見出し画像

関係副詞

僕は  彼女の家があったその場所を 覚えています。
I remember the town   僕は 覚えています
      where (ばしょ)
      her house was 彼女の家があった
I remember the town where her house was.

金曜日は 私が最もいそがしい 日です。
Friday is the day 金曜日は 日です
                 when (いつ)
    I am the busiest.
Friday is the day when I am the busiest.

彼女たちは 列車に乗り遅れた 理由を 私に 話した。
They told me the reason 彼女たちは 私に 話した
        why  (なぜ)
        they missed the train 列車に乗り遅れた
They told me the reason why they missed the train.

トムは その問題を解いた 方法を 話した。
Tom said  トムは 話した
      how  (方法)
      he solved the problem
Tom said how he solved the problem.

Have a nice day!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?