見出し画像

国際子連れ再婚について

2022年の夏に私は国際子連れ再婚しました。
正直そんな日が来るのは想像していませんでした。
数年前にカナダに家族で引っ越して右も左もわからなかったところから
一歩一歩人間関係の構築や環境づくりや仕事を一から作るところから
はじまったんですから。
海外親子留学と文字だけで見ると簡単ですが、準備はえぐかった。
カナダにきて学校に行って仕事して突然コロナが流行って、家族と密に過ごしたかけがえのない忘れられない日々。
日本で病気になってからは本当に大変で何度も頭をよぎる悪いことをがむしゃらに打破してここで留まるわたしじゃないって海外に行くことを決めたあとは誰に何を言われようが自分だけを信じて突き進んだ。

できないことに悲観せず新しく出来ることを探した。
そんなわたしを陰で支えてくれた長女や我慢強くて前向きな長男。
親子でも性格が違うし分かり合えない時もあるけど、カナダに来る時に、お母さんと一緒に行くとこならわたしもやし生活でもいいよって言ってくれたことをわたしは一生忘れないよ。

絶対もやしなんか食べさせないってw毎週どこかに外食したね笑
がむしゃらに頑張ってお金も貯めてカナダにきてそこでも死ぬほど働いてパフォーマンス出してビザ取って起業した。
なんも諦めずに前向きな性格が本当に色んなことを運んでくれたと思う。

こんなわたしを見つけてくれて旦那さんには本当に感謝。
セカンドライフはここカナダで続いています。

家族はビッグになりましたが何もわたしは変わりません。これからも突き進みます。みんなに感謝しなくちゃね。


. I never imagined this day would come.Four years ago, I moved to Canada with my family.I was single mom.

It's easy to look at the words "study abroad for parents with children" but the preparation was super hard.We came to Canada, went to school, worked, and then Covid-19 pandemic came viral.The days I spent closely with my family were irreplaceable and unforgettable.

My eldest daughter and son helped me a lot. Thank you guys.
After I got sick in Japan, it was really hard and I had to break through the bad things that came into my head many times anddecided to go abroad because I refuse to capitulate under any circumstances.
I didn't feel pessimistic about what I couldn't do, but searched for something new that I could do.
My daughter, who supported me behind the scenes.
My eldest son, who is patient and positive.
Parents and children have different personalities, and there are sometimes we don't understand each other.


When we came to Canada, my daughter told me that ''I could be alright we have bean sprouts for our dinner if I can stay with you''. lol

I will never forget that she,I said I would never serve bean sprouts lol on dish and we went out to eat somewhere every week.

Hahaha.It was so fun for me.
I worked hard, saved up money, came to Canada, worked hard myself to performed well, we got a visa, and become an entrepreneur.

Thank you for finding me my love.
He is amazing and my soulmate.
My second life continues here in Canada.

Thank you for all.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?