芋出し画像

十月〜 October 🎃

これは長く、遅れおいたす。 So, this is long, and this is late;


そのため、11月に移るために、リビゞョンを少なくしお投皿したすが、この月は倧倉なこずがあったず蚀えたす。各セクションをラベル付けしお、䞀般的な日蚘゚ントリヌを曞くようにしたすが、孊習障害人ずしおも同様です。こういうこずもありたす。このブログは、ペンず玙ではなく、脳から画面ぞの日蚘ですので、垞に盎線的で均䞀ではないかもしれたせん。もしそれがあなたの奜みのスタむルでない堎合、申し蚳ありたせん。
Due to that, I will make the post with little revision to move on to November, but it's safe to say this month was a doozy. I'll label each section as writing a diary entry in general, let alone as a neuro-divergent person; these things happen. This blog is my diary from the brain to the screen rather than pen to paper, so it will never be linear and uniform; sorry if that's not the style you like.

序章 - 日本でのハロりィン / 新幎おめでずう Introduction - Halloween in Japan / Happy New Year

Frankie in KK

10月はい぀も私にずっお混乱する月でした。たあ、い぀もずは蚀わないかもしれたせんが、確かにしばらくはそうでした。10月は私の䞀幎䞭で䞀番奜きな時期、「ヂ゚ンバヌズ」の始たりです。10月、11月、12月 - ハロりィン、焚き火の倜、クリスマス。子䟛の頃、この時期はい぀も最高でした。ハロりィンは、本圓の自分でいられる倜を提䟛しおくれたした。焚き火の倜はい぀も家族ず過ごし、故郷がどんなに鬱陶しいかにも関わらず、クリスマス期間党䜓が魔法のように感じられたした。
October has always been a confusing month for me. Well, maybe not always, but certainly for a while. October is the start of my favourite time of year, 'The Embers'. October, November, and December – Halloween, Bonfire Night, and Christmas. As a child, this time of year was always the best. Halloween provided a night where I could genuinely be myself; Bonfire Night was always spent with my family, and the whole Christmas period felt magical despite how depressing my hometown can be.
クリスマスは最も魔法のようですが、ハロりィンが私の心を垞に捉えおいたす。ハロりィンは奇劙で普通でないものを祝うものです。異なる自分自身のバヌゞョンに扮しお、10月の爜やかな空気の䞭で他の人々ず同じように過ごす倜を提䟛したす。りェヌルズでは、ハロりィンはアメリカの映画で芋るような華やかさではありたせん。幎々倩候が悪化するに぀れお、たすたす少なくなっおいたすが、育っおいく䞭で、それはい぀も私が私自身でいられる倜でした。孊校でいじめられた興味がこうしお開花できる堎所でもありたした。子䟛の頃、ホラヌ映画が倧奜きでした。それで色々わかりたすね。
Christmas may be the most magical, but Halloween will always have my heart. Halloween celebrates the strange and unusual. It provides a night where one's expected to dress up as a different version of themselves and go out into the crisp October air to be surrounded by others doing the same. In Wales, Halloween is less extravagant than what we see in the American movies. It gets less and less each year as the weather gets worse and worse, but growing up, it was always a night where I could be me. Where the interests that got me bullied in school were allowed to blossom. I loved horror movies growing up; that explains a lot.
日本に来たずき、私はちゃんずハロりィンを祝えるか心配でした。グレヌの髪が増えるに぀れお、それはより耇雑で芁求の高いものになっおいきたした。北九州が枋谷ほどではないこずは分かっおいたしたが、呚りの友達は私にずっおハロりィンがどれだけ重芁か理解しおくれたした。圌らは私がどれだけワクワクしおいるかを芋お、喜んで䞀緒に思い出を䜜っおくれたした。それは倧きなパヌティヌでも幜霊屋敷でもありたせんでしたが、ゞャックオヌランタンに新しいキャンドルが灯されたような枩かさを感じさせおくれる十分なものでした。
Coming to Japan, I was worried I wouldn't be able to celebrate Halloween properly, which has become more complex and demanding as the grey hairs increase. I always knew Kitakyushu would be no Shibuya. Still, the friends I made around me understood the importance of Halloween for me. They saw how excited I was for it and joined me to make some wholesome memories. It may not have been a huge party or a haunted house, but it was enough to make me warmer than a Jack-O-Lantern with a fresh candle just put inside.

月

の初めに、憂鬱になる意味は䜕だろう At the start of the month, what's the use of feeling Blue?

Me FR

月の初めは私にずっお簡単ではありたせんでした。私は青い時期に入りたした。長幎のトラりマず裏切りの䞭で、この時期は私のお気に入りの1぀でしたが、この時期に季節性のう぀病のようなものが発症したした。私はい぀も䞖界から逃れるために頭の䞭で壮倧な蚈画を立おたすが、それが珟実の圧倒的な珟実に盎面するこずになりたす。
The start of the month was not easy for me. I entered a blue period. Despite this period being one of my favourites over the years of trauma and betrayal, I developed a kind of seasonal depression around this time. I always make these grand plans in my head to distract from the world and then get hit with the crushing reality of life.

9月はあいたいでした。新しい囜での生掻、新しい蚀語、新しい通貚に慣れようずしおいたした。私は䞀床にすべおをやりたかったが、それは自分自身ず財垃の䞡方を䜿い果たすこずを意味したした。私のう぀病は10月が始たったずきにほが時蚈のように襲っおきたした。ただし、これに぀いおはより適切なブログ投皿で既に話したした。私の心の深い深みにずどたる代わりに、私が手助けしたいいく぀かの冒険に぀いお話したいず思いたす。これらの冒険は私の脳を管理し、海から匕き䞊げるのを助けたした。
September was a blur; I was getting used to life in a new country, a new language, and a new currency. I wanted to do everything all at once, but this meant I burned out both myself and my wallet. My depression hit almost like clockwork when October began. However, I already spoke about this in a more appropriate blog post. Instead of dwelling in the deep depths of my mind, I'd like to talk about some of the adventures I took that helped me manage my brain and pulled me out of the sea.

倧孊生掻 University Life - 小孊

廊䞋の窓からの眺め

月の始めに、私たちは日本文化の授業の䞀環ずしお地元の小孊校に小旅行をしたした。私たちは昌食時にクラスに参加し、圌らの食事を食べ、圌らの授業を受け、そしお掃陀を手䌝いたした。
To start my month, we took a small trip to a local primary school as a part of our Japanese culture class. We joined the class at lunchtime, ate their food, took their classes, and helped clean up.

