見出し画像

【和訳】"Talking to the Moon" by Bruno Mars(ブルーノ・マーズ)

年末年始色々な出来事があって、素直におめでとうと言う気分になれないのですが、月に向かって語りかければ少しは楽になれるかな。

ブルーノ・マーズが今月来日します。そのあとには、ビリー・ジョエル、エド・シーラン、クイーン、テイラー・スウィフトなどなど。

Talking to the Moon  by Bruno Mars

I know you're somewhere out there
Somewhere far away
I want you back, I want you back
My neighbors think I'm crazy
But they don't understand
You're all I had, you're all I had

君はどこかに行ってしまった
どこか遠いところへ
戻ってきて欲しい
近所の人は僕は頭がおかしくなったと思っているけど
奴らにはわかりやしないさ
君は僕の全てだった

At night when the stars light up my room
I sit by myself

夜になって星明りが照らしてくれる部屋で
僕は独り座っている

Talking to the moon
Tryna get to you
In hopes you're on the other side talking to me, too
Or am I a fool who sits alone talking to the moon?
Oh

月に向かって話しかける
君に届けばいいなと思って
向こう側で君も話しかけてくれると願って
でも馬鹿だね、独り座って月に話しかける奴なんて

I'm feeling like I'm famous, the talk of the town
They say I've gone mad
Yeah, I've gone mad
But they don't know what I know
'Cause when the sun goes down, someone's talking back
Yeah, they're talking back, oh

有名人になった気分、街ではうわさになっている
皆が言っている、僕は気がおかしくなったと
そう、僕は気がおかしくなったんだ
でも奴らにはわからなくても、僕には分かることがある
だって、陽が沈むと語り返してくれる人がいるんだ
そう、語り返してくれる人がいる

At night when the stars light up my room
I sit by myself

夜になって星明りが照らしてくれる部屋で
僕は独り座っている

Talking to the moon
Tryna get to you
In hopes you're on the other side talking to me, too
Or am I a fool who sits alone talking to the moon?

月に向かって話しかける
君に届けばいいなと思って
向こう側で君も話しかけてくれると願って
でも馬鹿だね、独り座って月に話しかける奴なんて

Oh-oh, oh-oh, oh-oh
Do you ever hear me calling?
Oh-oh (Oh-oh-oh)
Oh-oh (Oh-oh-oh)
Oh-oh

僕が呼ぶ声は今も君に届いているかな?

'Cause every night, I'm talking to the moon
Still tryna get to you
In hopes you're on the other side talking to me, too
Or am I a fool who sits alone talking to the moon?
Oh-oh

そうなんだ毎晩、月に向かって話しかける
君に届けばいいなと今も思って
向こう側で君も話しかけてくれると願って
でも馬鹿だね、独り座って月に話しかける奴なんて

I know you're somewhere out there
Somewhere far away

君はどこかに行ってしまった
どこか遠いところへ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?