Skyler Grey "Love The Way You Lie" 洋楽和訳

Eminem ft. Rihanna の『Love The Way You Lie』の原曲。加害経験者であるEminemと、被害経験者であったRihannaが、ドメスティックバイオレンスの被害者のためのファンドを立ち上げるために共同で発表した曲だけれど、その印象的なサビを作ったのが当時20代前半だったSkyler Gray だったということは、最近知った。

RihannaよりもSkylerの声のほうが脆くて少女のように不安定で、しっくり来る気がする。

Skyler Grey " Love The Way You Lie"

On the first page of our story
私達のストーリーの最初のページでは
The future seemed so bright
未来はとても明るいものに見えたのに
Then these things turned out so evil
お話は邪悪な物になっていった
I don't know why I'm still surprised
自分でも何故いまだに驚いているのか分からないわ

Even angels have their wicked schemes
天使でさえもいたずらをすることがあるけど
And you take that to new extremes
あなたは更に1段上を行く酷さね
But you'll always be my hero
でもあなたが私のヒーローであることは変わらない
Even though you've lost your mind
たとえあなたが正気を失っても

Just gonna stand there and watch me burn
そこに立って私が燃えるのを見ていればいいわ
Well that's alright because I like the way it hurts
それでいいのよ
だってこの痛みが好きだから
Just gonna stand there and hear me cry
そこに立って私が泣くのを聞いていればいい
Well that's alright because I love the way you lie
それでいいのよ
だってあなたの嘘のつき方が好きだから
I love the way you lie
あなたの嘘のつき方が好きだから


Now there's gravel in our voices
喧嘩で二人の声はすっかりかすれて
Glasses shattered from the fight
ガラスが割れて飛び散ってる
In this tug of war you always win
Even when I'm right
この終わりのない喧嘩であなたはいつも勝つの
たとえ私が正しい時だって

Cause you feed me fables from your hand
だってあなたは暴力的な言葉と
空っぽの脅し文句で
With violent words and empty threats
おとぎ話を紡ぐから
And it's sick that all these battles
Are what keeps me satisfied
こんな喧嘩が実は私を満足させてるなんてビョーキよね

Just gonna stand there and watch me burn
そこに立って私が燃えるのを見ていればいいわ
Well that's alright because I like the way it hurts
それでいいのよ
だってこの痛みが好きだから
Just gonna stand there and hear me cry
そこに立って私が泣くのを聞いていればいい
Well that's alright because I love the way you lie
それでいいのよ
だってあなたの嘘のつき方が好きだから
I love the way you lie
あなたの嘘のつき方が好きだから

So maybe I'm a masochist
多分私はマゾなの
I try to run but I don't wanna ever leave
逃げようとするけど、ほんとはどこにも行きたくないの
Till the walls are going up
In smoke with all our memories
私達の思い出と共に煙が立ち上るまで


翻訳:Olga

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?