<和訳>Mad IQs-I DONT KNOW HOW BUT THEY FOUND ME

一部訳し方に迷った箇所がありますが、暖かい目で見ていただけると幸いです。
────
Mad IQs-I DONT KNOW BUT THEY FOUND ME

Oh, you will never, ever stop me
'Cause I'm never gonna quit
Gonna get just what I want
And I am gonna get it quick
Lose yourself inside the city
Lose your mind inside a week
You can lose all of your money
You can find enough to sleep
In this world, to survive
We can live while we're alive
Or we can die

ああ、あなたは決して私を止められない
なぜなら私は決してやめないから
欲しいものだけを手に入れるつもりだ
そしてすぐに理解するんだ
街の中で自分がわからなくなる (道に迷う)
一週間経たないうちに正気を失う
あなたは有り金全てをなくすかもしれない
眠る場所を見つけられる
この世界で何とかやっていくための
私たちは生きている間は生きられる
もしくは死ねる

Come inside, twist the knife
Like it's something to do
I'm a voluntary victim
Watch your colonial tongue
I'll watch you tighten the noose
I'm burning in your mad IQ
I'm burning in your mad IQ

中においで、ナイフをひねって
それがやらなきゃいけない事みたいに
私は自ら進んで犠牲者になった
あなたの群体の舌に気をつけろ
あなたが首吊り縄を締めるのを見守るよ
あなたの狂ったIQの中で私は燃えている
狂ったIQの中で私は燃えている

Oh, the apocalypse is coming
Don't you lose all your control
'Cause you can't get into heaven
If you haven't got a soul
You can never, ever stop me
If you're sick or you're obscene
You can bend or you can break
But they'll replace you with machines

ああ、黙次録が近づいている
理性を失うな
魂がない者は
天国に行けないから
異常者や常識外れには
何があっても私を止めることはできない
あなたは屈服したり壊れたりするかも (曲がったり折れたりするかも)
でも彼らはあなたを機械と取り替えるだろう

Come inside, twist the knife
Like it's something to do
I'm a voluntary victim
Watch your colonial tongue
I'll watch you tighten the noose
I'm burning in your mad IQ
I'm burning in your mad IQ

中においで、ナイフをひねって
それがやらなきゃいけない事みたいに
私は自ら進んで犠牲者になった
あなたの群体の舌に気をつけろ
あなたが首吊り縄を締めるのを見守るよ
あなたの狂ったIQの中で私は燃えている
狂ったIQの中で私は燃えている

Paralyzed by the sum of your parts
And oh, oh, abstract with a human heart
Captivated, but I'm so confused
And oh, oh, burning up in your mad IQ

あなたをかき集めたものが私を麻痺させる
そしてああ、ああ、人間の心を持った抽象的思考よ
心奪われている、でも同時に私はとても困惑している
そしてああ、あぁ、あなたの狂ったIQの中で私は燃え上がっている

Come inside, twist the knife
Like it's something to do
I'm a voluntary victim
Watch your colonial tongue
I'll watch you tighten the noose
I'm burning in your mad IQ
I'm burning in your mad IQ
I'm burning in your mad IQ

中においで、ナイフをひねって
それがやるべき事みたいに
私は自ら進んで犠牲者になった
群体の舌に気をつけろ
あなたが首吊り縄を締め上げるのを見守ろう
あなたの狂ったIQの中で燃えている
狂ったIQの中で燃えている
狂ったIQの中で燃えている
─────

"colonial tongue"は訳し方に迷いました。colonialは「植民地の」または「群体の」という意味だそうですが、どっちがふさわしいんでしょうか。
"the sum of your parts"は直訳の「あなたの要素の総和」では日本語として読みにくいかと思い、「あなたをかき集めたもの」と訳しました。

ご覧いただきありがとうございました。

#和訳 #洋楽和訳 #IDKHOW #IDKHow



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?