見出し画像

Unstable/Justin Bieber 意訳

こんにちは、ハルノです!
本日はUnstable をお送りいたします!


歌詞

Uh-uh, unstable
今にも崩れそう

Sometimes I think I overthink
たまに思う、深く思い詰めてるって

And I start to feel anxiety
それで不安に駆られる

There were times I couldn’t even breathe
時には呼吸さえままならないんだ

But you never once abandoned me
でも君は一度として僕を捨てなかった

I tried to scare you, scare you away
君を怖がらせて、遠ざけようとした

Showed you the door, you adored me anyway
出口はこっちだよってね、でも君は構わず僕を愛した

When I was broken in pieces
僕の心がバラバラになった時

You were my peace of mind
君は心のピースになってくれた

You were my peace of mind
バラバラの心を埋めてくれたんだ

Yeah, you loved, yeah, you loved
僕に愛をくれた

Yeah, you loved me when I was unstable
心が崩れそうな時僕を愛してくれた

Never judged, never judged, never judged me
決して非難しなかった、

When I was unstable to love myself, to trust myself
自分への愛と信頼が揺らいだ時もね

Yeah, you loved, yeah, you loved
君は愛をくれた

Yeah, you loved me when I was unstable
僕が崩れそうな時もちゃんと愛してくれた

White knuckles trying to own my sanity
手に汗握る拳で正気を保とうとする

Not every wound is the kind that bleeds
追う傷全てが血を流すわけじゃない

Never know when my mind’s gonna turn on me
いつ自分の心のスイッチをオンにできるのかもわからない

But you’re the one I call for security
君は唯一僕の安心を守ってくれる

These memories have been toxic
記憶全てが毒々しい

I tried to ween and get off it
それを頑張って退けようとしてた

Through everything, you been my rock
全てを通して、君は僕支えだったんだ

I think you’re only thing I didn’t get wrong
僕の選択の中で君は唯一間違いのない存在だった

Oh, I know God was listening
神様はちゃんと耳を傾けてくれてる、

every night, when I would pray
僕の祈りを毎晩ね

You’re an angel watching over me
そして君は天使で僕のことを見守ってくれてる

All I need
僕の全てをね

I tried to scare you, scare you away
君を怖がらせて、突き放そうとした

Showed you the door, you adored me anyway
出口はこっちだよって、でも君は構わず僕を愛した

When I was broken in pieces
僕の心がバラバラになっても

You were my peace of mind
君は心のピースになってくれた

You were my peace of mind
バラバラの心を埋めてくれたんだ

Yeah, you loved, yeah, you loved
僕を愛してくれた

Yeah, you loved me when I was unstable
心が崩れそうな時、僕に愛をくれた

Never judged, never judged, never judged me
決して非難しなかったんだ、

When I was unstable to love myself, to trust myself
自分への信頼と愛が揺らいだ時にね

Yeah, you loved, yeah, you loved
僕に愛をくれた

Yeah, you loved me when I was unstable
心が崩れそうな時、僕に愛をくれたんだ

いかがでしたでしょうか?
よろしければスキとフォローお願いします!
コメントもお待ちしています!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?