見出し画像

ザッポスのトニー・シェイが引退

Zappos CEO Tony Hsieh, champion of downtown Las Vegas, retires

Updated August 24, 2020 - 9:42 pm
Tony Hsiehが、Zappos.comのCEOを辞任しました。
ザッポス社の広報担当者であるローラ・デイビス氏は、シェイ氏が20年間の実務経験を経て、ラスベガスを本拠とするオンラインリテーラーを引退したと発表しました。
最高執行責任者のKedar Deshpandeが、月曜日にCEOに就任する予定です。
ラスベガス市長、キャロリン・グッドマン氏は、月曜日に、「トニーが、ダウンタウンの再建を支援する上で行ったすべての取り組みによって活気付きました。それは、魅惑的で刺激的なものでした」と語った。 「彼は、自慢をする人ではなく、控えめな人です。人とは違う、やりがいのあることをするのが大好き!誰もが下流で泳いでいるとき、彼は上流で泳いでいる、そういう人なんです」。
グッドマン市長は、シェイ氏の(引退の)計画について、直接話を聞いていないと語りました。
「彼が、ラスベガスで再び仕事をしてくれることを願っています。彼は本当にこの街で指導的な役割を果たしてきました」と彼女(市長)は語りました。
ハーバード大学を卒業したシェイ氏(現46歳)は、1999年にザッポス社にジョインしましたが、当初はこのベンチャー企業が成功するかどうか懐疑的でした。ザッポス社は、2009年に12億ドルでアマゾンに売却されましたが、彼は会社に(CEOとして)残り、ラスベガスのダウンタウンに住んでいました。2012年、彼はラスベガスのダウンタウンの活性化に3億5000万ドルを投じ、まずは街の入口に火を噴くカマキリの彫刻で人気のコンテナパークを建設しました。ダウンタウン・プロジェクトの3億5000万ドルの予算の約60%は、不動産に集中しましたが、約5,000万ドルは、小企業やテクノロジーベンチャー、教育、アート、文化系のジャンル向けに費やされました。
とりわけ、ダウンタウン・プロジェクトは、シャッター付きのモーテルを所有し、アリゾナ州の開発事業者であるウォルフ社と提携して、近年オープンした5階建て232室のアパート群である「Fremont9」を建設しました。
2018年、シェイ氏は、Downtown Project DTP Companiesに名前を変更しました。
Zappos.comの創業当初の名称は、「ShoeSite.com」でした。本社は、ヘンダーソンのグリーンバレービジネスパークにありました(藤井も何度も通いました)。 2013年、ヘンダーソンを離れ、ラスベガスのダウンタウンにある旧市庁舎があった建物を引き継ぎました(現ザッポス社の本社)。
ザッポス社のかつてのアートキュレーターで、企業の歴史研究家でもあるブライアン・パコ・アルバレス氏は、「トニーが、私を起業家にしてくれたんだ」と語りました。(翻訳:藤井啓人 https://www.kanglo.co.jp/)


Tony Hsieh has stepped down as CEO of Zappos.com.
Hsieh retired from the Las Vegas-based online retailer after 20 years at the helm, company spokeswoman Laura Davis confirmed Monday.

Chief Operating Officer Kedar Deshpande is set to take over as CEO, effective Monday.
“Everything Tony did in helping rebuild downtown was energized, mesmerizing and exciting for our city,” Las Vegas Mayor Carolyn Goodman said Monday. “He’s a modest person. He’s not a braggart, but he loves to do things that are different and challenging. When everyone is swimming downstream, he is swimming upstream.”

Goodman said she has not spoken directly to Hseih about his plans.
“I hope he’ll resurface in Las Vegas. He really has taken a leadership role in this city,” she said.
Hsieh, 46, a Harvard University graduate, joined the online shoe company in 1999, initially skeptical that the venture could be successful. It was sold to Amazon for $1.2 billion in 2009, but he remained with the company and has a residence in downtown Las Vegas.

In 2012, he invested $350 million into revitalizing downtown Las Vegas, developing the popular Container Park with its fire-breathing praying mantis art sculpture at the entrance. About 60 percent of the $350 million Downtown Project budget focused on real estate, while $50 million each was meant for small businesses, tech startups and education, arts and culture.

Among other things, the Downtown Project owned shuttered motels and partnered with Arizona developer the Wolff Co. to build Fremont9, a five-story, 232-unit apartment complex that recently opened.
In 2018, Hsieh renamed the Downtown Project DTP Companies.
Zappos.com initially was named “ShoeSite.com” and was headquartered in a Green Valley business park in Henderson. In 2013, the company moved out of Henderson and took over the building formerly housing City Hall in downtown Las Vegas.

Brian “Paco” Alvarez, the company’s former art curator and corporate historian, said of Hsieh, “He made me the entrepreneur I am today.”

source:
https://www.reviewjournal.com/business/zappos-ceo-tony-hsieh-champion-of-downtown-las-vegas-retires-2102935/

幸せを呼ぶそよ風チャリダー/サステナビリティイノベーティブコンサルタント。「感謝感動を世界に地球に」のカングロ代表、ザッポス研究会、イノベーションサロンZ、システムD研究会、サステナ塾、セブメディ創設者