見出し画像

自慢げな絵画

作・画 赤江かふお

ガラッと浴室のドアが開き、僕は体を洗い終え湯船に浸かろうとしていた瞬間だったので、突然風呂場に入ってきた君の、鏡に映る全裸の姿に驚き、尻もちをつきそうになってしまった。
「どうも失礼、お風呂、入りますよん。」
反応が大袈裟だったことを笑われた。
いや、別にこういうことはよくある、君はどうも自分の体が美術品のようであることを知っているんだな。
風呂場の鏡を絵画の額のようにして、薄いナイロンタオルで最低限の部分を隠す仕草で、僕がそのままぼうっと鏡を見ている姿を愉しんでいるのがわかる。
そして、ゆっくり瞬きをしながら、目線を艶めかしく、横に流す。
きっと今日はこのポーズがお気に入りなのだろう。
僕は照れながら「今日も美人ですな。」というと、「やっぱそう?」と、隠すものもただのタオルとして、単にバスタイムを楽しみに来た。
2人での入浴は、断じてただただ互いの生活に関する愛の時間だ。
だから、僕は君の美を冷静に見つめることに徹する。
金髪のベリーショートヘアにピアスが似合う、音楽の趣味だって、僕とは真逆で激しいものが好きな、一見ボーイッシュな君の、隠された魅力は、乳白色の肌、確かな曲線美。
「んふふ、どうしたの?」
「わかってるだろ、どうもしないよ。」
やはり君は、絵画になるべきなんだろうな。

自慢げな絵画

次回 『影法師のリズム』

前回 『しなやかな誘い』

The Boastful Painting

The bathroom door swung open abruptly as I was just about to sink into the bath after washing up, so I was startled by your reflection in the mirror, completely naked, and almost fell on my behind.
“Sorry about that, coming into the bath now,” you said, laughing at my exaggerated reaction.
No, it’s not unusual, it seems you know your body is like a piece of art.
You enjoy the sight of me staring blankly at the mirror, treating the bathroom mirror like the frame of a painting, covering just the bare essentials with a thin nylon towel.
Then, you slowly blink and shift your gaze seductively sideways.
Surely, this pose must be your favorite today.
Blushing, I say, “You’re beautiful today, as well,” to which you reply, “Really?” as if the towel was just a mere accessory for enjoying bath time.
Bathing together is strictly a time of love, relating to each other’s lives.
Thus, I commit to calmly admiring your beauty.
Your very short blonde hair with earrings suited you, and your taste in music is the polar opposite of mine, preferring intense genres, giving you a boyish appearance, but your hidden allure lies in your milky white skin and certain curves.
“What’s up?” you giggle.
“You know, it’s nothing,” I reply.
Indeed, you should be immortalized as a painting.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?