見出し画像

【話】百人の軍隊


どこにも敵はいないのだった。

のどかな小さな村があるばかり。
そよ風とうららかな日差しがふさわしかった。

それでも、なぜか軍隊があるのだった。

百人の兵士と十台の戦車を有する
なかなかたいした軍隊であった。

ところが、敵がいないのだった。
どうにも格好がつかないのだった。

「敵を探せ!」

隊長の命令は絶対だった。
百人の兵士たちは必死に敵を探した。

「納屋の奥にムカデが一匹いました」
「やっつけろ!」

さっそく十台の戦車が出動した。
ムカデはともかく、納屋は完全につぶれた。

「ムカデの基地を壊滅しました」
「ご苦労であった」

村人たちは迷惑でしかたないのだった。
敵は、むしろ軍隊なのだった。



100 Soldiers Army


There were no enemies anywhere.

There is a peaceful little village.
A gentle breeze and sunny sunshine were suitable.

Still, there was an army for some reason.

It was quite a big army with 100 soldiers and 10 tanks.

However, there was no enemy.
They were not able to dress anything.

"Find enemies!"

The order of the captain was absolute.
100 soldiers desperately looked for enemies.

"There was a centipede in the back of the barn."
"Beat it!"

10 tanks immediately went out.
Regardless of the centipede, the barn completely collapsed.

"We destroyed the base of the centipede."
"Good job!"

The villagers were inconvenienced.
The enemy was rather the army.

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/