見出し画像

google翻訳で日記を書いてみる #凧揚げを見る(0103)

Try writing a diary with Google Translate #See kite flying (0103)

【原文】
まだまだお正月です。今年のお正月はとても天気が良いです。アパートのベランダから野原の方を見たら、親子で凧揚げをしていました。昔ながらの紙と竹でできた凧です。風はそんなに強くなかったのですが、大空高くで飛んでいます。仲睦まじい親子の声が野原に響き渡っています。とても気持ちの良い1日でした。

【Google翻訳】
It's still new year's day. The weather is very nice this New Year. When I looked at the field from the veranda of my apartment, I saw a parent and child flying a kite. A traditional kite made of paper and bamboo. The wind wasn't that strong, but we were flying high in the sky. The voices of a parent and child who are on good terms are echoing in the field. It was a very pleasant day.

【Google翻訳】→【日本語戻し】
まだ元旦です。 今年のお正月はとてもいい天気です。 アパートのベランダから畑を眺めていると、親子で凧揚げをしていました。 紙と竹で作られた伝統的な凧。 風はそれほど強くありませんでしたが、空高く飛んでいました。 元気な親子の声が現場に響き渡ります。 とても楽しい一日でした。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?