見出し画像

note始めました🎐 My First note Post!


フォローしてください😊💖


English version is available below!


初めまして。Misakiと申します。ついにnoteを始めました。まずは自己紹介をさせていただきます。

私は自分で言うのもなんですがすごく素敵な人生を送っていて、素敵な出会いと経験の数々を、絶対にシェアするべきだと思いnoteを始めました。私の素敵な経験たちはすべて周りの人々の助けや支えがあってのことなので一切自分の素敵な経験を話すことに対して傲慢だとは思いません。

私の経験を書くことは両親や家族、恵まれた環境や仕事関係の方々や友達への感謝であり、私の周りの人々の自慢をすることだと信じています!

くだらないことから誰かの役に立つかもしれないようないろんなお話、シェアさせて頂きます!よかったら読んでください。


自己紹介

私は現在21歳です。

出身は東京都の伊豆諸島、新島。家から徒歩1分の幼稚園と徒歩2分の海を行き来する幼少期を過ごしました。おじいちゃんがいつも幼稚園まで送ってくれたのですが、早く行き過ぎてよく帰らされました。でも徒歩1分だったのでOK。新島の記憶はそれくらいです。

小学校に上がる時、このままだと少子化によりクラスメイトがいない毎日になることが発覚。先生とマンツーマンの小学1年生はさすがにかわいそうだという親の考慮で東京都の伊豆大島に引っ越しました。増量されたクラスメイトの数はなんと9。10人で毎日濃密な時間を過ごしました。

画像1

岳の平という、1964年の東京オリンピックのトラックに敷き詰めた砂利たちが大量に使われた山を所有している差木地小学校。人数が減り続けることは止められず、現在は閉校しています。当時一人一台一輪車を所有していました。謎に得意だった一輪車でわたしは当時の短すぎる足でロングフラミンゴ(胴体が長い一輪車)に乗るところまで昇格しました。


画像2
画像3
画像4
画像5

一番ちっちゃい水色が私です(笑)

画像6


その後東京に転校。中学は丸々東京本土で過ごしました。高校では東京の進学校に通い、受験に受かってから兼ねてから興味を持っていた座間の米軍基地でアルバイトを始めました。パスポートとIDを毎回持参し、アメリカの軍人さんを相手にポパイでチキンを売っていました。

画像7
画像8
画像9

座間の米軍基地の中

その際に友達となった日本人の友達と同じタイミングで短期のフィリピン留学を経験。私の英語の猛特訓人生の幕開けです。

画像10
画像11
画像12

この時多分人生で一番勉強しました。(笑)


大学では昭和女子大学へAO入学で進学しました。大学在学中にはアメリカのボストンに留学。1年半の時間をボストンで過ごしました。

大学の友達と切磋琢磨2学期勉強した後に行かせていただいた交換留学先はLesley University (レズリー大学)。ブログラム中にはHarvard extensionという、ハーバード大学で実際にハーバード生とその卒業生の方々に混ざって受講できるプログラムに参加させていただきました。

画像13
画像14
画像15

この門の左にみえる白い塔が私が実際に授業を受けた建物です!素敵な経験でした✨なんだかもう私ハーバード大好きなんです。建物がまず素敵。受けた授業の教授も私に優しくしてくれました!無料で彼の書いた本をもらいました!

留学の話はとてつもなく長い時間してしまいそうなので、よかったら私の書いた学校のブログを見てください。クレイジーなこともたくさんあったのでいつかしっかり話します。質問やコメントも気軽にお願いします。


常に国際交流に興味を持ち、日本政府主催のカケハシプロジェクト、中国政府主催の日中友好大学生訪中団に200人の候補者から選考していただき、無料での訪米、訪中経験もあります。本当に楽しくて素晴らしいプロジェクトだったので誰かの役に立つよう、いつかそのことについても書きます!

