小さな語りシリーズ2024/05/05  Small Story Series

2024/05/05「口癖」"Favorite phrase"

部屋には朝の光が静かに注がれていた。キッチンテーブルの上には、湯気を立てるコーヒーカップが置かれ、その隣には昨日読みかけの本が開かれている。外の世界が目覚める音が遠くから聞こえてくる中、私は窓辺に立ち、昨日の夕方、友人との会話を思い出していた。

彼女が笑いながら繰り返したその口癖、「大丈夫、何とかなるさ」が心に残っている。小さなキッチンの時計がカチカチと静かに時を刻む中、その言葉が私の心の中で何度も反響した。彼女の声は明るく、その一言一言がいつも私に安心感を与えてくれた。

カーテンがそっと風に揺れながら、部屋に新鮮な空気を運んできた。私は深く息を吸い込み、コーヒーの香りを感じながら、彼女の言葉をもう一度心に留めた。そして、それを胸に新しい一日が始まる。私たちが直面するどんな困難も、その口癖のように、何とかなると信じて。


The room was quietly bathed in morning light. A steaming cup of coffee sat on the kitchen table, next to an open book from yesterday. Sounds of the waking world drifted in from afar as I stood by the window, recalling the conversation I had with a friend last evening.

Her catchphrase, "It'll be okay, we'll make it through," laughed out in the midst of our talk, lingered in my mind. As the small kitchen clock ticked softly, her words echoed in my heart repeatedly. Her voice was cheerful, each word always providing me with a sense of comfort.

The curtains gently swayed with the breeze, bringing fresh air into the room. I took a deep breath, savoring the smell of coffee, and internalized her words once more. With that sentiment in my heart, a new day began. Believing that, like her catchphrase, whatever challenges we face, we'll somehow make it through.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?