和訳 - "Forgive Me Friend"

Smith & Thell - "Forgive Me friend"


I, I-I′ve
I've been keeping secrets from you, dear
There′s things in me I'm scared that you might fear
It crackles in the ground

拝啓、親愛なる君へ、ずっと秘密にしていたことがある
私のなかには君が怖がるもの(感情)がある
それは私たちの関係にひびが入るようなものだ

And you, ooh-ooh
You've been coming closer to the edge
Wondering what *goes on in my head
And so I shut you out

それで君は私の心に入ってきそうで
君のことばかり頭に浮かんでくる
だから君を閉め出したんだ


And I guess that we don′t mean to be falling apart
But you will always have a special place in my heart
I never wanted this to end
Can you forgive me, friend?

私たちはこの関係を終わりにしたいわけじゃないよね
でも君は私にとっていつも特別なんだ
私はこの関係を終わらせたくはない
だからこのままでいませんか?

'Cause I fell in the hole, in the hole, in the hole
My heart was turning cold, turning cold, turning cold
I never wanted this to end
Can you forgive me, friend?

後戻りできないほどに落ちてしまったんだ
私の心は冷たくなってくばかりで
だけどこの関係は終わらせたくはない
だから恋人になって終わるよりも友人のままでいませんか?

And I, I-I
I promised you that we would never change
That you and me would always stay the same
How I *let you down

私たちは変わることはないと約束したよね
つまりはこのまま同じ関係でいるってことを
その言葉はどれほど君を*傷つけたのだろう

And I guess that we don't mean to be falling apart
But you will always have a special place in my heart
I never wanted this to end
Can you forgive me, friend?

′Cause I fell in the hole, in the hole, in the hole
My heart was turning cold, turning cold, turning cold
I never wanted this to end
Can you forgive me, friend? (Hey!)

So, can
Can you forgive me, friend?
Can you forgive me friend
For breaking us apart?
'Cause in the end
I didn′t want this to end
Can you forgive me friend
Forgive my ugly heart?

ねえ、だから
このまま友人の関係のままでいない?
このままの関係でいませんか
結局、私は君との関係を終わりにしたくないの
だからお願い、このままでいよう
意地の悪い私を許してくれない?


And I guess that we don't mean to be falling apart
But you will always have a special place in my heart
I never wanted this to end
Can you forgive me, friend?

′Cause I fell in the hole, in the hole, in the hole
My heart was turning cold, turning cold, turning cold
I never wanted this to end
Can you forgive me, friend? (Hey!)

__________________________________________________
* go on in one's head ; 頭に浮かぶ
* let you down ; 傷つける, 裏切る


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?