見出し画像

230503 standing shoulder press・スケートの想い出(~10代)

standing shoulder press 2x8kg
15:42、最高40回


歩くのさえも若干
苦手にナッてきた今日この頃

ふと思い出したんですよね

スケート得意だったんだ
って

スッカリ忘れてたんだけど
紛れもなく真剣に
取り組んでいた時期が
有ったなぁってね

初めては多分
アイススケート
軽井沢か代々木か
はたまた高輪か

こう考えると意外に
チャンスに事欠かない地域
だったんだなぁ

それから
同級生の家で視た
ローラースケート
魅力的だったから
直ぐに飛びついたんです

親にネダって
買って貰ったローラースケート

友達の家の前の道は
クルマの出入りが
殆どない袋小路
一方の入り口に
気を付けていれば
かなり安心して遊べた

その上
住宅の少ない
駅前のビジネス街
おおらかな時代と相俟って
僕にとっては天国
研鑽のエリアでした



230503 standing shoulder press, memories of skating as a child


standing shoulder press 2x8kg
15:42, max 40

Even walking is becoming a bit of a struggle for me these days.
I suddenly remembered

I used to be good at skating.

I had forgotten how good I was at skating.
There was a time when I was serious about skating.

My first time was probably ice skating
Karuizawa or Yoyogi?
Or maybe Takanawa.
Surprisingly, when I think about it...
I guess there was no shortage of opportunities in that area.
Then I saw roller skates at a classmate's house.
They were so attractive that I immediately jumped on them.

My parents bought me a pair of roller skates.
The street in front of my friend's house was a cul-de-sac with hardly any traffic.
As long as I watched out for one entrance, I could play with them quite safely.
On top of that, it was a business district in front of the station with few residences.
Combined with the generous times, it was a heaven for me.
It was an area of study.

By DeepL


ここから先は

590字
この記事のみ ¥ 200

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?