見出し画像

Circle the Drain - Soccer Mommy 【和訳】

I wanna be calm like the soft
Summer rain on your back
Like the fall of your shoulders

背中や肩にあたる夏の雨のように、
柔らく穏やかになりたい

But everything just brings me back down
To the cold hard ground
And it keeps getting colder

だけどあらゆるものが
冷たく固い地面へと私を叩きつける
そしてさらに冷たくなってゆく

It's a feeling that boils in my brain
I would dial back the flame
But I'm not sure I'm able

脳が煮え立つような感覚
炎を呼び戻そう
そんなことできるか分からないけど

I'm wobbling out on the wire
And the lights could go out
With the break of a cable

私はワイヤーの上でぐらつくと
ケーブルが壊れて光もなくなる

Things feel that low sometimes
Even when everything is fine

時々物事が上手くいかない様に感じる
全てが順調な時でさえも

Hey, I've been falling apart these days
Split open, watching my heart go
'Round and around, 'round and around
Circle the drain, I'm going down
('Round and around and around and around
'Round and around and around and around)

ねえ、近頃どんどん壊れてゆく
引き裂かれて、心がぐるぐると回るのを見てる
状況が悪くなって、私は落ちてゆく

I'm trying to seem strong for my love
For my family and friends
But I'm so tired of faking

家族や友達の愛のために
自分を強く見せようとしているけど
そんなフリにはひどく疲れた

'Cause I'm chained to my bed when they're gone
Watching TV alone
'Til my body starts aching

だってみんながいなくなったら
私は身体が痛くなるまでずっと
ベッドの上でひとりでテレビを見てる

And I think there's a mold in my brain
Spreading down all the way
Through my heart and my body

きっと私の脳にはカビが生えていて
それが心臓や身体にも広がっている

'Cause I cling to the dark of my room
And the days thin me out
Or just burn me straight through

だって私は暗い自分の部屋にひっついている
そんな日々が私をすり減らして
またはそのまま燃やしていく

Things feel that low sometimes
Even when everything is fine

時々物事が上手くいかない様に感じる
全てが順調な時でさえも

Hey, I've been falling apart these days
Split open, watching my heart go
'Round and around, 'round and around
Circle the drain, I'm going down
('Round and around and around and around
'Round and around and around and around)

ねえ、近頃だんだんと壊れてゆく
引き裂かれて、心がぐるぐると回るのを見てる
状況が悪くなって、私は落ちてゆく

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?