見出し画像

4.The beginning of life in Tokyo 東京での生活の始まり

Spiritual Life Navigator
 I'm Marco Hiromi.

 Thank you very much 
for  select this blog.

 Summary article

 Events up to the last time


 About 20 days after birth,
 Life in Tokyo has begun.

 At this time,
 Even though I'm thrilled to raise my first child
 Carefully and carefully raised
 Rookie dad, mom's struggle
 You can get a glimpse.

 There is one thing that surprised me.
 Than the room I live in now
 For a long time, a much narrower floor plan
 Despite the apartment
 TV, chest of drawers, etc.
 The electrical appliances and furniture that are placed
 Be much bigger.

 In addition, my baby bed is left
 Even though there are a lot of toys
 The room is surprisingly clean.


 There is more than one place to live
 For transferees

 You'll be better at using the room,
 I felt that.

 When I lived
 Like the picture in the headline
 A place where you can see Mt. Fuji clearly
 It seems that it was.

 A place that can be reached in about 30 minutes by train from Shinjuku
 I wonder if it was such a peaceful landscape
 I am also surprised that.


 Now it's completely urban and tall buildings are built
 I can't see Mt. Fuji at all


 Having lived in these good old days
 I am very happy.

 next
 5.  When I was a baby.

 Please read until the end
 thank you very much.

スピリアルライフナビゲーター
マルコ★ヒロミです。

こちらのブログを選んで下さいまして 
どうもありがとうございます。

まとめ記事

前回の出来事


生まれてから約20日後、
東京での生活が始まりました。

この時期は、
始めての子育てドキドキしながらも
大切に大切に育ててくれた
新米パパ、ママの奮闘振りを
垣間見ることが出来ます。

驚いたことがひとつあります。
今住んでいる部屋よりも
ずっと、ずっと狭い間取りの
マンションにも関わらず
テレビやタンス等、
置いてある電化製品や家具が
ずっと大きいこと。

更に私のベビーベットが置いてあったり
おもちゃの量が多いのに
部屋が驚くほどスッキリしているのです。


住む場所が一箇所にとどまらない
転勤族の方は

部屋の使い方が上手くなるのだな、
と、感じました。

私が住んでいた時は、
見出しの写真のように
富士山がくっきり見える場所
だったそうです。

新宿から電車で30分程度で着く場所が
こんなにのどかな風景だったのか、
ということにも驚かされます。


今はすっかり都会になり高い建物が建ち
富士山は全く見えなくなりましたが


こういう古き良き時代に住んだことが
とても嬉しく感じています。

次は
5.赤ちゃん時代の私 です。

最後まで、お読み下さいまして
どうもありがとうございました。

もし記事を読み共感しましたら、サポートしていただけると幸いです。サポート費用は皆さまに喜んでいただく活動に使わせていただきます。