この出䌚いは私にずっお意矩深いものでした。私は小孊校で倚くのトラりマを抱えおいた人間です。私の孊校は取り壊され、癒しのために戻るこずはできたせん。私は教宀環境に戻されるこずがトリガヌになるのではないかず心配しおいたしたが、逆の効果がありたした。日本の教宀は、私が教育を受けおいる間にいたどの教宀よりもずっず良かったです。先生は子どもたちに聞かせるために叫ばなくおもよかったし、子どもたちは芪切で寛容でした。クラスのリヌダヌは先生よりもクラスをコントロヌルしおいるようでした。圌らは敬意を持っおいたした。これは最倧の驚きでした。私のクラスはよく教垫にずっお最悪のクラスず蚀われるこずがありたした。
This encounter was meaningful for me as someone who held a lot of traumas in my primary school experience. My school was demolished, I can never return to it to heal. I was worried that being put back into a classroom environment would trigger me, but it did the opposite. The Japanese classroom was miles better than any classroom I had ever been in during my time in education. The teacher did not have to scream to make the kids listen; the kids were kind and generous. The class leader seemed to control the class more than the teacher. They were respectful; this was the biggest shock. My cohort was often referred to as the worst a teacher had ever experienced.

この旅行は私を孊生ずしおだけでなく、教垫ずしおの立堎にも眮きたした。私たちは子䟛たちのグルヌプず䞀緒に働かなければなりたせんでした。私たちは圌らのテヌブルのゲストでした。圌らは私が教えたこずず同じくらいのこずを私に教えおくれたした。
This trip put me in a place as both a student and as a teacher. We had to work with a group of children, a guest on their table. They taught me as much as I taught them.

は教える経隓がありたす。高校ず倧孊で取らなければならない必修のスキル開発の授業であるりェヌルズ語バカロヌレヌトの授業では、高霢者にデゞタルリテラシヌスキルを教えるグルヌプに参加したした。その経隓は䌌おいたした。知識を次の䞖代に䌝えるこずができお、圌らの芖点を埗るこずは、人が持぀こずができる最も貎重な経隓の1぀です。私はい぀か教垫になれるかもしれたせん。倧孊教授の方が私にはより適しおいるかもしれたせん。私の悪名高い過去の悪い生埒ずしお、私を知っおいる人には驚くかもしれたせん。しかし、最悪の生埒ほど良い教垫になるものです。なぜなら私たちは物事をうたくいかせる方法を芋぀けなければならないからです。私は孊校で倚くのトラりマを経隓したしたが、その経隓から少しでも他の誰かの経隓を埗るこずができるこずは私にずっお䞖界䞭の意味を持ちたす。
I have experience with teaching. For my college Welsh Baccalaureate class (a compulsory skills development class we must take in high school and college), I joined a group that taught elderly people digital literacy skills. That experience was similar. Being able to pass on knowledge to another generation and gain their perspective on things is one of the most valuable experiences one can have. I could be a teacher one day; a university professor would be better suited for me. Given my notorious history as a bad student, this may surprise those who know me. Still, the worst students make the best teachers because we must find our way of making things work. I suffered a lot of traumas in school, and being able to take even a fraction of that away from someone else's experience would mean the world to me.

留孊生掻 - 故郷の䞀郚Ryugakusei Life - A snippet of home

友達
孊生

新しい䜏たいに母囜ずの぀ながりがあるこずを知っお驚きたした。数幎前、りェヌルズのラグビヌチヌムがラグビヌワヌルドカップのために北九州をトレヌニング拠点に遞んだこずがありたした。それ以来、この街はりェヌルズチヌムを名誉あるセカンドチヌムずしお迎え入れおいたす。10月のアルれンチン戊に向けお、垂は小倉駅で「Cheer Up応揎」むベントを開催したした。地元の女子孊生たちが囜歌である「Fy Gwlad fy Nhadau」や䌝統的なりェヌルズの歌「Calon Lan』を歌いたした。圌らは党員りェヌルズのラグビヌシャツを着甚し、りェヌルズの旗を掲げたした。たた、2぀の像をりェヌルズのゞャヌゞで着食り、そばに赀い竜を眮きたした。党むベントはテレビ攟映されたした。
I was surprised to find out that my new home actually had a connection to my motherland. A few years ago, the Welsh rugby team chose Kitakyushu to train for the Rugby World Cup. Since then, the city has taken on the Welsh team as an honorary second team. Leading up to their match against Argentina in October, the city held a 'Cheer Up' event at Kokura Station. This involved a group of local school girls singing the national anthem, 'Fy Gwlad fy Nhadau' and 'Calon Lan' a traditional Welsh song. They all wore Welsh rugby shirts and wove Welsh flags. They also dressed two statues in Welsh jerseys and propped up a red dragon next to them. The whole event was televised.

このむベントを知ったずき、私は行かなければず思いたした。地元の友人ず、韓囜からの留孊生の友人ず䞀緒に行きたした。圌らず私の故郷文化の䞀郚を共有できおずおも幞せでした。ラグビヌファンに出䌚い、自囜の囜歌を倧声で誇りを持っお歌う機䌚がありたした。むベント党䜓が完璧に進行し、私はずおも楜しんでいたした。
Upon finding out about this event, I knew I had to go. I was accompanied by two friends, a local and another exchange student from Korea. I was so happy to share this snippet of my home culture with them. I met rugby fans and had a chance to sing my national anthem loudly and proudly. The whole event went perfectly, and I thoroughly enjoyed myself.

このむベントを䌁画しおくれた皆さんに心から感謝したす。
A huge thank you goes to everyone who helped arrange it.

これは、故郷や文化を愛するこずがその境界内に自分自身を閉じ蟌める必芁なく可胜であるこずを理解する䞊で重芁でした。私は故郷を愛しおいたすし、文化や蚀語も愛しおいたすが、囜の珟状は実際に䜏んでいくこずをたすたす難しくしおいたす。自分の故郷のこずを悲しむのは、ただそこにあるずきに感じる䞍思議なものです。圌女はもう私が育った堎所ではないのです。圌女は再びそうなるこずはあるのでしょうか
This was crucial in realising I could love my home and culture without needing to confine myself within its borders. I love my home, I love my culture and my language, but the current state of the country is making it harder and harder to actually love living there. Feeling grief for your home while it's still there is a weird thing. She's just not the place I grew up in anymore. Will she ever be again?

ブレむンドレむン/Brain Drain - One of Your Girls

チロい・シノァン

今月、私にずっおもう䞀぀の転機ずなった出来事は、Troye Sivanによる「One of Your Girls』のリリヌスでした。
Another pivotal moment for me this month was the release of One of Your Girls by Troye Sivan (フル蚘事はこちらを参照しおください/ read the full article here:).

この曲は私の魂の奥深いずころに響きたした。今は自分ず䞀緒に䞀生を過ごすこずができる愛する圌氏がいるにも関わらず、物事はい぀もそううたくいくわけではありたせんでした。ほがすべお、もしくはすべおの関係が「状況関係」であり、私の人生に最も圱響を䞎えたのは、いじめっ子だったが埌に芪友ずなり、五幎間続いた関係です
This song really hit a deep place in my soul. Despite having a loving boyfriend who I can see myself living the rest of my life with at the moment, things have not always been so easy. I think nearly all, if not all, of my relationships, prior have been "situationships", and one that probably had the biggest impact on my life overall, five years of torture, was with my bully-turned-straight best friend.

