見出し画像

どこに Where to go

最近、お寺をまわっています。
法隆寺に行ってきました。JRの法隆寺の駅から、どれぐらい歩いたでしょうか。十五分くらいかな。大きな道路沿いに歩いていけば良いので道に迷うことはありませんでした。お寺に着くと修学旅行生でいっぱいでした。少し騒がしかったけれどお寺の中にいると普段と違う空間を感じることができました。

I've been visiting temples recently. I went to Horyuji Temple. How far did you walk from JR Horyuji Station? About fifteen minutes. I didn't get lost as I just walked along the main road. When we arrived at the temple, it was full of students on a school trip. Although it was a little noisy, being inside the temple gave me a different feeling than usual.

天気が良くて、青空や白い雲とお寺の建物の対比が気になって同じような写真ばかり撮っていました。

The weather was nice, and I was curious about the contrast between the blue sky and white clouds and the temple buildings, so I kept taking similar photos.


ちょっと引き気味に


五重塔の大きさが伝われば・・・


建物を暗くしすぎか・・・


瓦と空の対比がお気に入り


iPhoneにて
iPhoneにて

iPhoneで撮ったものは広角レンズで撮っているので歪んでいますが、こういうのもありかなあと思っています。逆光なのは、ご容赦ください。

The photos taken with my iPhone are distorted because they are taken with a wide-angle lens, but I think this may be the case. Please excuse the backlighting.

この後、バスに乗って春日大社に行けることを知って行こうかなと思いましたが、疲れ気味だったのでまたの機会に。

After this, I learned that I could take a bus to Kasuga Taisha Shrine and thought about going there, but I was feeling tired so I decided to go another time.

お寺の写真も難しいです。まだまだ勉強が必要です。

Taking photos of temples is also difficult. I still need to study.

さて、これからどこに行こうか。

Now, where shall we go from now?


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?