Tears on tape - HIM

Church bells toll
教会の鐘が鳴り響き
Thunder roars around me
周りで雷が轟く
I’ve been warned to prepare myself
覚悟するようにと警告をされていた
For the fall
雨の到来に

I’m armed to the teeth with tender pain
繊細な痛みで私は完全武装する
Of all yesterdays
昨日までのすべて

Tears on tape
カセットに残る涙を追いかけて
I will follow into your heart
私はあなたの心に入り込み
Sketching rain from afar
遠くから来る雨を描く

Tears on tape
カセットに残る涙を追いかけて
She surrenders needle in arm
彼女は針を腕に差し込む
While we dance into the storm
私たちが嵐に向かう時に

Darkness falls
暗闇が舞い降りて
Settling the score with love for once and for all
きっぱりと愛と決着をつける
Soaked in blood I cry
血まみれの私は叫ぶ
I fear we’re lost to the summer rain
夏の雨に奪われることに恐れ
Lonely and afraid
孤独で、不安

Tears on tape
カセットに残る涙を追いかけて
I will follow into your heart
私はあなたの心に入り込み
Sketching rain from afar
遠くから来る雨を描く

Tears on tape
カセットに残る涙を追いかけて
She surrenders needle in arm
彼女は針を腕に差し込む
While we dance into the storm
私たちが嵐に向かう時に

And for a moment there’s no pain
この一瞬だけ痛みは消えた
For once there’s no more pain in your eyes
この一度だけあなたの目から痛みを感じなくなった
And maybe we’ll love, just enough
そして私たちは愛するでしょう
To convince us to keep breathing on
これからも生き残り続けるためだけの愛を

Tears on tape
カセットに残る涙を追いかけて
Tears on tape
カセットに残る涙を追いかけて
I will follow into your heart
私はあなたの心に入り込む

Tears on tape
カセットに残る涙を追いかけて
Tears on tape
カセットに残る涙を追いかけて
I will follow you, to your arms
あなたの痛みまで、私はついて行く

Ville Hermanni Valo
Tears on Tape © Kobalt Music Publishing Ltd.


この歌のタイトル(同時にアルバムのタイトルでもある)に言及したインタビュー

Can you talk about the title ‘Tears on Tape’ and what it means to you?
アルバムタイトルの「Tears on Tape」はあなたにとってどのような意味をするんですか?

It’s one of those things where when it comes into your head you’re not thinking about it too much, I was probably in the bathtub as I usually am bathing away, reading some pseudo-satanic poetry and just came up with the title. What it represents to me is more or less is that it’s kind of like a hats off to our idols, the people who make us do what we do, Black Sabbath, Roy Orbison, Cat Stevens, Neil Young and all those people.頭によぎっただけで、あまり深く考えない。私はおそらくお風呂に入っていて、疑似悪魔主義の詩を読んで、そしてこのタイトルが頭によぎった。これは私にとってどのように意味するのかというと、多少、私たちが崇拝してきた人に敬意払う意味が込められている。私に何をすべきかを教えてくれた、Black Sabbath(イングランド出身のロック・バンド、ヘヴィメタルの源流となる始祖的グループ)、Roy Orbison(アメリカのロック歌手)、Cat Stevens(イギリス出身の歌手)、Neil Young(カナダ出身の歌手)などに。
How I see it is that they shed a few tears on tape in their day and the blood, sweat and tears they shed on that tape gave us a reason to carry on and pursue our passion which is music. It’s like an ode to music and an ode to our idols.私に見えるのは、彼達が彼達の時代で、カセットテープに涙をこぼしたこと。それらのカセットに残した血と汗と涙が、私たちに歩き続ける理由と、音楽の情熱を追いかけ続ける理由を与えてくれた。これは、音楽への賛美歌、私たちのアイドルへの賛美歌のようなものだ。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?