見出し画像

《洋楽和訳》 favorite crime / Olivia Rodrigo SOUR収録曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Olivia Rodrigofavorite crime をご紹介したいと思います!この曲は、過去の恋愛について歌っています。愛していた故に相手の罪を庇い、自分が同等の罪を追ってもまだ愛する恋の盲目さと辛さがひしひしと伝わってくる一曲です。

favorite crime / Olivia Rodrigo

Know that I loved you so bad
私はあなたを深く愛していたから
I let you treat me like that
あなたの言う通りに何でもした
I was your willing accomplice, honey
私はあなたの共犯者だったのよ

And I watched as you fled the scene
私は現場から逃げるあなたの姿を見た
The white as you buried me
私を埋めた時のように青ざめた顔で
One heart broke, four hands bloody
壊れた一つの心、血まみれの四つの手

The things I did
私がしたのは
Just so I could call you mine
あなたを私のものにするため
The things you did
あなたがしたのは
Well, I hope I was your favorite crime
えっと、あなたのお気に入りの犯罪になれてたらいいな

You used me as an alibi
あなたは私をアリバイとして利用した
I crossed my heart as you crossed the line
あなたが一線を越えたように私も神にかけて誓った
And I defended you to all my friends
私は友達みんなに向かってあなたを弁護した

And now, every time a siren sounds
でも今では、サイレンがなるたびに
I wonder if you're around
あなたが近くにいるか気になるの
'Cause you know that I'd do it all again
私、また同じことをしそうでしょ

The things I did
私がしたのは
Just so I could call you mine
あなたを私のものにするため
The things you did
あなたがしたのは
Well, I hope I was your favorite crime
えっと、あなたのお気に入りの犯罪になれてたらいいな

Bitter sweet to think about the damage that we do
私たちがしたことの対価は考えたくないの
'Cause I was going down, but I was doing it with you
世間からの評判は悪くなったけど、あなたとしたことだから
Yeah, everything we broke, and all the trouble that we made
たくさんのものを壊して、たくさんの問題を起こした
But I say that I hate you with a smile on my face
でもあなたに嫌いって言う時、私は笑みを浮かべてる

Oh, look what we became
今の姿を見てよ

All the things I did
私がしたのは
Just so I could call you mine
あなたを私のものにするため
The things you did
あなたがしたのは
Well, I hope I was your favorite crime
えっと、あなたのお気に入りの犯罪になれてたらいいな

Your favorite crime
あなたの思い出の犯罪
Your favorite crime
あなたのお気に入りの犯罪
'Cause baby, you were mine
だってあなたは、私のものだったから


ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