見出し画像

From Now On 意訳

こんにちは、ハルノです!
本日は「From Now On」をお送りいたします!

歌詞

I saw the sun begin to dim
陽の沈んでいくのを見た

And felt that winter wind blow cold
冬の鋭い風が身に沁みる

A man learns who is there for him
男は支えられいたのだと気付く

When the glitter fades and the walls won't hold
輝きが、壁が消え失せたその時に

Cause from then rubble what remains
目の前に広がる瓦礫、

Can only be what's true
それだけがただ一つの真実なのだ

If all was lost there's more I gained
もし全てを失っても、得た物はそれ以上にある

Cause it led me back to you
それが私を君の元へと連れ戻してくれたのだ

From now on
これからは、

These eyes will not be blinded by the lights
決して光に目を眩ませることはない

From now on
これからは、決して

What's waited 'til tomorrow starts tonight, tonight
明日へと先送りしていたものも、今夜始めるのだ

Let this promise in me start
誓おう、この新たな始まりに

Like an anthem in my heart
私の心を謳う讃歌の如く

From now on, from now on
これからは、ここから先は

I drank champagne with kings and queens
国王、女王陛下と共にシャンパンを啜り

The politicians praised my name
政治家たちは私の名を讃えた

But those are someone else's dreams
しかしそんなものは私の追うべき夢ではなかったのだ

The pitfalls of the man I became
そんな夢の落とし穴にハマってしまった

For years and years, I chased their cheers
何年も何年も、名声を追い続けた

The crazy speed of always needing more
常に狂気的な速度で突き進むしかなかった

But when I stop and see you here
だがこうして立ち止まり、君を見て

I remember who all this was for
やっと思い出したのだ、全ては誰がためなのか

And from now on
これからは

These eyes will not be blinded by the lights
この両目は決して光に目をくらませない

From now on
これからは

What's waited 'til tomorrow starts tonight, it starts tonight
明日へと先送りにしていたものも今夜取り掛かるのだ、そう今夜だ!

And let this promise in me start
この新たな始まりに誓おう

Like an anthem in my heart
我が心の讃歌の如く

From now on, from now on, from now on
これからは、これより先は

And we will come back home, and we will come back home
私たちは帰って来たんだ、私達の家に、また再び

Home again !
私たちの家に!

And we will come back home, and we will come back home
私たちは帰って来たんだ、私達の家に、また再び

Home again !
私たちの家に!

And we will come back home, and we will come back home
私たちは帰って来たんだ、私達の家に、また再び

Home again !
また再び!

And we will come back home, and we will come back home
私たちは帰って来たんだ、私達の家に、また再び

Home again !
私たちの家に!

And we will come back home, and we will come back home
私たちは帰って来たんだ、私達の家に、また再び

Home again !
また家に!

And we will come back home, and we will come back home
私たちは帰って来たんだ、私達の家に、また再び

Home again !
また再び!

And we will come back home, and we will come back home
私たちは帰って来たんだ、私達の家に、また再び

Home again !
私たちの家に!

From now on
これからは

These eyes will not be blinded by the lights
決してこの両目は光に眩むことはない

From now on
これから先は

What's waited 'til tomorrow starts tonight, it starts tonight
明日に先送りにしていたことも今夜取り掛かるのだ、そう今夜だ!

Let this promise in me start
この新たな始まりに誓おう

Like an anthem in my heart
我が心の讃歌の如く

From now on, from now on, from now on
これから先は、これより先は

And we will come back home, and we will come back home
私たちは帰って来たんだ、私達の家に、また再び

Home again !
また再び!

And we will come back home, and we will come back home
私たちは帰って来たんだ、私達の家に、また再び

Home again !
また家に!

And we will come back home, and we will come back home
私たちは帰って来たんだ、私達の家に、また再び

Home again !
私たちの家に!

From now on, from now on
これからは

Home again ooh ooh
また家に

From now on, from now on
これからは決して、

Home again
また再び私たちの家に

いかがでしたでしょうか?
これで「The Greatest Showman」の曲が全て終了になります!
次からは実写「Aladdin」の曲を投稿いたします!
お楽しみに♪
よろしければスキとフォローお願いします!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?