【和訳】 Black Night (Cheryl Thompson)

I wanna know if he's tired
彼は疲れているのかしら

I wanna know if he's blue
彼は憂鬱なのかしら

Oh how I miss his lovin'
彼の愛に焦がれて

Ooh, what can I do?
いったい何ができましょう

Black night, Black night
ブラック・ナイト ブラック・ナイト

Black and so lonely and blue
黒、孤独、そして憂鬱

Heaping the coals on the fire
火に炭をくべる

Something to keep me warm
私を暖めるもの

Wishing his arms were around me
彼の腕が私を包んでくれたら

Peaceful and safe from harm
平和で安全で

Black night, Black night
ブラック・ナイト ブラック・ナイト

Black and so lonely and blue
黒、孤独、そして憂鬱

Night winds blow hard in the treetops
夜風が梢を激しく吹き抜ける

Whispering so soft and low
やさしく低くささやく

And my heart keeps on asking
私の心は問い続ける

"Where did my lover go?"
"私の恋人はどこに行ったの?"

Black night, Black night
ブラック・ナイト ブラック・ナイト

Black and so lonely and blue
黒、孤独、そして憂鬱

I wanna know if he's tired
彼は疲れているのかしら

I wanna know if he's blue
彼は憂鬱なのかしら

Wishing his arms were around me
彼の腕が私を包んでくれたら

I wanna know if he's tired
彼は疲れているのかしら

I wanna know if he's blue
彼は憂鬱なのかしら

Oh how I miss his lovin'
彼の愛に焦がれて

Ooh, what can I do?
いったい何ができましょう

Black night, Black night
ブラック・ナイト ブラック・ナイト

Black and so lonely and blue
黒、孤独、そして憂鬱

Heaping the coals on the fire
火に炭をくべる

Something to keep me warm
私を暖めるもの

Wishing his arms were around me
彼の腕が私を包んでくれたら

Peaceful and safe from harm
平和で安全で


Black night, Black night
ブラック・ナイト ブラック・ナイト

Black and so lonely and blue
黒、孤独、そして憂鬱


Night winds blow hard in the treetops
夜風が梢を激しく吹き抜ける

Whispering so soft and low
やさしく低くささやく

And my heart keeps on asking
私の心は問い続ける

"Where did my lover go?"
"私の恋人はどこに行ったの?"

Black night, Black night
ブラック・ナイト ブラック・ナイト

Black and so lonely and blue
黒、孤独、そして憂鬱

I wanna know if he's tired
彼は疲れているのかしら

I wanna know if he's blue
彼は憂鬱なのかしら

Wishing his arms were around me
彼の腕が私を包んでくれたら

Where did my lover go?
あなたはどこに行ってしまったの?