見出し画像

やる気がないときに聴く曲(NEFFEX GRATEFUL)

今回はやる気がないときに、聴くとモチベーションが上がる、
NEFFEXのGRATEFULを和訳してみました!

夢半ばであと一歩が踏み出せないひとや、仕事前にやる気が起きない方などにおすすめの歌詞になっているので、是非是非きいてみてください!

[Intro]
Always do it on my own
So I gotta get through it
And the only thing I know
Is to love what I'm doing
Never give up, never slow
Till I finally prove it
Never listen to the no's
I just wanna keep moving

[Intro]
常に自分自身でやってきた
だから、それを乗り越えなければならない
そして、唯一知っていることは
自分がやっていることを愛することだけだ
決してあきらめず、遅らせることはない
最終的に証明するまで
「ノー」と言われても聞かない
ただ前に進みたいだけ

[Verse 1]
Keep my head up when I act
Head up, that's a fact
Never looking back
I'ma keep myself on track
Keep my head up, staying strong
Always moving on
Feel I don't belong
Tell my thoughts to move along
Push myself to be the best
Die with no regrets
Live with every breath
See my message start to spread
And I have so many dreams
Then you hit your teens
Life ain't really what it seems
Try to find out what it means

[Verse 1]
行動する時には前を向いて
前を向いて、それが事実だ
決して後ろを振り向かない
自分自身を軌道に乗せ続ける
頭を上げて、強く生きている
常に前に進んでいる
自分には場所がないように感じる
自分の思考に言葉をかけて、それを過ぎ去らせる
自分自身を最高にするために頑張る
後悔することなく生きる
すべての呼吸を大切にする
自分のメッセージが広がり始めるのを見る
たくさんの夢を持っている
思春期になると
人生は実際のところは何を意味するのか分からない
何を意味するのかを見つけようとする

[Chorus]
Always do it on my own
So I gotta get through it
And the only thing I know
Is to love what I'm doing
Never give up, never slow
Till I finally prove it
Never listen to the no's
I just wanna keep moving
Yeah, I put out all this art
It's my only medicine, yeah
Everything I do
I'm just being genuine, yeah
I'm sick of being screwed
Feel my own adrenaline, yeah
I do just what I do
And I hope you let me in, let me in, yeah

[Chorus]
常に自分自身でやってきた
だから、それを乗り越えなければならない
そして、唯一知っていることは
自分がやっていることを愛することだけだ
決してあきらめず、遅らせることはない
最終的に証明するまで
「ノー」と言われても聞かない
ただ前に進みたいだけ
そう、私は全てのアートを発信している
それが私の唯一の薬だから
私がやっていることはすべて
本当の自分でいるだけだから
騙されるのはもう嫌だ
自分自身のアドレナリンを感じる
私はただ自分がやるべきことをやっているだけ
そして、あなたが私を受け入れることを望む

[Drop]
I'm grateful, oh yeah
Able, oh yeah
I'm stable, oh yeah
No label, oh yeah
You know me, I have
Only a path
I'm lonely, but damn
I'm going to win, yeah

[Drop]
私は感謝している、そうだ
できる、そうだ
安定している、そうだ
ラベルがない、そうだ
あなたは私を知っている、私には
ただ1つの道がある
私は寂しいけれども、まっすぐに進む
勝つために行動する、そうだ

[Verse 2]
I don't want no fake love
I want the real stuff
Everybody listen up
'cause I'll only say it once
I'm gon' show you all the path
If you want it bad
I'm gon' show you where it's at, yeah
How you can get it back, yeah
'cause I ain't never done
I'll be number one
Working hella hard
Until I get just what I want, yeah
Rise just like the sun, yeah
Fatal like a gun
Shooters gonna shoot
And I'm gon' shoot until I've won, yeah

[Verse 2]
偽りの愛じゃなくて、本物が欲しい
みんな、聞いてくれ
一回しか言わないから
全ての道を示す
必死になりたいなら
場所を教えてやる
どうやって取り戻すかも教えてやる
俺はまだやり終わってないから
俺はナンバーワンになる
欲しいものを手に入れるまで、必死に働く
太陽のように昇る
銃のように致命的に
シューターは撃ち続ける
そして、俺も勝つまで撃ち続ける

[Chorus]
Always do it on my own
So I gotta get through it
And the only thing I know
Is to love what I'm doing
Never give up, never slow
Till I finally prove it
Never listen to the no's
I just wanna keep moving
Yeah, I put out all this art
It's my only medicine, yeah
Everything I do
I'm just being genuine, yeah
I'm sick of being screwed
Feel my own adrenaline, yeah
I do just what I do
And I hope you let me in, let me in, yeah

[Chorus]
自分でやってきた
だから、乗り越えていかなきゃいけない
そして、唯一知ってることは
自分のやっていることを愛すること
決してあきらめず、決して遅らせず
自分のやっていることを証明するまで
決して「いや」とは聞かない
ただ動き続けたいんだ
そう、これらのアートを発信してる
それが俺の唯一の薬だ
俺がやることは全て、本物だ
俺は騙されるのにはうんざりだ
自分自身のアドレナリンを感じる
俺はただ自分のやり方でやっていく
そして、君が俺を受け入れてくれることを望むんだ

[Drop]
I'm grateful, oh yeah
Able, oh yeah
I'm stable, oh yeah
No label, oh yeah
You know me, I have
Only a path
I'm lonely, but damn
I'm going to win, yeah

[Drop]
感謝しているよ、そうだ
できるよ、そうだ
安定しているよ、そうだ
レーベルに縛られていないよ、そうだ
俺を知っているよ、道しかない
孤独だけど、まっすぐ勝つんだ、そうだ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?