見出し画像

my boy only breaks his favorite toys / taylor swift(英詞 / 和訳)

テイラー・スフィウトの11枚目のアルバムとなる「THE TORTURED POETS DEPARTMENT: THE ANTHOLOGY」の2曲目に収録されている曲。
my boy only breaks his favorite toys 、私のボーイがお気に入りのおもちゃを壊したってタイトル。なんか、そういうことしそうだよね。マシュー・ヒーリー・・・。マシューはネタに困らない芸人だから、テイラーもザックザック曲ができたってわけね。納得。今のアメフト選手はネタ満載だろうか?

my boy only breaks his favorite toys / taylor swift

Oh, here we go again.
ああ、また始まった。

The voices in his head
頭の中の声

Called the rain to end our days of wild
野生の日々を終わらせるために雨を呼ぶ

The sickest army doll
最も病的な軍隊人形

Purchased at the mall
ショッピングモールで購入

Rivulets descend my plastic smile
私のプラスチックスマイルに小雨が降る

But you should've seen him
しかし、あなたは彼を見るべきだった

When he first got me
彼が最初に私を捕まえたとき

My boy only breaks his favorite toys, toys
うちの子はお気に入りのおもちゃしか壊さない。

I'm queen of sand castles he destroys
私は彼が破壊する砂の城の女王だ。

Cause it fit too right
あまりにもぴったりだったから

Puzzle pieces in the dead of night
真夜中のパズルのピース

Should've known it was a matter of time
時間の問題だと気づくべきだった

Oh, my boy only breaks his favorite toys
うちの子はお気に入りのおもちゃしか壊さないの

There was a litany of reasons why
その理由はたくさんある。

We could've played for keeps this time
今度こそはキープできたはずだ

I know I'm just repeating myself
繰り返しになるが

Put me back on my shelf
私の棚に戻して

But first - Pull the string
その前に - 糸を引く

And I'll tell you that he runs
そして、私は彼が走ることを伝える

Because he loves me.
彼は私を愛しているから。

Cause you should've seen him
彼を見るべきだった

When he first saw me.
彼が最初に私を見たとき。

My boy only breaks his favorite toys
うちの子はお気に入りのおもちゃしか壊さない

I'm queen of sand castles he destroys
私は彼が破壊する砂の城の女王だ。

Cause I knew too much
知りすぎていたから

There was danger in the heat of my touch
触れる熱の中に危険があった

He saw forever so he smashed it up
彼は永遠を見たから、それを壊したんだ

Oh, my boy only breaks his favorite toys
うちの子はお気に入りのおもちゃしか壊さないの

Once I fix me, he's gonna miss me
私が私を治したら、彼は私を恋しく思うだろう

Once I fix me, he's gonna miss me
私が私を治したら、彼は私を恋しく思うだろう

Just say when, I'd play again
またプレーしたいから、いつでも言ってくれ

He was my best friend
親友だった

Down at the sandlot
サンドロットで

I felt more when we played pretend
素振りをしたときに、より強く感じた

Than with all the Kens
すべてのケンズよりも

Cause he took me out of my box
彼が私を箱から出してくれたから

Stole my tortured heart
苦悩する私の心を盗んだ

Left all these broken parts
壊れた部品はすべて放置

Told me I'm better off
その方がいいと言われた

But I'm not
でも、私は

I'm not
私は

I'm not.
私は違う。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?