この皮の関係を正確に描写できるメディアはほんの䞀郚ですが、最近ではそれが正しい方向に向かっおいるものが倚くなっおいたす。䞊蚘の蚘事で議論したように、私たちのコミュニティにおけるこのような実際の広範な出来事を生き抜くこずは、心を匕き裂かれるほど぀らいものです。
Only a few media can accurately portray this type of relationship; however, a lot more have been getting it right in recent years, as I discussed in the article linked above. However, none is as heartwrenching as living through this genuine and widespread occurrence in our community.

私は若すぎおそれが䜕を意味するのか本圓に理解しおいなかった時に、あなたが自殺を阻止しおくれたので、私はあなたにその呜を負っおいるず思い蟌んでいたした。それでも、そのような考えが戻っおきたずき、あなたが私に蚀ったのは「やれ」ずいう䞀蚀でした。
I gave up the better part of my late teens to you. I gave up opportunities, trips, relationships and friendships just to keep you happy, all while you used me like a cum rag stuffed under your bed. I failed college for you. I gave up my road to a future in an industry I craved every day for you. I gave up nearly everything for you.

あなたが私のために䜕かを犠牲にしたこずは分かっおいたす。私が友達ずいるずきにも私ず話をし続けおくれたこず、私が誰かを必芁ずしおいたずきに私のそばにいおくれたこず。でもあなたはそばにいおくれなかったし、長くは続かなかった。あなたが必芁なずきに私がそばにいたから、あなたがいた時間もそんなに長くはなかった。私はあなたがい぀も圌女のこずを話しおいるのを聞いおいたした。24時間365日欲しかった盞手のこずを聞いおいたした。メッセヌゞで目を芚たし、メッセヌゞで眠りたした。奜きな番組を䞭断せずに芋る蚱可を埗なければなりたせんでした。䌑暇䞭に返信しないこずを蚱可を埗なければなりたせんでした。私はい぀もあなたのそばにいたしたが、ある日、あなたは突然去っおしたいたした。
I never told anyone how much your words hurt me, nor how much your firsts did. I never told anyone how you would use me to get off because you couldn't get a girl. How you called me your one exception. How you came back every time. How I let you. I thought because you stopped me from taking my own life at a time when I was too young to really understand what that meant that, I owed you that life, and yet when those thoughts came back, all you had to say to me was 'do it'. I know you gave up things for me; you stayed on a call with me when you could have been with your friends and spoke to me when I needed someone, but you didn't stay, and it didn't last. You only stayed as long as you did because I was there for you when you needed me. I used to listen to you talk about her, the one you wanted 24/7. I used to wake up to your messages and sleep with them. I even had to ask permission to watch my favourite show without interruption, and you still did. I had to ask permission to not reply when I was on holiday. I was there for you every second, and one day, just like that, you left.

今、私はもっず良くなれたかもしれたせん。執着心が匷く、圧倒的で、明らかに恋しおいたし、皆は私たちがどれだけ芪密な関係だったかを芋おいたしたが、誰も本圓のずころは知りたせんでした
Now I know I could have been better. I was obsessive, overbearing, and clearly in love, and everyone could see how close we were to your dismay. None of them ever knew quite how much.

あなたの埌、私は意味のある関係を芋぀けるこずに苊劎したした。あなたが䜕を意味し、愛が䜕であるかを完党に包み蟌んでしたいたした。私の心を本物の心にするのが怖く、それだけで本圓の愛を受け入れるこずができる人を遞びたした。ただし、傷口に塩を塗るだけでした。それでも、長い間連絡を取り合い、数ヶ月ごずにチェックするように䜕幎もしたした。私は1぀だけあなたに頌んだ。䞀緒に遊がうず。私たちの関係が萜ち着いおきた埌から、ただたくさんのトラりマず傷が残っおいるこずを考えるず、私たちの間のものを無芖するのはただ私にずっおは困難です。そしお、それでもあなたは、䜕幎もの間私たちの関係を吊定した埌に、「過去にしがみ぀くのはやめろ」ず蚀っおきたした。
After you, I struggled to find meaningful relationships; you completely wrapped what I thought love meant and what I thought love was. You scared my heart to be a genuine heart for a long time, for long enough to only let in others who did the same. Only to salt the wound. And after all of that, after keeping in touch, checking in all these years every few months like it's some kind of duty I hold. I asked you to do one thing for me: come hang out. Hang out since we haven't since things calmed down between us, and there's still a lot of trauma and hurt there for both of us, even if yours with me is still ignored. And you, after all these years of denying we were anything, told me to stop hanging on to the past.

あなたは正しい。本圓に、でもそれでも
You're right, really, but after everything?

あなたに、くたばれ。 - あなたの愚かな秘密は、党員に芋られるガラスケヌスに閉じ蟌められお、誰も助けおくれない。
To you, fuck you. - Your stupid little secret kept in a glass box for all to see and none to save.

圌は私がこれを曞いた埌にメッセヌゞをくれたした。返信しなかったこずを願いたいず思いたす
He messaged me after I wrote this; I wish I could say I didn't respond.

倧孊生掻 - 英䌚話カフェUniversity Life - English Café

コンテント

ここでの収入を埗る方法であり、たた友達を䜜る手段ずしお、英䌚話カフェプログラムにサむンアップしたした。このプログラムは毎週月曜日のランチタむムにスケゞュヌルされたパヌトタむムの仕事です。これは日本人孊生が英語を緎習する機䌚を提䟛したす。
As a way to make some money whilst I'm here and also to make friends, I signed up for the English Cafe program. This program is a part-time job that is scheduled every Monday at lunchtime. It gives Japanese students a chance to practice their English.

しかし、私のグルヌプでは、その週のテヌマに関連するパワヌポむントや映画を提䟛する方が良いず刀明したした。これにより、自分のグルヌプ向けにプレれンテヌションを䜜成するこずで教えるこずをさらに探求するこずができたした。
However, with my group, it proved better to provide PowerPoints and movies relating to the week's subject to help break the ice. This allowed me to explore teaching it further by creating presentations for my group.

カフェはただ初期段階ですが、私はすでにグルヌプず良奜な絆を築き、皆がより快適に話すこずができる流れに入るこずができたした。
Even though we are still in the early days of the cafe, I have already made a good bond with my group and have managed to get into a flow where everyone is more comfortable speaking.

カフェはただ初期段階ですが、私はすでにグルヌプず良奜な絆を築き、皆がより快適に話すこずができる流れに入るこずができたした。
This experience has further solidified my feelings from the trip to the primary school; I actually like teaching. I may be a dreadful student, but teaching comes naturally to me. It is fun and a genuine way to make a difference. I think this is a career opportunity I should explore further, but only time will tell.

探求ブレむンドレむン - ビヌチExploration/Brain Drain - The Beach

あやらぎ〜

「私は、なんかね、海みたいに矎しくなりたいっお思うの。動かないでいたくないんだよ、生きおるみたにね。」
"I think like, I want to be as beautiful as the ocean; I don't ever want to stand still like I want to be alive."

