見出し画像

【詩】「あの時」家族の団らん:ラムレーズンの詩;【Poem】’At that time’(Family Gatherings);Poem of rum raisin

わたしは ラムレーズン だった

せんこう花火を 家族 で 楽しむ 夕べ も

出来なくなったー--

娘たち と 思い思いの アイスクリーム を

食べた   夏 の 夕べ ー--

わたしは ラムレーズン だった

何年 ぶりかで  娘たち と 元妻 に 会い 食事をした

秋葉原

せんこう花火を 家族 で 楽しむ 夕べ も

出来なくなったー--

娘たち は   元妻 は ー--

今  何 を している だろう ー--


あの時 わたしは ラムレーズン だった



【Poem】”At that time”Family Gatherings;Poem of rum raisin


I was a rum raisin,

Unable

An evening  of    enjoy  japanese sparklers with the family

We ate ice cream as we pleased,

On a summer evening.

It had been years since I had dinner with my daughters and ex-wife,

In Akihabara.

Unable

An evening  of    enjoy  japanese sparklers with the family

My daughters and ex-wife,

What are they doing now?


At that time, I was a rum raisin.


                    Hinode_Taro


世界平和のため、ひのでたろう安全ブランドの確立を目指しています。