見出し画像

女の人


登校の途中、女の人に呼び止められた。
「ねえ、私の家にお寄りなさいな」

僕は返事に詰まってしまった。

「ねえ、いいでしょ」

「僕、学校へ行くんだ」
「あら、そんなの大丈夫よ」

「でも、遅刻すると先生に怒られる」
「だったら、私が連絡しておくわ」

「でも、でも、ママに叱られる」
「平気よ。黙っていればわかんないわ」

まだ僕は心配だったけど 

大人の女の人が大丈夫と言うのだから 
本当に大丈夫なんだ 

と思ってみたんだ。

それで僕は、女の人と並んで歩いた。

この女の人を〈おばさん〉と呼ぶのか 
〈おねえさん〉と呼ぶべきなのか 

よくわからなかったので 
僕は黙りがちだった。

「私の家はすぐそこなのよ」
「あの、どうして僕のこと・・・・」

「女の子なのに、どうして〈僕〉なの?」
「えっ?」

僕は驚いた。

「僕、女の子じゃないよ」
「うそ。どこから見ても女の子よ」

そういえば、ピンクのスカートをはいてる。
さっきまで黒い半ズボンだったのに。

髪の毛も長くて、三つ編みになっていた。

「ほんと、女の子みたいだ。おかしいな」
声まで女の子みたいだった。

あたりの景色まですっかり変わっていた。
見慣れた町はどこかに消えていた。

「ここよ。さあ、お入りなさい」

女の人に案内されたところは牧場だった。
大きな赤い牛が草を食べていた。

「どこが家なの?」
厩舎らしき建物さえ見えないのだった。

「いいじゃない。そんなこと」

そうかなあ、と思いながらも 
私は女の人と黙って牧草地を歩いた。

風が吹くとスカートの裾が持ち上がるので 
慣れない私は落ち着いて歩けなかった。

女の人もスカートをはいていた。
長くてヒダのある紺色のスカート。

このまま私が大人になるとしたら 
こんな女の人になれるのかもしれない。

そう思うと、なんだか嬉しくなった。

「私、なんだか・・・・」
「さあ、着いたわよ」

女の人がドアを開けると 
そこは見知らぬ学校の教室だった。

「みなさんの新しいお友だちを紹介します」

たくさんの瞳が私を見つめるのだった。


Woman

On the way to school, a woman called me to stop.
"Hey, stay at my house."

I got stuck in reply.

"Hey, is not it?"

"I'm going to school."
"Oh, that's okay."

"But my teacher gets angry when I arrive late."
"Then I will contact your teacher."

"But, but, even my mother is scolded."
"Be fine, she will not know if it keeps silent."

I was worried yet, but I thought that it is really okay
because an adult woman says it's okay.

So I walked side by side with a woman.

I was not sure if I should call this woman
'aunt' or 'girl', so I tended to quiet.

"My house is right there."
"Well, why are you talking about me (boku) ..."

"Why are you 'boku' even though you are a girl?"
"eh?"

I was surprised.

"I am not a girl."
"Lie, no matter where you look from, you are a girl."

When pointed out, I am wearing a pink skirt.
I used to wear black shorts until a while ago.

My hair has grown longer, and it has become a braid.

"Really, I'm a girl, it's strange."
The voice was like a girl.

The scenery around was completely changed.
The familiar town was gone somewhere.

"Here, please enter."

The place where the woman told me was a ranch.
A big red cow was eating grass.

"Where is the house?"
I could not even see a building that looks like a stable.

"Does not matter, that's it."

I thought that it was,
I walked silently with a woman on a meadow.

As the wind blows, the hem of the skirt lifts,
so I was unfamiliar I could not walk calm down.

The woman was also wearing a skirt.
A long navy blue skirt with folds.

If I become an adult as it is,
I may be able to become such a woman.

When I thought so, it made me feel happy.

"I, somehow ..."
"Now, we arrived."

When the woman opened the door,
it was a classroom of an unknown school.

"I will introduce your new friends."

A lot of eyes stared at me.

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/