見出し画像

【和訳】Something Special/Joan

You and me got so much in common
And when you're around
There's butterflies all in my throat
僕たちにはたくさん共通点があるよね
君がそばにいると
言葉に詰まってしまうんだ

Woke up and realized 
I'm falling for you
We started out platonic
But I know we got something special
目が覚めた時にはっきり気付いたんだ
君に恋してるって
友達として始まったけど
僕らは何か特別だと思うんだよね

Lucky like a four leaf clover
I'm in love with my best friend
Took a while to comprehend
But I know we got something special
四葉のクローバーを見つけるような幸運さ
親友に恋をするなんて
理解するのに時間はかかったけど
僕らは何か特別な気がするんだよね

Take time and think it over
Don't it feel like common sense
Had to get it off my chest
I know we got something special
時間をかけて考えてみたんだけど
この気持ちは普通じゃないと思うんだ
この気持ちを吐き出さないと
僕らは何か特別だと思うから

Have an open mind about it
We could have a cottage up in northern Minnesota, yeah
Sitting by the fire
Drinking coffee, now
Don't that sound nice
考えすぎはやめよう
ミネソタ州の北部にコテージを建てられたら
暖炉のそばに座って
コーヒーを飲もうよ
楽しそうには聞こえないけどさ

I can't believe this whole time I've been looking for you
So where you at on all of that 
'Cause I know we got something special
君を探し続けていた時間が信じられないんだ
今までどこにいたの?
だって僕らは何か特別だから

Lucky like a four leaf clover
I'm in love with my best friend
Took a while to comprehend
But I know we got something special
四葉のクローバーを見つけるような幸運だよ
親友に恋をするなんて
受け入れるのに時間はかかったけど
でも僕らは何か特別だろう?

Take time and think it over
Don't it feel like common sense
Had to get it off my chest
I know we got something special
時間をかけて考えてみたんだけど
この気持ちは普通じゃないんだ
君に伝えないと
僕らは何か特別なんだ

I slept so good last night
Woke up feeling so fine
I got you by my side
And we got something special
昨日はよく眠れたんだ
寝起きもすごくよかった
君が僕のそばにいてくれるなんて
僕らは特別だよね

You're my source of light, yeah
I was so deprived, yeah
Now I'm feeling alright
And we got something special
君は僕を照らしてくれる光さ
心に穴が開いたような感覚だったけど
今はそれが満たされているんだ
だって僕らは特別だから

Lucky like a four leaf clover
I'm in love with my best friend
Took a while to comprehend
But I know we got something special
Take time and think it over
Don't it feel like common sense
Had to get it off my chest
I know we got something special
×2
四葉のクローバーを見つけるような幸運だよ
親友に恋をするってことは
受け入れるのに時間はかかったけど
でも僕らは何か特別なんだ
時間をかけて考えてみたんだけど
この気持ちは普通じゃないんだ
君に伝えないと
僕らは何か特別だから

in common : 共通に
around : 周囲に
butterflies : 蝶
throat : 喉、首
butterflies in my stomach : ドキドキする
woke up : wake up : 起きる
realize : はっきり理解する、悟る
start out : 一歩を踏み出す
platonic : 友愛的な
special : 特別の、特殊の
lucky : 幸運
like : ~のような
four leaf clover : 四葉のクローバー
in love : 恋に落ちる
take a while : しばらく時間がかかる
comprehend : 理解する
take time : 時間を置く
think over : 熟考する
common sense : 常識
had to : しなければならなかった
get off : 降りる、降ろす
chest : 胸、胸部
open mind : 先入観をもたない、心を開く
cottage : コテージ、子別荘
northern : 北の、北部の
Minnesota : ミネソタ州
sit by : そばに座る
sound : ~のように思う
whole : 全体の、すべての
look for : 探す、求める
all of that : それらすべて
source : 源、元、原因
deprive : 奪う、拒む

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?