– Jules Vaughn, Euphoria Special Episode 2



私はい぀も氎に匕かれおきたした。私が子䟛の頃から、プヌルやビヌチで過ごせる時間は䜕秒でも過ごしおいたした。私の故郷は川が流れる海蟺の街です。それは最も枅朔な堎所ではなく、泳ぐこずはお勧めできないかもしれたせんが、時には䜓調を厩すこずさえありたせんでした。
I've always been drawn to water. Ever since I was young, I'd spent every second I could in the pool or at the beach. My hometown is a seaside city with a river going through it. It is neither the cleanest nor recommended for swimming, but it never stopped me, even if I sometimes became sick.

日本に来お最初にしたこずは、プヌルのあるゞムを芋぀けおすぐに䞭耳炎を発症したした。私の運がいいですよね久しぶりに氎に浞かるこずは玠晎らしかったですが、リラックスできるわけではありたせんでした。ゞムは混雑しおいお、い぀も埌ろに誰かがいお、円を描いお泳ぐ人々の列ができおいたした。海に行かなければず思いたした。
Coming to Japan, the first thing I did was find a gym with a pool and immediately caught an ear infection. Just my luck, right? Being in the pool, being in the water again after so long, felt amazing, but it was not relaxing; the gym was busy, and there was always someone behind me creating a queue of people swimming in circles. I knew I had to get to the sea.

北九州は枯町ですが、近くのビヌチは遠いです。倚くの調査を行いGoogleマップの画像を芋お、自分に蚎えるビヌチを芋぀けるたで時間がかかりたした写真にはヒナガメが映っおいたした。私が遞んだ堎所は「綟矅朚あやらぎ」ず呌ばれる堎所で、九州から数駅離れおおり、本州での最初の経隓でした。日本の電車に乗るずは思っおもいたせんでしたが、列車は矎しかったです。本圓にむラむラする旅行むンフラストラクチャヌの囜から来た私にずっお、電車が早く到着する可胜性は理解するのに苊劎したした。䜕のトラブルもなく、うるさい子䟛も怪しげな男性もいない。ただ海岞ぞの早くお静かな列車の乗り降りでした。
Despite Kitakyushu being a port city, the beaches near here are far. I did a lot of research (looking at images on Google Maps) until I found one that spoke to me (it had baby turtles in the picture). The area I settled on was called Ayaragi; it was a couple of train stops away from Kyushu, and my first experience with Honshu was on a Japanese train. I never thought I'd describe a train this way, but the journal was beautiful. Coming from a country with genuinely infuriating travel infrastructure, having the train arrive early was a possibility my mind struggled to comprehend. I was on and off the train without any hassle, no load kids, no ominous men in the corners. Just a quick and quiet train ride to the seaside.

ビヌチは静かで枅朔で、䞀人の幎配の男性が歩き回り、ビヌチを綺麗に保っおいたした。犬も蚱可されおおり、波は匷かったです。颚が匷かったので、予想以䞊に少し寒かったです。しかし、道路がすぐそばにあったずしおも、景色を楜しんでリラックスするこずができたした。
The beach was quiet and clean, with a little old man walking around and keeping it so. Dogs were allowed, and the waves were strong. It was a windy day, so it ended up being a little chillier than expected. However, I could still relax and take in the scenery, even if a road was directly behind us.

ここの海で泳ぐこずは、本圓に別のものでした。故郷の氎は粘土で茶色く、足を食い蟌むようなものでしたが、ここの氎は透明で生呜に満ちおいたした。波は匷く、たすたす匷くなっおいきたした。倚くの泳ぎを楜しむのは難しく、䜕床も魚の矀れに襲われたしたが、その日は十分に楜しむこずができたした
Swimming in the ocean here was indeed something else. The water at home is brown from the clay that eats your legs up; this water is clear and complete with life. The waves were strong and kept getting stronger; this made it hard to get a lot of swimming in and led me to be assaulted by a school of fish multiple times, but I managed to get my fill for the day.

海岞は私にずっおい぀も特別な堎所です。ここだけが、少しでも私の心を静かにしおくれる堎所です。ここだけが、他の人の邪魔をせずに100私らしく思考し、感じるこずができる数少ない堎所の䞀぀です。たた、海を矎しいず感じたす。䞀日䞭その姿を芋぀めおいられるでしょう。月がそれに近いもので、二぀のものがどのように繋がっおいるかを考えるず、私の魂が枩かくなりたす。月の海がどれほど矎しいか。
The seaside will always be a special place for me. It's truly one of the only places in the world where my mind goes quiet, even for a second; it's one of the few places where I am truly able to think and feel 100% as me and only me without any intrusive thoughts creeping in to ruin my day. I also find the ocean beautiful; I could stare at her all day. The moon is the only thing that comes close to me, and the way the two are connected warms my soul. How beautiful an ocean on the moon would be?

倧孊生掻 - 講矩University Life - A lecture

小ず䞭ず倧孊生〜
郚屋だ


たた、地元の高校ずの文化亀流を続けるために、珟地の高校生ず䌚いたした。このクラスでは、お互いの文化に぀いお少し話し合い、各囜の蚀語で感謝の意を衚すビデオを䜜成したした。翌週、私たちは以前に䌚った小孊生にプレれンテヌションを行うために高校生ずペアになりたした。私たちのトピックは、私たちの文化に関連付けるもので、私はハロりィン、具䜓的にはノス・カラン・ガ゚フりェヌルズのハロりィンを遞びたした。
We also met with the local high school to continue our cultural exchange with local schools. In this class, we talked a bit about our cultures and made a video saying thank you in our various languages. The following week, we were paired with a high school student to assist us in delivering a presentation to the primary school students we had previously met. Our topic was supposed to connect to our cultures, so I chose Halloween, well Nos Calan Gaeaf to be specific (Halloween in Wales).

この経隓は、教育のキャリアをさらに远求するずいう考えを探るこずを可胜にしたした。しかし、すべおが日本語で行われなければならなかったため、私の䞍安が喜びを圧倒したした。しかし、最終的には乗り越えお、少しりェヌルズの文化を子䟛たちず共有し、日本で少しハロりィンを共有するこずができたした。
This experience allowed me to explore the idea of further following a career in teaching. However, the entire thing had to be in Japanese, so my anxiety overshadowed my joy. However, in the end, I managed to get through it and share a little bit of Wales with the kids and have a little bit of Halloween in Japan shared with me.

留孊生掻/ブレむンヅレむン - 心に呌びかけたす。 Ryugakusei Life/ Brain Drain - Calls to my heart.

本圓に僕ず君

ここで男性に぀いお䜕床か話しおきたしたが、圌ら党員が最悪なわけではありたせん。スクラッフズは最悪ではなく、玠晎らしいです。
I've spoken about men a few times on here so far, but they don't all suck. Scruffz doesn't suck; he's great.

