見出し画像

We act as if the person in front of us is ourselves.   目の前の人が自分自身だと思って行動をする。

目の前の人が自分自身だと思って行動をする。



これは私達の目の前にあるものは自分の鏡ということです。


目の前にいる人が自分自身ということになります。



意味がわからないと思うと思いますが、形を変えた自分自身ということです。


目の前にすばらしい人がいればあなたが素晴らしい人。


ダメだなと思う人がいれば自分がダメだということになります。


たとえば、持ち寄り会をしたときに自分の飲み物はあるけど他人の目の前の人が飲み物を忘れた人がいれば

自分の飲み物を分け与えられるかどうか。


もし自分の飲み物を与えられない人間が自分の目の前にいたら自分自身が与えられない人間ということになります。


過去にそのような状況がありました。


一人が飲み物がなかったときに誰も自分の飲み物を差し出す人がいませんでした。


これを見たとき私は私自身がダメだなと思いました。



なぜなら目の前の人は自分の鏡だとわかっていたので、自分がケチだな、自分のメリットを他人に分け与えられない人間棚と思いました。


だからそのような人とは距離を置いてもっと与える人間になるために自分が与える人間とより親しくなる努力をしないといけないと思いました。


そのときは私はコンビニで2リットルの水を購入したので、それを私が分け与えました。

お茶デモと思いましたが、水しか2リットルのサイズは売っていませんでしたので水になりました。



その後はわたしは飲み物をかいにいってみんなに提供できたのですが、

これはまだわたしが未熟だなと感じた経験でした。


自分から自分の大事なものを差し出せるかが重要とわかりました。


大事なものこそ手放すことそれができる人間こそより幸福がもたらせることが認識できました。


またその手放す方法も簡単に手放すと簡単に入ってくる。

しぶしぶ手放すとしぶしぶ入ってくるといわれています。



これは初詣のお賽銭と同じことです



1万円をしぶしぶ頑張って箱に入れるとそのように還ってきた。



1円を簡単にいれると簡単に1円が入ってくる。


私も2021年の初詣では1万円を入れてみました。


するとやはり今年はキャッシュフローが人生で一番多いというくらいの年になったかもしれません。


2022年の初詣も1万円を投入してみようと思います。今度は簡単にさらっと入れてみます。



今から自分の大事なものを必要としている人に渡してみましょう。

そして大事にしているものほど、簡単に手放すチャンスと認識しましょう。


天国へはお金も権威も権力も名誉もプライドも持っていくことはできません。


だからこそこの世でどんどん手放してみましょう。

それができれば私達はもっと大事なものが、

どんどんもたらされるでしょう。



以上です。

We act as if the person in front of us is ourselves.



This means that what we see in front of us is a mirror of ourselves.


It means that the person in front of us is ourselves.



You may not know what this means, but it means that you are yourself in a different form.


If there is a wonderful person in front of you, you are the wonderful person.


If you see someone you think is not good, it means you are not good.


For example, if you are having a picnic and you have your own drink, but someone else in front of you forgot their drink, can you share your drink with them?

Can you share your drink with them?


If there is a person in front of you who can't give you your drink, then you yourself are the one who can't give.


I have been in such a situation in the past.


When one person was out of drink, no one offered his drink.


When I saw this, I thought to myself, I'm no good.



I knew that the person in front of me was a mirror of myself, so I thought that I was stingy and that I was not able to share my merits with others.


I knew that I was a stingy person who couldn't share my merits with others, so I had to distance myself from such people and make an effort to get closer to the people I was giving to in order to become a more giving person.


At that time I bought 2 liters of water at the convenience store and I shared it with them.

I thought it would be a tea demonstration, but they only sold water in 2 liter sizes, so it turned out to be water.



After that I was able to go and get drinks for everyone.

This was an experience that made me realize how immature I still am.


I realized that it is important to be able to give away what is important to you.


I realized that it is only those who can let go of what is important to them that can bring more happiness.


I also realized that the way to let go of something is to simply let it go and let it come in.

It is said that if you let go reluctantly, it will come in reluctantly.



This is the same thing as making a monetary offering at the first visit to a shrine.



When I reluctantly put 10,000 yen into the box, it came back to me that way.



If you put one yen in easily, one yen will come in easily.


I also put 10,000 yen in the box for the first time in 2021.

Then again, this year may have been the year that I had the most cash flow in my life. I'm going to put in 10,000 yen for my Hatsumode in 2022 as well. This time, I'll try to put it in simply and easily. From now on, let's give our precious things to those who need them. And recognize that the more you cherish, the easier it is to give it away as an opportunity. You can't take money, authority, power, honor, or pride with you to heaven. That's why we should try to let go of more and more in this life. If we can do that, more and more important things will come to us. If we can do that, more important things will come to us. That's all.
















この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?