見出し画像

オレンジ色のティー

家の近くのお洒落カフェに行きました。

Thai tea latte (タイティーラテ)という飲み物があったので、チャイティーラテのことかな?と思って注文。
出てきたのは、鮮やかなオレンジ色の飲み物!
このオレンジ色はなに???想像と違う!と一口。
普通の甘いミルクティーでした。チャイでもない、普通のミルクティー。

後ほど調べてみると、どうやらタイの紅茶といえばこのオレンジティーらしいです。

ちなみにスムージーも美味しかったです。
氷多めではなくて、果物をしっかり使っている濃い〜ぃお味でした。

I went to a fancy cafe near my home.

There was the drink named “Thai tea latte”. I found that it must be “spiced tea latte”, and ordered it.

What came out was the bright orange colored drink!
What is this orange drink??? It’s totally difference than I’ve expected! I sipped a little.
Its taste was normal sweet milk tea. Not spiced tea.

Later, I checked about that tea.
I found that this orange colored tea is natural for Thai.

By the way, a smoothie was also good taste.

#thai #Thailand #rayong #タイ #cafe #日記