションを得た歌で神の警告を語る

01-27-2023
Talia Wise
 
Country music legend Dolly Parton says a divine dream from God served as the inspiration behind her new song "Don't Make Me Have to Come Down There."
 カントリーミュージックの伝説的存在であるドリー・パートンは、新曲 "Don't Make Me Have to Come Down There" のインスピレーションとなったのは、神からの夢だったと語っています。

The award-winning singer and musician took to Instagram last week to share about the dream with her followers. 
 受賞歴のあるシンガー兼ミュージシャンの彼女は、先週、Instagramでその夢についてフォロワーと共有しました。

"I had a dream and I felt like it was worth putting out there," Parton explained.
 「私は夢を持っていて、それを実現させる価値があると思ったのです」とパートンさんは説明しています。

She called the dream "something special."
 彼女はその夢を「特別なもの」と呼んでいます。

"I had a dream that God was standing on a mountain and looking down at us saying 'don't make me come down there'," she continued. "It woke me up and I got up and started writing this song over a period of weeks and months."
 「神様が山の上に立っていて、私たちを見下ろして、「私に、そこに降りてはいけない」と言っている夢を見ました。それで目が覚めて、起きて、数週間から数ヶ月かけてこの曲を書き始めました」と彼女は続けます。

The acoustic-led song begins with Parton detailing her dream along with the words God spoke to her.
 アコースティックな曲調のこの曲は、パートンさんが夢を語るところから始まり、神が彼女に語りかけた言葉も紹介されています。

"Last night I had a dream about God/He was standing on a mountain top/Looking down, around in such dismay," she sings. "And in my dream, I heard him say/Don't make me have to come down there/My children, you had best beware/If you don't pay attention, consequences will be dire/Don't make me have to come down there."
 「昨夜、私は神様の夢を見たの/神は山の頂上に立っていたわ/見下ろすと、このように失望して周りを見ていた」と彼女は歌います。そして夢の中で、「私に、そこに降りてはいけない」と言うのを聞いたわ/私の子供たちよ、用心しなさい/注意を怠ると、悲惨な結果になる/そこに降りてはいけない」。

The song continues, "I've told you time and time again, you can't disobey and hope to win. I am still the boss here, in case there's any doubt. You know I put you in this world and I can take you out."
 歌はさらに続きます:「何度も何度も言っているが、あなたは逆らってはいけないし、勝つことを望んではいけない。疑っているときのために言う、私はまだここのボスだ。私がこの世界にあなたを送り込んだのだから、あなたを連れ出すこともできる」

She also writes about "politics, earthquakes, erratic weather, pandemics, war, and hate" and urges people "bridge the great divide" and to seek God in prayer. 
 彼女はまた、「政治、地震、異常気象、パンデミック、戦争、憎しみ」について書き、人々に「大きな溝を埋めよう」「祈りの中で神を求めよう」と呼びかけています。

Parton released the track on her 77th birthday which was January 19th.
 パートンは、1月19日の77歳の誕生日にこの曲を発表しました。

Did you know?
 ご存じでしたか?

God is everywhere—even in the news. That’s why we view every news story through the lens of faith. We are committed to delivering quality independent Christian journalism you can trust. But it takes a lot of hard work, time, and money to do what we do. Help us continue to be a voice for truth in the media by supporting CBN News for as little as $1.
 神はあらゆるところにおられ、ニュースの中にもおられます。だからこそ、私たちはすべてのニュースを信仰の目を通して見ています。私たちは、信頼できる質の高い独立したクリスチャン・ジャーナリズムをお届けすることをお約束します。しかし、私たちの活動を行うためには、多くの努力、時間、そして資金が必要です。私たちがメディアにおける真実の声であり続けるために、1ドルからでもCBNニュースをサポートしてください。

CBN News
https://www1.cbn.com/cbnnews/entertainment/2023/january/dolly-parton-shares-a-divine-warning-in-song-inspired-by-god-given-dream
 

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?