日本に来る前の倏、぀いに自分が愛しおいるほどに私を愛しおくれる人を芋぀けたした。私の玠敵な圌氏、スクラッフズです。私たちは付き合う前から玄1幎間知り合っおいたしたが、それは私たちそれぞれにずっお非垞に波乱の倚い道のりでした。圌は、他の誰もいなくなった時に私のそばにいお、その時の倚くの誀った遞択から救っおくれたした。私はそれを返すこずは氞遠にできないでしょう。付き合う前、たくさんの時間を䞀緒に過ごしたした。私は毎日の仕事が終わった埌に圌のそばに座っおいたした。圌が䜜り出す喜びは、私が積み重ねおきたすべおの痛みを消し去っおくれたした。圌を初めお芋たずきから圌を愛しおいたした。私が䞀緒にいるべき人は、私に優しかった唯䞀の人だず気付くほど愚かでした。
The summer before I came to Japan, I finally found someone who loved me as much as I loved them: my beautiful boyfriend, Scruffz. We had known each other for around a year before we decided to get together, and it was a very rocky road for us both individually. He stuck by me when everyone else had gone and saved me from many bad choices during that time. I will never be able to repay him for that. Before we got together, we spent a lot of time together; I would always sit with him at work after my shift had finished my hellhole of a job. He'd make all the pain I had built up disappear. I loved him from the moment I saw him; I was too stupid to realise that the only one who was nice to me was the one I should've been with.

圌がいない日々、圌が私の腕の䞭にいない日々、私は自分の䞀郚が欠けおいるように感じたす。距離が困難なだけでなく、タむムゟヌンも完璧に合臎しおいたす。圌が遅くたで仕事をしおいる時に私は倧孊にいたすし、私が寝る頃に圌は出かけたすが、それでもうたくやっおいたす。
I miss him. Every day he's not here in my arms, I feel like a part of me is missing. The distance is not the only thing that makes it hard; the time zone lines up perfectly. I have university when he finishes work late, and I head to bed when he leaves, but we make it work.

電話をするたびに、たるで䞖界が䞀時停止するような感芚です。圌ず䞀緒にいるこずだけが私にずっお重芁です。圌は私の心を本圓に掌握しおいたす。愛の歌、ロマンス映画、たたは街で芋るカップル、どれも圌を思い出させ、圌を懐かしくさせたす。新しい䜓隓をするたびに私を苊しめたす。なぜなら、圌ずそれを共有できないからです。ここにいるこずが倧奜きで、垰囜しなければならないずいう考えは私を震え䞊がらせたすが、圌から離れおいる時間がたすたす぀らいです。圌をここに連れおきたいだけです。
Each time we call, it's like the whole world pauses; nothing else matters to me but being with him in any way I can. He's really got my heart in his hands. Every love song, romance movie, or couple I see on the street makes me think of and miss him. It kills me every time I have a new experience here because I can't share it with him. I love being here, and the idea of having to go home shakes me to the core, but every second I spend away from him feels even worse; I just want to have him here with me.

Fy Ngariad ぞ、
あの暗い日々から自分を救っおくれお本圓にありがずう。行きたいずころでいたいずきに私のそばにいおくれお、巊右を区別できないずきに私を我慢しおくれおありがずう。眠る堎所を提䟛しおくれお、䞖界の他の堎所から隠れる安党な堎所を提䟛しおくれおありがずう。私を傷぀けようずしおいる人々から離れさせおくれお、積極的に私を保護しおくれおありがずう。私がそれを倀するずは思いたせんが、私を愛しおくれおありがずう。そしお、この恩を返す機䌚を䞎えおくれおありがずう。私は、䞖界の困難からの1幎間の保護を、私の最も深い郚分からの氞遠の愛で返すこずを玄束したす。
今は蟛いこずがあるこずを知っおいたす。あなたから離れるのは嫌ですが、私たちはすぐに再び䞀緒になりたす。もう二床ず離れないでくださいね、楜しんでください。
い぀たでも愛しおいたす。
スクラップズ

To Fy Ngariad,
Thank you so much for saving me from myself in those dark days. Thank you so much for sticking by me when you wanted to go, for putting up with me when I couldn't tell my left from my right. Thank you for giving me a place to sleep and a safe space to chill, to hide away from the rest of the world. Thank you for taking my mind away from those trying to cause me pain and actively protecting me from any more coming my way. Thank you for loving me when I didn't deserve it and thank you for giving me this chance to repay the favour. I promise to repay a year of protection from the woes of the world with an eternity of love from the deepest parts of my being.
I know things are hard right now. I hate being away from you, but we will be back together soon, and you're never getting rid of me again, so enjoy the break.
I love you, now and forever,
Scrapz

留孊生ラむフ・
/ブレむンドレむン - ハロりィン1: 北九州でのパヌティヌ
Ryugakusei Life/ Brain Drain - Halloween 1: A party in KitaQ

小倉駅

ハロりィンは私にずっお非垞に重芁な日です。成長する䞭で、私は倉わった子䟛でした。3歳の頃、パンずバタヌ、ポテトチップスを食べながらホラヌ映画を芋るだけでした。埌にフィッシュフィンガヌも加えたした。私のお気に入りの映画は『ゞヌパヌズ・クリヌパヌズ2』で、毎日リピヌトで芋おいたした。『ゞヌパヌズ・クリヌパヌズ2』は今でも楜しんで芋られるシンプルなモンスタヌスラッシャヌ映画です。圓時、私は映画をたったく怖く感じおいたせんでした。今もなお私を怖がらせるものを芋぀けるのは難しいです。たあ、ホラヌ映画の意味で蚀えばですが。
Halloween is an extremely important day for me. Growing up, I was a weird kid. When I was 3, I would only watch horror movies whilst eating bread, butter and chips. Eventually, I expanded to fish fingers also. My favourite movie was Jeepers Creepers 2; I would watch it on repeat every day. Jeepers Creepers 2 is a simple monster slasher movie which I still enjoy to this day. I didn't find the movies scary at all back then; I still have a hard time finding something that scares me now. Well, in the sense of horror movies, at least.

これは孊校で暙的にされた倚くの芁因のうちの1぀でした。混血だから、アニメやホラヌ映画が奜きだから、魔法の本を読んだり、将来のキャリアずしお幜霊狩りに぀いお話したりしおいたため、いじめられたした。しかし、ハロりィンは私が本圓の自分でいられる1日を提䟛しおくれたした。これは、埌に人生で抱えるこずになるアむデンティティの危機には若すぎた時期でした。私は自分の性的指向や信仰ぞの぀ながりを党く理解しおおらず、ただ怖いものずクヌキヌなものが奜きな子䟛で、それを倧声で誇りを持っお楜しんでいたした。ハロりィンは、私が倉わり者でなく、無料のお菓子を手に入れられる日でした。
This was one of many factors that made me a target in school. In a school where I was bullied for being mixed, for liking anime and scary movies, for reading books about magic and talking about ghost hunting like it was a future career – Halloween offered a day where I could indeed be myself. This was a time when I was too young for the identity crisis I would have later on in life. I had no clue of my queerness or my connection to faith; I was just a kid who liked spooky and cooky things and had fun enjoying them loudly and proudly. Halloween was a day where I could do this without being the odd one out, as well as free sweets.

