見出し画像

【和訳】"Just the Way You Are" by Bruno Mars(ブルーノ・マーズ)

聞いているだけで楽しい。
そんな曲です。MVも楽しい!

Bruno Mars、"Just the Way You Are"

Just the Way You Are  by Bruno Mars

Oh, her eyes, her eyes
Make the stars look like they're not shinin'
Her hair, her hair
Falls perfectly without her tryin'
She's so beautiful
And I tell her every day
Yeah, I know, I know
When I compliment her, she won't believe me
And it's so, it's so sad to think that she don't see what I see
But every time she asks me, "Do I look okay?" I say

彼女の眼の輝きは
星の輝きも色あせさせてしまう
彼女の流れ落ちる髪は
何もしなくてもそれで完璧
なんて美しいんだって
毎日言っているけど
分かっているさ
どんなに褒めても彼女は僕を信じない
だからちょっと悲しい、
僕の眼に映るように彼女には見えないなんて
でもね、「わたしキレイかしら?」て彼女が聞くたびに
僕はこう言ってやるんだ

When I see your face (Face, face)
There's not a thing that I would change
'Cause you're amazing (Amazing)
Just the way you are (Are)
And when you smile (Smile, smile)
The whole world stops and stares for a while
'Cause, girl, you're amazing (Amazing)
Just the way you are (Are)
Yeah

君の顔を見ると
変えたいところなんてひとつもない
君はとても美しいから
そのままでいて欲しい
君が微笑むと
世界中が立ち止まってちょっと見とれてしまう
そうなんだ、君はとても美しいから
そのままでいて欲しい

Her lips, her lips
I could kiss them all day if she'd let me
Her laugh, her laugh
She hates, but I think it's so sexy
She's so beautiful, and I tell her every day
Oh, you know, you know, you know
I'd never ask you to change
If perfect's what you're searching for
Then just stay the same
So don't even bother askin' if you look okay
You know I'll say

彼女の唇は
一日中でもキスしていたい、許してくれるなら
彼女が笑った顔は
自分じゃ嫌みたいだけど、僕はセクシーに思う
なんて美しいんだって
毎日言っているけど
分かっているのかな
何一つ変わって欲しいことはないって
君が完璧を求めているならば
だったら、そのままでいて欲しい
「わたしキレイかしら?」なんて聞かないで欲しい
分かっているだろう、僕がこう言うことを

When I see your face (Face, face)
There's not a thing that I would change
'Cause you're amazing (Amazing)
Just the way you are (Are)
And when you smile (Smile, smile)
The whole world stops and stares for a while
'Cause, girl, you're amazing (Amazing)
Just the way you are (Are)

君の顔を見ると
変えたいところなんてひとつもない
君はとても美しいから
そのままでいて欲しい
君が微笑むと
世界中が立ち止まってちょっと見とれてしまう
そうなんだ、君はとても美しいから
そのままでいて欲しい

The way you are
The way you are
Girl, you're amazing (Amazing)
Just the way you are (Are)

そのままでいて欲しい
そのままでいて欲しい
そうさ、君はとても美しい
そのままでいて欲しい

When I see your face
There's not a thing that I would change
'Cause you're amazing (Amazing)
Just the way you are (Are)
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
'Cause, girl, you're amazing
Just the way you are

君の顔を見ると
変えたいところなんてひとつもない
君はとても美しいから
そのままでいて欲しい
君が微笑むと
世界中が立ち止まってちょっと見とれてしまう
そうなんだ、君はとても美しいから
そのままでいて欲しい

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?