見出し画像

【和訳&解説】Camila Cabello - Don't Go Yet

2019年にリリースした彼女のセカンドスタジオアルバム”Romance"以来初めてのリリースとなる”Don’t Go Yet"は、カミラの復帰にふさわしいサードスタジオアルバム"Familia"からの一曲である。

ラテンルーツを存分に漂わせたこの曲は、愛する人に夜を共に過ごしたいと願うカミラを表現している。気になるこの愛する人とは、リリース時の恋人であるカナダ人のスーパースター”ショーンメンデス”でありそう。
実際のところ、ショーンメンデスのヒット曲を何個か手がけた”スコットハリス”がこの曲の作詞を担当している。

[Intro]
Oh, my love, oh, yeah, yeah
I'm in love, yeah

恋に落ちてる

[Verse 1]
I replayed this moment for months
何ヶ月もこの瞬間をリプレイしてる

Alone in my head, waitin' for it to come
頭の中で一人、その時が来るのを待ってる

I wrote all your lines in the scripts in my mind, and
心の中で台本の中のあなたのセリフを全部書いた

I hope that you follow it for once
一度くらいそれに従ってくれることを願ってる

[Pre-Chorus]
I imagine myself in satin, the room was platinum and gold
サテンを身にまとう自分を想像する、部屋はプラチナと金

I'd dance and catch your eye, you'll be mesmerized, oh
私は踊ってあらたを惹きつける、あなたは魅了される

We'd find a corner, then your hands in my hair
私達はどこか隅っこを探す、そしあなたは私の髪を触る

Finally we're here, so, why
ようやく私達はここにきた、だから、なぜ

Are you sayin' you got a flight, need an early night?
飛行機があるから、早く帰らないといけないの?

No, don't go yet
まだ行かないで

[Chorus]
Oh, yeah, don't go yet, don't go yet
まだ行かないで、まだ行かないで
Oh, yeah, don't go yet, don't go yet
Oh, yеah, don't go yet, don't go yet

What you leavin' for, whеn my night is yours?
なんのために帰るの、私はいつあなたのものになるの?

Just a little more, don't go yet
あと少しだけ、まだ行かないで

[Verse 2]
Baby, don't go yet, 'cause I wore this dress for a lil' drama
ベイビー、まだ行かないで、このドレスはドラマを起こすために着てきたの

And I bet, I bet that you think that you know, but you don't
あなたはわかってると思ってるに違いない、でもわかってない

Baby, come to mama
ベイビー、こっちにおいで

I get, I get what I want when I want
私は欲しいものを欲しい時に手に入れる

And I get it how I wanna, wanna
そして好きなように手に入れるの

And I want you baby, gotta get you, baby
あなたが欲しい、あなたを手に入れなきゃ

[Pre-Chorus]
We'd find a corner, then your hands in my hair
私達はどこか隅っこを探す、そしあなたは私の髪を触る

Finally we're here, so, why
ようやく私達はここにきた、だから、なぜ

Are you sayin' you got a flight, need an early night?
飛行機があるから、早く帰らないといけないの?

No, don't go yet
まだ行かないで

[Chorus]
Oh, yeah, don't go yet, don't go yet
まだ行かないで、まだ行かないで
Oh, yeah, don't go yet, don't go yet (No, no)
Oh, yeah, don't go yet, don't go yet

What you leavin' for, when my night is yours?
なんのために帰るの、私はいつあなたのものになるの?

Just a little more, don't go yet
あと少しだけ、まだ行かないで

[Post-Chorus]
Dámelo
La-la-la-la-la-la-la-la (Don't go yet)
La-la-la-la-la-la-la, hey (Don't go yet)
Hey!

[Bridge]
(Oh-no-no, don't leave yet)
(まだ行かないで)
(No te vayas, quédate) Dale
(行かないで、ここにいて)お願い
(Oh-no-no, don't leave yet) Ahora voy yo
(行かないで)もう行かなきゃ
(No te vayas, quédate)
(行かないで、ここにいて)
(Oh-no-no, don't leave yet) Stay a little longer
(まだ行かないで)もう少しここにいて
(No te vayas, quédate) Know you really wanna
(行かないで、ここにいて)ほんとに帰りたいのはわかってる
(Oh-no-no, don't leave yet) Stay a little longer
(まだ行かないで)もう少しここにいて
(No te vayas, quédate) Oh
(行かないで、ここにいて)

[Chorus]
Oh, yeah, don't go yet, don't go yet (Oh)
まだ行かないで、まだ行かないで

Oh, yeah, don't go yet, don't go yet (Oh, don't go yet)
Oh, yeah, don't go yet, don't go yet (Oh)
(Oh-no-no, don't leave yet) What you leavin' for, when my night is yours?

なんのために帰るの、私はいつあなたのものになるの?

(No te vayas, quédate) Just a little more
(行かないで、ここにいて)あと少しだけ

[Outro]
(Oh, yeah, don't go yet, don't go yet) What you leavin' for, when my night is yours? Yours, yours
なんのために帰るの、私はいつあなたのものになるの?

What you leavin' for, when my night is yours?
なんのために帰るの、私はいつあなたのものになるの?

Just a little more, don't go yet
あと少しだけ、まだ行かないで

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?