埌になっお、私が幎を取り、ハロりィンがトリック・オア・トリヌトよりもパヌティヌのこずになったずき、1日だけ他の誰かになるこずで慰めを芋぀けたした。自宅でクィアであるこずは蚱されず、オカルトに興味を持぀こずも蚱されず、自分が望むファッションで着食り、行きたいパヌティヌやショヌに行き、望むようなパヌトナヌを持぀こずも蚱されたせんでした。私は自分自身でいるこずは蚱されたせんでした。ハロりィンは、私が家でのその䞖界から逃れるこずを可胜にし、高校で続いたドラマがより巧劙で遥かにトラりマになるようなものでした。ハロりィンは私にずっおはパヌティヌのこずではありたせんでした。私自身でいるこずがハロりィンだったのです。
Later on, as I became older and Halloween became more about partying than trick or treating, I found solace in being someone else for a day. I wasn't allowed to be queer in my home, I wasn't allowed to be attracted to the occult, I wasn't allowed to dress in the fashion I wanted, go to the parties and shows I wanted, and have the partners I wanted. I wasn't allowed to be me. Halloween allowed me to escape from that world at home that I carried on with me to high school, where the drama continued just in a much sneaker and far more traumatic way. Halloween wasn't about parties for me. It was about being me.

ハロりィンは私ずしおは文化的にも重芁です。䜕しろハロりィンは元々ケルトの祝日です。ノス・カラン・ガ゚フ、私たちの䞖界ず霊界の間のベヌルが薄くなる倜、冬の始たりずりェヌルズの新幎の前倜、そしお季節が枯れから死に倉わる倜です。むスラム教埒であり、したがっおケルトの異教埒の祝日に参加するこずはありたせんが、今日ではノス・カラン・ガ゚フは、私たちがテレビで芋お育ったアメリカのハロりィンの垌釈版ず同矩になりたした。子䟛たちが倖出し、暎埒がトラブルを匕き起こす倜でした。ハロりィンは私たちの囜では重芁なたたです。死を祝う私たちの文化の䞀郚ですが、決しお死ぬこずはありたせんし、将来もありたせん。私にずっおは、私が祖先に近づいおいるずは思いたせんが、どこかで私の文化に近づいおいるず感じたす。
Halloween is also culturally significant to me as a Welsh person. Halloween is originally a Celtic holiday, after all. Nos Calan Gaeaf, a night where the veil between our world and the spirit world is thinned, a night before the start of Winter and the Welsh New Year, a night before the seasons change from dying to dead. Despite being Muslim and therefore not partaking in Celtic Pagan holidays, today, Nos Calan Gaeaf has become synonymous with a watered-down version of the American Halloween we grow up watching on TV. It was a night for kids to go out and for hooligans to cause trouble, often in the rain and sometimes the snow. Halloween remains crucial in our nation. It's a part of our culture that celebrates death but has never and will never die. It's a night where, even though I don't believe I am any closer to my ancestors, I still feel closer to my culture as it's all around me in one form or another.

私にずっお、ハロりィンは自分自身でいられる100の日です。自分の文化の長い歎史に浞りながら、同じような考えを持぀人々に囲たれお自分自身ずしお着食るこずができたす。最近はほが毎幎誰かがそれを台無しにしようずしおいたすが、それは私にずっお垞にこのようなものです。
For me, Halloween is a night where I can be 100% myself authentically. I can bask in my culture's long history whilst dressing as myself in a space surrounded by like-minded individuals. Despite someone trying to ruin it nearly every year recently, it will always be this way for me.

カヌディフでは、私はハロりィンに出かけたす。家でパヌティヌをしたり、ナむトクラブに行ったりしたす。私は、自分が家族のように愛する人々ず、コスチュヌムに時間ずお金をかけすぎお無意識に酔っぱらいたす。しかし、北九州では、ナむトクラブがあたりありたせん。それは、私の故郷のようなパヌティヌシティではありたせん。
In Cardiff, I tend to go out on Halloween, either to a house party or a nightclub. I get mindlessly drunk in a costume I spend too much money and time on with people I love, like they were my family. In Kitakyushu, however, it seems there aren't many nightclubs. It's not a party city like home.

私の元の蚈画は、犏岡に行っお、私がどの街でも倧奜きな「コペヌテ・アグリヌ」に行くこずでした。私は人生で最も困難な時期の䞀぀でそこで働き、同僚たちの䞭で家族を芋぀けたした。しかし、別の街で安党にパヌティヌをするための時間もお金も友達もありたせんでした。そこかしこにいく぀かのむベントがあり、最終的に友達の゜ルト ず䞀緒に行くこずにしたした。ハロりィンは平日だったので、数日前でした。そしお私のコスチュヌムが届かなかったので、リップスティックでクラりンのメむクをするしかなかった最悪のアむデアでした。
My original plan was to travel to Fukuoka and go to Coyote Ugly, a place I love in every city. A place that feels like home as I worked there during one of the most challenging times in my life and found family in my colleagues. However, I didn't have the time, money or friends who could go to another city to party safely. There were some events here and there, and eventually, my friend Salt and I decided to go to one of these together. It was a few days before Halloween because Halloween was on a school night, and my costume hadn't arrived, so I had to improvise by making clown makeup with lipstick (a terrible idea).

私たちが行ったバヌは、COVID-19の埌で再開したばかりで、そのマヌケティングは楜しそうでした。しかし、それはクラブよりもクラブ埌の家庭パヌティヌに䌌おいたしたが、クラブでの高霢者レベルの酔っ払いやドミノの欲望はありたせんでした。しかし、これはより楜しいものでした。私が幎を取るに぀れお、激しくパヌティヌを楜しむこずは少なくなりたした。私たちは飲み、話し、カラオケを歌い、スむッチをプレむしたした。静かなハロりィンを過ごし、ずおも感謝しおいたす。通垞、パヌティヌにはドラマが䌎いたすが、それが党おを台無しにするこずもありたす。通垞の日であれば、8pmから6amたで倖出するのは蟛いこずです。さらにむベントの日にはなおさらです。だからこそ、゜ルト 、私のお気に入りの䌑日の新しい䞀面を芋せおくれおありがずう。
The bar we went to had just recently reopened after COVID-19 and its marketing looked fun; however, it was less of a club and more of a house party after the club but without the senile level of drunkenness and craving for dominos. However, this was more fun. As I grow older, I like to party hard less and less. We drank, we spoke, we sang karaoke and played the switch. We had a quiet Halloween, and I'm so grateful for that. Usually, the parties bring drama, and it ruins everything. Being out from 8pm to 6am is a killer on a normal day, let alone an event day. So, to Salt, thank you for showing me a new side to my favourite holiday.

副題むントロダクション - テンゞンSubsection Introduction - Tenjin

倪宰府

日本は矎しい囜です。犏岡の倪宰府神瀟ぞのクラス旅行に行く前からそれは知っおいたしたが、神瀟ぞのバスず神瀟自䜓は私を信じられないほど驚かせたした。北九州から犏岡たでバスで1時間かかり、蒞し暑くお狭い空間の䞭でしたので、神瀟に到着する頃には少し眠くなっおいたしたが、たさにその旅が䟡倀があるず感じたした。
Japan is beautiful. I knew this before taking a class trip to the Daizaifu shrine in Fukuoka. Still, the bus to the shrine and the shrine itself amazed me beyond belief. It takes one hour via bus from Kitakyushu to Fukuoka in a hot and cramped space, so by the time we arrived at the shrine, we were already a little sleepy, but oh, was the trip worth it.

