見出し画像

【寸劇】懺悔室


司祭と信者:

 父と子と聖霊の御名において アーメン

司祭:

 回心を呼び掛けておられる神の声に心を開いてください。

  もし人の罪をゆるすなら
  あなたがたの天の父もあなたがたをゆるしてくださいます。

  しかし、人をゆるさないなら
  あなたがたの父もあなたがたの罪をおゆるしになりません。

 神の慈しみを信頼して、あなたの罪を告白してください。

信者:

 はい。
 それでは告白します。

 ゆるされないことをしてしまいました。
 僕は昨日、姉の部屋に忍び込んだのです。

 姉は旅行中で、明日まで帰りません。
 まだ幼い弟と一緒に出かけたのです。

 僕は姉の机の引き出しを開けました。
 そして、姉の日記を読んでしまいました。

 すごいことが書かれてありました。
 僕はおかしな気分になりました。

 その日記によると、僕は不幸な子です。
 ゆるされない存在なのだそうです。

 つまり、姉は僕の母親だったのです。
 しかも、弟が僕の父親なのでした。

 以上、おもな罪を告白しました。
 ゆるしをお願いいたします。

司祭:

 なるほど、それはいけませんね。
 お姉さんの日記、あとで私にも読ませてください。

信者:

 はい。

司祭:

 それでは、神のゆるしを求め、
 心から悔い改めの祈りを唱えてください。

  神よ。
  あなたの慈しみによって私に情けをかけ、

  あなたの豊かなあわれみによって、
  私のもろもろのとがをぬぐい去ってください。

  どうか私の不義をことごとく洗い去り、
  私の罪から私を清めてください。

 父と子と聖霊の御名において、あなたの罪をゆるします。

信者:

 アーメン
 


Confession Room


Priest and Believer:

In the Name of the Father, and of the Son,
and of the Holy Ghost, Amen.

Priest:

Please open your mind to the voice of
God calling for conversion.

For if ye forgive men their trespasses,
your heavenly Father will also forgive you.

However, you do not forgive others,
your Father will not be to forgive your sins.

The mercy of God and trust, please confess your sins.

Believer:

Yes.
Then I confess.

I have done what I can not forgive.
I stepped into my older sister yesterday.

She is on a trip and will not return until tomorrow.
She still went out with her youngest brother.

I opened the drawer at her desk.
And I read her diary.

There was an awesome thing written.
I felt a strange feeling.

According to that diary, I am an unfortunate child.
I seem to be unacceptable.

In other words, my older sister was my mother.
Besides, my younger brother was my father.

More than that, I confessed the main sin.
Please forgive me.

Priest:

Indeed, that is not good.
Your sister's diary, please read me later.

Believer:

Yes.

Priest:

Then, please seek forgiveness of God
and cast heartfelt repentance prayers.

Oh God.
Pardon me with your compassion
and wipe away my iniquities by your rich mercy.

Please wash all my iniquities
and cleanse me from my sin.

Forgive your sins in the name of the Father,
the Son and the Holy Spirit.

Believer:

Amen
 

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/