見出し画像

【和訳】My Love Mine All Mine - Mitski

From The Land Is Inhospitable and So Are We
「こんな不親切な場所にいるんだから」

Moon, a hole of light
Through the big top tent up high
月はまるで大きなテントに空いた
光の穴のように
Here before and after me
私が生まれる前、そして死んだ後も
Shinin' down on me
私の上で輝き続ける
Moon, tell me if I could
月よ、どうか教えて
Send up my heart to you?
あなたに私の心を送ってもいい?
So, when I die, which I must do
そうすれば、いずれ必ずやってくる死の後も
Could it shine down here with you?
あなたと一緒に輝き続けられるでしょう?

'Cause my love is mine, all mine
なぜなら私の愛は私だけのものだから
I love, my, my, mine
愛する気持ちは私のもの
Nothing in the world belongs to me
この世界に私のものと言えるものは何一つない
But my love, mine, all mine, all mine
でも私の愛だけは私のもの

My baby here on earth
Showed me what my heart was worth
ベイビー、この星では
私の心にどれほどの価値があるか分かった
So, when it comes to be my turn
だから私が死ぬ時が来たら
Could you shine it down here for her?
今度は彼女のために輝き続けてくれる?

'Cause my love is mine, all mine
なぜなら私の愛は私だけのものだから
I love, my, my, mine
愛する気持ちは私のもの
Nothing in the world belongs to me
この世界に私のものと言えるものは何一つない
But my love, mine, all mine
でも私の愛はすべて私のもの
Nothing in the world is mine for free
この世にタダで手に入るものなどない
But my love, mine, all mine, all mine
それでも私の愛だけは私のもの

Written by Mitski Miyawaki

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?