見出し画像

幸運。

 急に冬の装いになりましたが、みなさんいかがお過ごしでしょうか。私は今年最後の仕事の追い込みでジタバタしています。

 昨日は家で引きこもっていようと思っていたのですが、急遽飲み会の連絡があり出かけることになりました。以前の記事で飲み会はキライなので基本的にお断りしていて、昨日の飲み会も学生たちが参加して後でその話を聞こうと思っていたのですが、学生から「先生もぜひ来てくださいと言われてます。」と電話があったので、急ぎ飲み屋に向かうことになったのです。

 その飲み会はうちの大学がある地域の重鎮達なので、その人たちに睨まれると地域では何もできなくなるぐらい影響力があります。そんなスゴイ人たちが私のゼミ生達をえらく気にいってくれていて、今回忘年会も兼ねて飲み会をセットしてくれたのです。なので、私が行くと学生が気を遣って話したいことが話せなくなると思ったので、私は端から関与しないようにしていました。もともと飲み屋の人数制限もあったので、参加は不可能と思っていたのですが、たまたま一席だけ余裕ができて、そして私もたまたまその時間が空いていたということも重なって参加することができたので、何とも不思議な縁です。

 飲み屋に参加するとすでに話は盛り上がっていたのですが、私が行くと偉く歓迎してくれたのでびっくりしました。その重鎮達は色々なところで会っているのですが、飲みながら話をすることは初めてだったので、そんなに歓待されるとは正直想像していませんでした。どうやらこれまで私が地域に関わって実施してきた仕事をかなり高く評価していただいていたようです。私が「いつもケンカばかりしてますよ。」と話すと「私たちの若いころもそうだったよ。」と励ましていただきました。その流れで大学の課題についても話をしたら、「今からトップに電話してあげるわ。」と言われていきなりうちの大学の副理事長に電話し始めたのです。どうやらうちの大学の副理事長とは10年来の付き合いで飲みにも何度も行っているとのことでした。いきなり副理事長に電話をつなげられてびっくりしましたが、今度改めて飲みに行くことが決まってしまいました。

 こんな風に何となく「もう無理かな。」と諦めモードに入っているとふと新しい風が舞い込んでくることがあります。実は私が今の大学に内定をもらう前日に見た夢が、とても不思議で今でも鮮明に覚えています。内容は「斧で頭を勝ち割られる。」という夢だったのですが、あまりにもリアルだったので思わず飛び起きてしまいました。その勢いですぐに夢占いをしたら「事態が好転する。」と書いてあったのでもしかすると思っていたら、実際に内定をもらって夢占いは当たるなぁと思いました。

 実は最近、運がいいかなと思うことがいくつかあったのです。ちなみに私はくじ運が全くありません。これまで宝くじを含め色んな懸賞に応募しましたが、応募者全員プレゼント以外当たったことがないのです。ところが最近応募したものがいくつか当たりました。何に応募したかという福袋です。具体的にはスターバックスとヨドバシカメラと無印良品に当たりました。今までもそれぞれ応募してきましたが、どれも一度も当たったことがないのに今年は3つ同時に当たってこれもまたびっくりです。私はみずがめ座生まれなのですが、最近「2024年から運気が好転します。」という動画をやたらと見かけます。本当に運気がよくなるかという不安もありますが、今回の不思議な縁や福袋の当選数を考えると、もしかすると本当に運がいいのではなと淡い期待を持ってしまいました。大学教員も人間なので、幸運・不運で一喜一憂しているのですが、その姿を何となく愛おしいと思ってもらえるとうれしいですね。

 これから大学教員になる人には、不思議な縁を手繰り寄せることができる人になってほしいと思います。たとてすぐに結果に結びつかなくても誰かが見てくれているということを信じてたゆまず努力を続けてほしいと願います。

(最近Amazonの配送方法が変わってイライラしている准教授でした。集配場に取りにいくのが便利だったのになぁ~)
































































 


Good luck.


All of a sudden you are wearing winter clothes. How is everyone? I'm in the throes of my last job this year.

I was going to stay at home yesterday, but I got a call about a drinking party so I had to go out. In my previous post, I basically refused to go to a drinking party because it was so boring, and I was going to have a drinking party yesterday with students and hear about it later, but I got a call from a student saying, "Teachers are also asked to come." so I rushed to the bar.

The drinking party is an important group of people in the area where our university is located, so if those people stare at us, we can't do anything in the area. These awesome people liked my seminar students so much that they set up a drinking party as well as a year-end party. So I tried not to get involved from the edge because I thought that if I go, students will not be able to talk about what they want to talk about with care. Originally, I thought it was impossible to participate because there was a limit on the number of people in the bar, but I happened to have a spare seat, and I also happened to have a free time, so I was able to participate, so it was a strange connection.

When I joined the bar, the conversation was already exciting, but when I went there, they welcomed me so well that I was surprised. The dignitaries have met in many places, but it was my first time to talk over drinks, so I honestly didn't expect to be treated so well. Apparently, the work that I have been involved in and carried out in the community has been highly appreciated. When I said, "We're always fighting." he encouraged me by saying, "It was the same when we were young." In that vein, we talked about our university's assignments, and they said, "I'll call the top now." and I started calling the vice president of our university. Apparently, I have known the vice president of our university for 10 years and have been going out drinking many times. I was surprised to be able to call the vice president all of a sudden, but it was decided that I would go out for a drink again.

When you're in the give-up mode, saying something like, "I don't think I can do it anymore." you may suddenly feel a new wind. Actually, the dream I had the day before I got a job offer at my current university was very strange and I still remember it vividly. The content was a dream of "His head was broken with an axe." but it was so realistic that I couldn't help but wake up. I immediately did a dream reading with such momentum, and it said "Things get better." so I thought it might be possible, but I actually got a job offer and thought I could win the dream reading.

Actually, there have been a few things recently that I feel lucky about. By the way, I have no luck at all. I have applied for various sweepstakes including lottery, but I have never won anything other than a present. However, I recently won some applications. It's a lucky bag for what you applied for. Specifically, I won Starbucks, Yodobashi Camera and Muji. I have applied for each of them until now, but I have never won any of them, but this year I won three at the same time, which is also surprising. I was born in Aquarius, and recently I've been seeing a lot of videos called "Fortune has improved since 2024." I am worried that I will be really lucky, but considering this strange connection and the number of lucky bags won, I had a low expectation that I might be really lucky. University teachers are also human beings, so they feel happy and sad because of good luck and bad luck, but it would be nice if they think that they are somehow loving.

I hope that the person who will become a university teacher will become a person who can handle strange relationships. I hope that you will continue to work tirelessly, trusting that someone is watching, even if it doesn't lead to immediate results.

(I was an associate professor who was frustrated by the recent change in Amazon's delivery method. It would have been convenient to go to the collection and delivery place to pick it up ~)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?