画像16
画像17

現在大学4年生なのですが、noteを絶対に始めようと思ったきっかけが今年2019年の9月から予定している半年の上海留学です。中国って私にとってもですが、多くの人々にとっても未知な部分が多くないですか?政府の検閲引っかからない程度にいろんなことを是非シェアしていきたいです。


私の人生のモットー

私の人生のモットーは「生き急げ」です。特に言語習得や新しい知識の吸収は早ければ早いほど効果的で長続きすると思っています。そういった分野に興味が強い私の心の叫びを無視せずに、できる限り早いうちに実現させるのが私のマインドセットです。年を取ったらこのマインドは変わってもいいかなと思っています(笑)


私のnote理想像

私はなるべくこれからの投稿すべてに英語翻訳を付けたいと思っています。忙しくても半年に1回は投稿。ライターとしての経験はないに等しいので常にスキル向上を目指して頑張ります。応援よろしくお願いします。

メッセージやコメントはとってもウェルカムです!




ENGLISH VERSION


Hello! I'm Misaki. I finally started note. First of all, I will introduce myself.
I think I have unique life events and experiences that are worth sharing with people.
I started note because I thought I should share a lot of beautiful encounters and experiences that happened and will happen in my life. I will be sharing all my wonderful experiences, hoping that I will support and motivate some people who have similar passions and interests.
I believe that writing about my experience shows some gratitude to my family, work-related people, and friends. I will share stories that might be useful to someone, or even my blog post that is nothing essential or informative.


Self-introduction
I am 21 years old Japanese.
I am originally from Nijima, Izu Island, Tokyo. I spent my childhood going back and forth between a kindergarten 1-minute walk from my house and a beach, which was 2 minutes walk from my house. My grandpa always took me to my kindergarten, but I still went too early and was often sent back to my home, which earned only 1minute. 👏That is the only memory from Niijima.
When I was about to enter an elementary school, I realized that it would be an elementary school life without any classmates due to the declining birthrate on the island. I moved to Izu-Oshima island, Tokyo, since my parents didn't want me to have only a teacher as my classmate.
The number of classmates increased to 9. I spent a lot of time every day with those nine classmates.

Sashikiji Elementary School owns a mountain called Mt. Takenohira, which a large number of sands used on the track of the Tokyo Olympic Games venue in 1964. The school also suffered the number of students kept decreasing, and it is closed now. At that time, each person owned a unicycle. I was so into it and even gained a license to ride on Giraffe Unicycle. I don't even how my short legs were able to reach that 6ft unicycle.
Then, I transferred to a school in Tokyo due to my parent's job. I spent my entire middle school in Tokyo. I was so happy that I could often go to Don Quixote, which I thought was a dreamland. I went to a high school in Tokyo and started working part-time at the US military base that I have always been interested in. I brought my passport and ID card every time and entered the military base and sold chickens to American military people. I experienced a short-term study in the Philippines at the same time as my Japanese friend I met at my part-time. That was the beginning of my English study for life.

Then, I entered Showa Women's University in Tokyo. During my university life, I studied in Boston, USA. I spent a year and a half there. After studying for two semesters with my Japanese university friends, I went to Lesley University as an exchange student. During the program, I participated in a Harvard extension program offered for Harvard students and their graduates at Harvard University and anyone who meets the requirements and English skills. I can keep writing about my studying abroad for a very long time, so please check my school blog if you like. There were many crazy things ( to me), and I will talk about it someday too. Please feel free to ask any questions or comments.
I have always been interested in international exchange and have been selected from 200 candidates for the Japan-China Friendship Association project sponsored by the Chinese government and the Kakehashi Project sponsored by the Japanese government and had experience visiting the United States and China, all expenses paid by them. These were fun and beautiful projects, so I will write about it one day to deliver information for those interested.

I decided to start using the notes because of the upcoming half-year studying in Shanghai scheduled for September 2019 to December. I feel China is not only for me, but for a lot of people, so many things are not unvailed yet, or information is not accurately delivered sometimes. I want to share all sorts of things to the extent that government censorship does not catch me. ♪

My life motto
My life motto is "Rush my life." In particular, I think that language acquisition and new knowledge absorption will be more productive and last longer if I try very hard in my early life stage. My mindset is to take prompt action if I have a passion for any language learning.

My note rules
I would like to have an English translation for all future posts. Ideally, I would like to post at least once a half yeat, even when I am busy. I am not much experienced as a writer, so I always try my best to improve my skills. Please support me with warm heart eyes.
Please feel free to comment or message me!





この記事が参加している募集

自己紹介

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?