I'm a beginner of speaking English. -Today is entrance ceremony for me!!-


Hello, I'm Japanese who interested in communication by using English.
This note is my practice book of using English.
Please look over me with kind eyes😿


First, I'll introduce about myself!
I was born in Japan and I was grown in Japan.
I had been to abroad only once as a school trip.
My hobby is dancing, painting pictures, taking photos of beautiful landscape , ,write essays and so on. 

Today, I'll write about dancing from my experience.
Please feel free to correct my English vocabulary and grammar☺

I started to practice dance when I was a first grade student of elementary school. My mother recommended me to start to practice dance as a lesson.
I took dance lessons every Saturdays. They were hard for me at that time, but I have loved dance with various kinds of songs.
I also knew various kinds of dance through lessons I took.
There are genres such as Hip hop, Rocking, Waacking, jazz, and so on.

From my experiences, I think Japanese is too shy to dance in daily life.
Dancing is a tool of expressing our emotions and what is hidden things inside ourselves.
I want to take root dancing in Japanese's everyday life because I think dancing enrich our daily lives☺

Now, I wonder people who live in other countries dance in daily life.

Thank you for reading!!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

こんにちは、私は英語でのコミュニケーションに興味がある日本人です。
このnoteは私の英語練習帳です。どうか温かい目で見守ってください。

早速ですが、私自身のことを紹介します!
私は日本生まれ日本育ちです。
一度だけ学校行事として海外に行ったことがあります。
私の趣味は踊ること、絵を描くこと、美しい風景の写真を撮ること、エッセイを書くことなどです。

今日は私の経験から趣味のダンスについて書いてみようと思います。
私の英語の語彙や文法が違っている場合は遠慮なく指摘いただけるとありがたいです☺

私は小学1年生の時にダンスの練習をし始めました。私の母が習い事として私に勧めてくれたのです。私は毎週土曜日にダンスのレッスンを受けました。それは当時の私にとってはハードなものでしたが、様々な種類の音楽に合わせて踊るのがとても好きです。
またレッスンを通して様々な種類のダンスがあることも知りました。
ヒップホップ、ロック、ワック、ジャズなど様々です。

私の経験から思うのは、日本人はシャイなので日常生活でダンスはしないのだろうということです。踊ることは自分の感情や内に秘めたものを表す手段です。
私は日本人の日々の暮らしにダンスという文化が根付いてほしいと考えています,  なぜならダンスは私たちの暮らしを豊かにしてくれるものだと思うからです。

今、私は他の国に住む方は日常の中でダンスをするのだろうかと考えています。

読んでくださりありがとうございました!!


 2024.1.4 pipi


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?