見出し画像

向日葵娘 by 伊藤咲子

誰の為に咲いたの?
と、訊かれるのは、凄く素敵な事だよね。
私、彼女が初めてデビューしてこの曲を歌ったショーを憶えています。
亡母に連れられて一緒に見ました。歌、旨いですよね、彼女。

未だほんとに小さかった私に、向日葵が好きだった亡母がニッコリ笑って、
「いつもこの曲を憶えて置きなさい💜素敵な曲だわ🌻あなたの座右の銘だわ。意味、分かる?あなたは、みんなにとって、向日葵なのよ」😊
確かに素敵な曲だな。座右の銘、向日葵娘(笑)。いつもの逆に、英訳してみました💜

☀🌻💐去年の秋から愛して止まない誰かさんに💐捧げちゃいます♪💐🌻☀

誰の為に咲いたの
それはあなたの為よ
白い夏の日差しを浴びて
こんなに開いたの
For whom did I bloom this much?
It is only for you 
I want to be your sunflower just because 
I want to be what you want me to be
 That is my hope 

恋の夢を求めて
廻る向日葵の花
そしていつも見つめてくれる
あなた太陽みたい
Sunflower looks at the sunlight 
Seeking my heartfelt love and dream 
And you watch me bloom 
Just like the Sunlight you are like the Sun in the skies

涙なんか知らない
いつでも微笑みを
そんな君が好きだと
あなたは囁く
I don't even know what love is
Smile always, and I love you as always
You whispered to me

もしもいつかあなたが
顔を見せ無くなれば
きっと枯れてしまうのでしょう
そんな向日葵の花
IF you ever stop overflowing your light
From the skies you belong to 
I will wither and shrived 
I am a sunflower for you 
Such a Sunflower for you 

涙なんか知らない
いつでも微笑みを
そんな君が好きだと
あなたは囁く
I don't even know what love is
Smile always, and I love you as always
You whispered to me

誰の為に咲いたの
それはあなたの為よ
あなただけの花になりたい
それが私の願い
あなただけの花になりたい
それが私の願い
For whom did I bloom this much?
It is only for you 
I want to be your sunflower just because 
I want to be what you want me to be 
That is my hope 
What I want is what you want me to be 
That is my hope 

ひまわり娘 by 伊藤咲子(1972)
Original Music performance by Sakiko ITOH 
Lyrics by Yuu AKU
Music and arranged codes by Shuki REY
Nippon Columbia Co., Ltd.
1972
(C)All Rights Reserved.
 Muserk Rights Management
All Rights Reserved. (C)
Japan COLUMBIA Record.
All Rights Reserved.1996.
Transcribed & Translated by KYOKO "CHACHA" YODA
2023.
ALL RIGHTS RESERVED.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?