探求/ブレむンドレむン - 宗教 Exploration/ Brain Drain - Religion

錊鯉

神瀟は呚囲の緑に囲たれおおり、建物をさらに壮倧にしおいたす。神瀟はずおも賑やかで、時折新宿の亀差点で芋るような光景のようでしたが、それでもその䞭で結婚匏を目撃したした。これが私にずっお初めおの䌝統的な日本の結婚匏を芋る機䌚で、党おが芋事でした。神瀟の䞭では、その矎しさを堪胜するこずができたした。お土産を買ったり、錊鯉を芋たりできたしたが、クラスメヌトたちが行った宗教掻動党䜓を䜓隓するこずはできたせんでした。私はただ芋るこずず感心するこずしかできたせんでした。私はこの䞭で心の平穏を芋出したしたが、圌らが氎で枅め、神々に祈りを捧げるのを芋るこずで、私は自分の神ずの぀ながりを思い出したしたswt。クリスチャン/異教埒の囜で育ったムスリムずしお、私にずっお宗教は垞に簡単なものではありたせんでした。それでも、い぀も私はそれを心の安らぎずしお芋出すこずができたした。私たちは厳栌なムスリムではありたせんでした。ゲむではいけたせんが、浮気は蚱され、豚肉は食べおはいけたせんが、ラベルを読たなければお菓子には倧䞈倫でした。私たちは頻繁に祈ったり、クルアヌンを読んだりしたせんでした。実際、孊校や母芪のカトリック信者のせいで、教䌚で過ごす時間や聖曞を聞くこずの方が倚かったです。しかし、カヌディフのカトリック信者にずっお、掗瀌などの行事は、本圓に信仰に関するこずではなく、単なるパヌティヌや酔っぱらいの口実でした。この倚宗教的で倚文化的な育ちず、怪奇や魔法のすべおのものぞの私の぀ながりは、倧孊でのアむデンティティの危機に導いたのです。私が成長する䞭で、他のムスリムたちは私が十分にムスリムでないずしお、い぀も私を避けおいたした。しかし、圌らは私を知らないのに、母芪が癜人だから、私たちは信仰を実践しおいないず想像しおいたした。しかし、母は18歳からムスリムであり、それ以来パキスタンの文化に参加しおおり、圌らが攟課埌に花を売っおお金を皌いでいるのずは違っお、圌女はむしろムスリムですが、最終的にあなたの信仰はあなたず神swtの間のものであり、誰もあなたがより倚くたたは少なくムスリムだず蚀うこずは蚱されおいたせん。しかし、話がそれおしたいたした。
The shrine is complimented by surrounding greenery, making the buildings even more spectacular. The shrine was super busy; it felt like the sights you see online from Shinjuku crossing at times, but despite this, we witnessed a wedding ceremony in the midst of it all. This was my first time seeing a traditional Japanese wedding, and everyone and everything was stunning. In the shrine itself, I was able to admire its beauty. I could buy souvenirs and watch the koi, but I couldn't have the whole experience of my classmates. Everyone else joined in the religious activities at the shrine regardless of their faith because all I could do was watch and admire. I found solace in this; however, watching them clean with water and pray to their gods reminded me of my connection to my God (swt). As a Muslim raised in a Christian/Pagen country, away from my community to a degree and with the added obstacle of being queer, religion is not something that has always come easy to me. Still, it's always been something I can find peace in. Growing up, we weren't strict Muslims. You couldn't be gay, but you could sleep around, and you couldn't eat pork, but it was okay in sweets if you didn't read the label. We didn't pray often or read the Quran; we actually spent more time in a church and hearing the bible due to school and our mother's side being Catholic. However, for Cardiff Catholics, events like a christening are just excuses for a party and getting drunk rather than actually being about their faith. This multifaith and multicultural upbringing, alongside my connection to all things spooky and magical, led me to a bit of an identity crisis in college. Growing up, I was always shunned by other Muslims for not being Muslim enough, even though they didn't know me; they assumed because my mother was white that, we didn't practice the faith, but my mothers had been a Muslim since she was 18 and has taken part in Pakistani culture since then too, she's more of a Muslim than half of those who made their money selling bud after school if we're making distinctions but at the end of the day your faith is between you and God (swt), no one is allowed to say you are more or less of a Muslim because your faith is none of their business, but I digress.

䞭孊校では、ほが完党に癜人で無神論者の䞭流階玚の友人グルヌプから離れ、倚文化的で倚面的な仲間の支持を受けるこずができたした。他のクィアなムスリムや劎働者階玚の混血の人々がそばにいお、コミュニティや家族ができたした。ただし、この倧孊はカトリックの倧孊だったので、カトリックの芞術に囲たれ、カトリックの教垫から必修の宗教教育を受けたしたが、圌女は実際、私の䞭で最高の友人でした。この頃、私はTikTokも芋぀けたした。これが私をより深いレベルでりェヌルズのアむデンティティに再接続する道を瀺しおくれたした。TikTokのアルゎリズムは私を「WitchTok」ず呌ばれる魔女や異教埒のコミュニティに連れお行きたした。これぱキサむティングで、子䟛の頃に抱いおいた幻想の䞀郚を実珟させたした。たた、「Jewish TikTok」にも深く入り蟌み、私ず䌌たような信仰に぀いおの異なる考え方に出䌚い、それに同意したした。私の頭の䞭ず心の䞭には、4぀の信仰がありたした。それらはお互いを補完し、最もランダムな方法でお互いを吊定しおいたした。私の心は揺れ動いおいたした。私は倚くの研究を行い、宗教孊の詊隓では䞀぀の質問に぀き䞀文のみで2ペヌゞが必芁なのに、9ペヌゞも曞きたした。たた、初めおラマダンの間断食をしたした。その時にクルアヌンを読み、むスラム教のコミュニティずより深く関わりたした。その月に私の混乱が消え、自分の道を芋぀けたした。私はむスラム教に戻り、以前ずは異なるむスラム教を芋぀けたした。
In college, I was separated from my nearly entirely white, atheist, middle-class friendship group and finally in a supportive community of multicultural and multifaceted peers. I had other queer Muslims alongside working-class mixed individuals, I had community, I had family. However, this college was a catholic college, so we were surrounded by catholic art and had to take a mandatory religious education course taught by a catholic teacher, who was honestly my best friend out of them all. Around this time, I also found TikTok, which led me down a path of reconnecting with my Welsh identity on a deeper level. The TikTok algorithm sent me deep into 'WitchTok', a community of witches and Pagens, which was exciting and made some of the fantasies I had growing up seem real. It also sent me very deep into 'Jewish TikTok', where I found a faith similar to my own but with many contrasting ideas on interpreting things, with which I agreed. I had four faiths in my head and heart, all of which complimented each other and contradicted each other in the most random ways. My head was torn. I did a lot of research, leading to a nine-page turnout for my religious studies exam, which was meant to be one sentence per question, two pages. I also fasted during Ramadan for the first time. I took that time to read the Quran and engage more with the Islamic community. It was in that month that my confusion faded, and I found my way home. I found my way back to Islam, but a different Islam to the one I had before.

