見出し画像

【和訳】Daughter - Youth

Shadows settle on the place that you left
Our minds are troubled by the emptiness
Destroy the middle, it's a waste of time
From the perfect start to the finish line

あなたが去った跡に影が揺れている
私たちの心は空虚さに囚われたまま
途中はいらない、きっと時間の無駄だから
完璧な始まりから終わりの線を越えるまで

And if you're still breathing, you're the lucky ones
'Cause most of us are heaving through corrupted lungs
Setting fire to our insides for fun
Collecting names of the lovers that went wrong
The lovers that went wrong

まだ息をしているのなら、あなたは運が良かったのね
私たちは皆つぶれた肺で息を吐き出すのがやっと
忘れるためにからだの中に火をつけて
上手くいかなかった恋人たちの名前を並べる
上手くいかなかった恋人たちを

We are the reckless, we are the wild youth
Chasing visions of our futures
One day, we'll reveal the truth
That one will die before he gets there 

私たちは無謀で、燃えるような若さを生きている
思い描いた私たちの未来を追いかけて
そしていつか、真実を知ることになる
彼を待つのにその命は短すぎるということを

And if you're still bleeding, you're the lucky ones
'Cause most of our feelings, they are dead and they are gone
We're setting fire to our insides for fun
Collecting pictures from a flood that wrecked our home
It was a flood that wrecked this home

まだ血を流しているのなら、あなたは運が良かったのね
ほとんどの感情はとうに死んで、もう戻ってきはしない
忘れるためにからだの中に火をつけて
私たちの家を飲み込んだ洪水から写真を拾い上げる
それはこの家を飲み込んだ洪水だった

And you caused it
And you caused it
And you caused it

それはあなたがやったこと
あなたがやったこと
あなたがやったこと

Well, I've lost it all, I'm just a silhouette
I'm a lifeless face that you'll soon forget
And my eyes are damp from the words you left
Ringing in my head, when you broke my chest 
Ringing in my head, when you broke my chest

そして、何もかも失って、私には影だけが残った
生気のない私の顔をあなたはすぐに忘れるでしょう
だけど私の目はあなたの残していった言葉に濡れている
頭の中で鳴り響いて、私の胸を砕いたときのまま
頭の中で鳴り響いて、私の胸を砕いたときのまま

And if you're in love, then you're the lucky ones
'Cause most of us are bitter over someone
Setting fire to our insides for fun
To distract our hearts from ever missing them
But I'm forever missing him

もし恋をしているのなら、あなたは運が良かったのね
私たちのほとんどは誰かを許せずにいるから
忘れるためにからだの中に火をつける
彼らに思い焦がれる私たちの心を引き離そうとして
それでも私は彼をずっと想い続ける

And you caused it
And you caused it
And you caused it

それがあなたのしたこと
あなたが私にしたこと
あなたが私にしたこと



ヘッダー画像:https://images.app.goo.gl/KJaqjuLyR6rM9V4z9

どうもありがとう、励みになります。