見出し画像

ユウブンくんの人生・道・楽・塾【聖書日記2024年】Yubun-'s Life-Way Joy-Joy Academy [Bible Diary 2024]   2月24日 February 24

だれでもキリストにあるならば、その人は新しく造られた者である。
古いものは過ぎ去った、
見よ、すべてが新しくなったのである。
Ⅱコリント 5:17【口語訳】
 
Therefore if anyone is in Christ, he is a new creation.
The old things have passed away.
Behold,[a] all things have become new.;
ⅡCorinthians 5:17【WEB】 

AIによるイメージ。Ⅱコリント 5:17 ⅡCorinthians 5:17
信仰者は過去がどのような者であっても新しく神の恵みの内に生きることができます。
Believers can live in God's grace anew, no matter what their past has been.

この聖句は、キリストの死と復活によって、私たちは神と和解し、新しい命を受け、私たちに神の愛と力を信頼し、キリストにあって新しく造られた者として生きることを促しています。
私たちは、自分の過去の罪や失敗にとらわれることなく、神の恵みに感謝して喜びに満ちた生き方をすることができます。
パウロは、かつては神を冒涜し、キリスト者を迫害した者でしたが、キリストに出会ってからは、神の使徒として全く新しい人生を歩みました。
私たちは、自分の肉体や世界の価値観に従って生きるのではなく、キリストの霊に従って生きることを求めます。
パウロは、自分の肉体を「地上の幕屋」と呼び、それが朽ち果てるときには、天にある永遠のすみかに移ることを望みました。
私たちは、自分のためにではなく、キリストのために生きることを目的とします。
パウロは、生きることはキリストであり、死ぬことは益であると言いました。彼は、自分の命を捨てても、キリストの福音を伝えることに情熱を注ぎました。
私は新しく生まれた者としてキリストと共に天国に到着するまで生き抜きたいと祈ります。
 
This passage urges us to be reconciled to God through Christ's death and resurrection, to receive new life, to trust in God's love and power for us, and to live as new creations in Christ.
We can live joyfully, thankful for God's grace and not obsessed with our past sins and failures.
Paul, once a blasphemer and persecutor of Christians, lived a completely new life as an apostle of God after he came to Christ.
We seek to live according to the Spirit of Christ, not according to our own flesh and the values of the world.
Paul called his body an "earthly tabernacle" and hoped that when it decayed, he would be transferred to his eternal dwelling in heaven.
We are to live for Christ, not for ourselves.
Paul said that to live is Christ and to die is gain. He was passionate about sharing the gospel of Christ, even at the cost of his own life.
I pray that as a born again person I will live out my life until I arrive in heaven with Christ.
 
聖書は著作権フリーの口語訳(日本語)とWorld English Bible(WEB)を使用しています。
The Bible is a copyright-free (口語訳; Japanese colloquial translation) and World English Bible (WEB).

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?