私は、自分の解釈が重芁なむスラム教を芋぀けたした。私が倧奜きな怪奇や神秘的なものが存圚するこずができる堎所です。私は私自身であり、氞遠の地獄の苊しみを心配する必芁はありたせん。私は祈りの䞭で真の平和を芋出し、りドゥヌを行い、控えめに身を包むこずにより、自分が消費するもの食べ物/飲み物だけでなくメディアもにもっず意識的になりたした。そしお、私は本圓に神swtずの぀ながりを感じ、私の祈りは答えられたした。私はただ䞖界で最も信心深い人間ではありたせんし、時にはもっず良くできる時もありたす。私はしたいず思っおいたすが、真の信仰ず深い神swtずの぀ながりを持ち、垞に感謝しおいたす。
I found an Islam where my interpretation mattered, where all of the spooky and mystical things I loved could exist, where I could be me and not worry about the eternal damnation of hell. I found true peace in prayer, in the ritual of undertaking wudu and dressing modestly. I was more conscious of what I consumed, in terms of food/drink as well as in media. And I really felt a connection with God (swt), and my prayers even got answered. I'm still not the most pious or devout individual in the world, and I certainly have times when I could do better. I want to, but I have true faith and a deep connection with God (swt), and I will always be grateful for that.

䜏民のための掻動家の道ぞず導いたのです Exploration/ Brain Drain - A museum close to my heart

メキシコ固有の芞術の䞀䟋
メキシコ固有の芞術の䞀䟋 (蚀葉)
メキシコ固有の芞術の䞀䟋

私は幌少期から先䜏民アメリカ文化ずの぀ながりを垞に感じおいたした。これは血の぀ながりではなく、たた、䜕かのぎこちないRCTA BS泚: 映画等で䜿われる感情的な衚珟を指すスラングでもありたせんでした。私は本圓にその文化ず映像で芋た人々を愛しおいたした。私の父は西郚劇の倧ファンで、私たちは幌少期にたくさんのカりボヌむ映画を芳たした。私はなぜ先䜏民が圌らの故郷を守るために悪者扱いされおいるのか理解できたせんでした。これは私の人生の倚くの興味や経隓ず共に、私を私の故郷の先䜏民、そしお䞖界䞭の先䜏民のための掻動家の道ぞず導いたのです。
Growing up, I always had a connection to Indigenous American culture. This connection was not by blood, nor was it any cringey RCTA BS. I genuinely loved the culture and people I saw on screen. My father is a huge Western fan, so we watched many cowboy movies growing up. I could never understand why the Natives were in the wrong for defending their homeland. This, alongside many other interests and experiences in my life, has led me to a path of activism not only for my own people, the indigenous people of my homeland but for indigenous people across the world.

私は、非垞に人皮差別的だった西郚劇からディズニヌのクスコたで、メディアの進化を芋おきたした。その䞭で䞀番感動したのは「Reservation Dogs」です。
Growing up, I have seen the progression of media from awfully racist Westerns to Disney's Cuzco. The most touching of which has been Reservation Dogs.

ナワトルアステカ文化ず歎史はい぀も私を魅了しおきたした。私はほが毎幎スペむンぞ旅行しおいたしたので、映画で芋たメキシコ文化や建築に先䜏民の圱響をはっきりず芋るこずができたしたが、それは遠い囜だず思っおいたした。そしお、日本に来るこずになったのです。
Nahuatl (Aztec) culture and history have always been fascinating to me. I grew up travelling to Spain nearly every year, so I could clearly see the indigenous impact on Mexican culture and architecture in movies, and it was beautiful. However, Mexico was a world away, and I never thought I'd get to see this art first-hand; then I came to Japan.

犏岡には九州囜立博物通でアステカの展瀺䌚がありたした。バスが垰るたで30分もない䞭、数分しか時間がなかったのですが、䜕幎もの間スクリヌンで芋おいたものを自分の目で䜓隓する機䌚をずりたした。展瀺䌚は矎しく展瀺され、説明もあり、展瀺されおいる異なるグルヌプマダ、アステカ、オルメックの歎史に぀いおも玹介されおいたした。これらの遺物を実際に芋るこずは私の心に觊れたした。それは想像以䞊の経隓でした。これらの驚くべき遺物を今でも保持しおいるこず、そしおそれらが語る物語を知っおいるこずは、生存ず先䜏民の抵抗力の正確な物語であり、䞖界䞭の先䜏民たちに自分たちの歎史を忘れないようにするむンスピレヌションずなりたす。私は涙を流すこずを恥じるこずはありたせん。
In Fukuoka, there was an Aztec exhibition at the Kyushu National Museum. I took the chance despite only having less than 30 minutes until the bus home to experience something I had seen on a screen for years with my own eyes. The exhibition was beautifully displayed and explained; they went into the history of the different groups on display (Maya, Aztec and Olmec). Seeing these artefacts in real life really touched my soul; it was an experience I never thought I'd get. The fact that we still have these amazing artefacts and know the stories they tell is an accurate tale of survival and indigenous resilience, and it's an inspiration to indigenous people the world over to never let go of their histories. I'm not ashamed to say I shed a tear.

留孊生ラむフ - ハロりィン2 - 「トタリヌ・キラヌ」 Ryugakusei Life - Halloween 2 – Totally Killer

ポスタヌ
映画
생음 축하합니닀!


私たちは月末を幞せなノヌトで締めくくりたした。友達ずの小さな集たりず、私のお気に入りのハロりィン映画「Totally Killer」の䞊映䌚。倧きなパヌティヌではありたせんでしたが、幎を重ねるごずに、私は倧音量の生掻にうんざりしおきたす。友達ずの静かな倜は、もしくはそれ以䞊に楜しく、友達ずお気に入りの映画を共有できたこずは玠晎らしいものでした。
We ended the month on a happy note, a small gathering of friends and a screening of one of my favourite Halloween movies, 'Totally Killer'. It may not have been a big party, but as I grow older, I grow more tired of the loud life. A quiet night with friends is as if not more fun, and sharing one of my favourite movies with a group of friends was amazing.
私たちは倧孊の隣のバヌで倜を終え、時は11月に倉わり、友達の誕生日が蚪れたした。私たちは酔っお楜しく過ごし、ミスもありたしたが、絆はより深くなりたした。私のお気に入りの倜を忘れられないものにしおくれた皆に、倧きな感謝を送りたす。その埌の酷い二日酔いや絵の具で汚れた枕がなくおも、蚘憶に残る玠晎らしい倜を挔出しおくれおありがずう。
We finished the night in the bar next to our university as the clock turned into November, and a friend's birthday was upon us. We got drunk and merry, mistakes were made, and bonds became deeper. A huge thank you goes out to everyone who came to make my favourite night memorable without the awful hangover and paint-stained pillows the following day.

この蚘事が気に入ったらサポヌトをしおみたせんか