見出し画像

Stuck In The Moment(Acoustic)/Justin Bieber 意訳

こんにちは、ハルノです!
本日は「Stuck In The Moment」acousticヴァージョンをお送りいたします!

歌詞

Now Romeo and Juliet, bet they never felt the way we felt
ロミオとジュリエットたちとは感じ方が違っただろうね

Bonnie and Clyde, never had to hide like, we do, we do
ボニーとクライドは僕たちみたいに隠れることなんてなかったよ

You and I both know it can’t work
お互いうまくいかないってことくらいわかってる

It’s all fun and games till someone gets hurt, and I don’t
誰かを傷つけても終わらないおふざけ、そんなの

I won’t let that be you
君にさせたくはないよ、

Now you don’t wanna let go and I don’t wanna let you know
君は離れたくないって言うけれど、僕は知られたくないんだ

There might be something real between us two, who knew?
僕たちの間に隠された真実があるかもしれない、

Now we don’t wanna fall but we’re tripping in our hearts
失敗はしたくないけど、心はもうボロボロで

And it’s reckless and clumsy cause I know you can’t love me here
とても正気の沙汰じゃないんだそれが僕への愛を阻んでるんだよね

I wish we had another time, I wish we had another place
もっとマシなタイミングで、もっとマシな所だったらよかったのに

But everything we had is stuck in the moment
ただただ、八方塞がりだよ

And there’s nothing my heart can do
僕の心なんかにできることなんてない

To fight with time and space cause I’m still stuck in the moment with you
マシなタイミングも場所も探れないんだ、だって僕ら本当に手詰まりなんだもの

See like Adam and Eve, Tragedy was our destiny, like Sunny and Cher
アダムとイブみたいに、悲劇なんて付き物さ、あとソニーとシェールみたいにね

I don’t care, I got you baby, see we both
気にしないさ、君を離さないよ、僕らの

Fighting every inch of our fiber, cause ain’t no way
細胞全部が必死になって戦ってる、他に道はないからね

It’s gonna end right but we are both too foolish to stop
このままめでたしとはいかないねでも、間抜けな僕らは止まれない、

Now you don’t wanna let go and I don’t wanna let you know
君は離れたくないっていうけど、僕は君に知られたくないんだ

That there might be something real between us two, who knew?
二人の間に隠された真実があるのかも、

And we don’t wanna fall but we’re tripping in our hearts
失敗したくはないけど、心はボロボロで

And it’s reckless and clumsy and I know you can’t love me here
とても正気の沙汰じゃないんだ、それが僕への愛を阻んでる

I wish we had another time, I wish we had another place
もっとマシなタイミングでもっとマシな所だったらよかったのに

But everything we had is stuck in the moment
全くもって僕らは、八方塞がりだよ

And there’s nothing my heart can do
僕の心にできることなんて何もありはしない

To fight with time and space cause cause I’m still stuck in the moment with you
マシな状況を探ることすらできないよ、だってその場から動けないんだもの

See like, just because this cold cold world saying we can’t be
この冷酷で残酷な世界が「そんなの許さない」って言っても

Baby, we both have the right to disagree and I ain’t with it
それに反発することはできるんだ、僕はとやかく言われるのは御免だね

And I don’t wanna be so old and gray, Reminiscing about these better days
年老いても色褪せたくないよ、良き日々が走馬灯みたいに浮かぶよ

But convention’s telling us to let go, so we’ll never know
でも「常識」が僕らを引き裂こうとする、だから知らんぷりしよう

I wish we had another time, I wish we had another place
もっとマシなタイミングで、もっとマシな所だったらよかったのに

Cause everything we did
だって今の僕らは

And everything we have is stuck in the moment yeah
ただただ、八方塞がりなんだ

I wish we had another time, I wish we had another place
もっとマシなタイミングで、もっとマシな所だったらよかったのに

But everything we have is stuck in the moment
でも今の僕らはお手上げ状態、その場から動けずにいるんだ

And there’s nothing my heart can do (nothing my heart can do)
僕にできることは何もないんだ、何もね

To fight with time and space cause (and space)
マシな状況を探ることもできない、だって

I’m still stuck in the moment with you
ただただ、八方塞がりなんだ

いかがでしたでしょうか?
よろしければスキとフォローお願いします!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?