見出し画像

But Daddy I Love Him / taylor swift(英詞 / 和訳)

テイラー・スフィウトの11枚目のアルバムとなる「THETORTUREDPOETSDEPARTMENT: THE ANTHOLOGY」の6曲目に収録されている曲。
#テイラー・スフィウト #taylorswift #歌詞和訳 #和訳

But Daddy I Love Him / taylor swift

I forget how the West was won
西側がどのように勝利したのか忘れてしまった

I forget if this was ever fun
楽しかったかどうかは忘れた

I just learned these people only raise you to cage you
この人たちは、あなたを檻に入れるためだけにあなたを育てているんだ。

Sarahs and Hannahs in their Sunday best
日曜日のベストを着たサラとハンナ

Clutching their pearls, sighing "What a mess"
真珠を握りしめ、"なんてこった "とため息をつく。

I just learned these people try and save you
私はただ、これらの人々があなたを救おうとしていることを知っただけだ

... cause they hate you
...嫌われているから

Too high a horse
高すぎる馬

For a simple girl to rise above it
素朴な少女がその上に立つために

They slammed the door on my whole world
彼らは私の世界のドアを閉めた。

The one thing I wanted
私が欲しかったもの

Now I'm running with my dress unbuttoned
今、私はドレスのボタンを外して走っている。

Screaming "But Daddy I love him!"
でも、パパが大好きなの!」。

I'm having his baby
彼の子供を産む

No, I'm not, but you should see your faces
いや、そうではないが、君たちの顔を見てほしい

I'm telling him to floor it through the fences
フェンス越しに床を叩くように言っているんだ

No, I'm not coming to my senses
いや、正気に戻るつもりはない

I know he's crazy but he's the one I want
彼はクレイジーだけど、私が欲しいのは彼なの

Dutiful daughter, all my plans were laid
忠実な娘よ、私の計画はすべて立てられていた。

Tendrils tucked into a woven braid
編み込まれた三つ編みに巻き込まれた毛束。

Growing up precocious sometimes means not growing up at all
早熟に育つということは、時としてまったく成長しないということでもある。

He was chaos, he was revelry
彼はカオスであり、お祭り騒ぎだった

Bedroom eyes like a remedy
救済措置のような寝室の目

Soon enough the elders had convened
やがて長老たちが招集された。

Down at the city hall
市役所で

"Stay away from her"
「彼女に近づくな

The saboteurs protested too much
破壊工作員たちは抗議しすぎた

Lord knows the words we never heard
主は私たちが聞かなかった言葉を知っている

Just screeching tires and true love
軋むタイヤと真実の愛

And now I'm running with my dress unbuttoned
そして今、私はドレスのボタンを外して走っている。

Screaming "But Daddy I love him!"
でも、パパが大好きなの!」。

I'm having his baby
彼の子供を産む

No, I'm not, but you should see your faces
いや、そうではないが、君たちの顔を見てほしい

I'm telling him to floor it through the fences
フェンス越しに床を叩くように言っているんだ

No, I'm not coming to my senses
いや、正気に戻るつもりはない

I know he's crazy but he's the one I want
彼はクレイジーだけど、私が欲しいのは彼なの

I'll tell you something right now
今言っておきたいことがある

I'd rather burn my whole life down
人生を焼き尽くしたい

Than listen to one more second of all this griping and moaning
これ以上、不平や不満に耳を傾ける必要はない。

I'll tell you something about my good name
私の良い名前について教えてあげよう。

It's mine alone to disgrace
私だけの恥

I don't cater to all these vipers dressed in empath's clothing
私は、エンパスの服を着た毒蛇どもを相手にするつもりはない

God save the most judgmental creeps
神よ、最も判断力のあるキモオタを救いたまえ

Who say they want what's best for me
私のために最善を尽くすと言う人たち

Sanctimoniously performing soliloquies I'll never see
決して見ることのない独り言を愛想よく演じる

Thinking it can change the beat
ビートを変えられると思っている

Of my heart when he touches me
彼が私に触れるとき、私の心は

And counteract the chemistry
そして化学反応を打ち消す

And undo the destiny
そして運命を解き放つ

You ain't gotta pray for me
私のために祈る必要はない

Me and my wild boy
私とワイルドボーイ

And all this wild joy
そして、この野生の喜びはすべて

If all you want is gray for me
灰色でいいなら

Then it's just white noise
それではただのホワイトノイズだ

And it's just my choice
そして、それは私の選択だ

There's a lot of people in town that I
この街には、私が

Bestow upon my fakest smiles
私の偽りの笑顔に祝福を

Scandal does funny things to pride
スキャンダルはプライドを傷つける

But brings lovers closer
しかし、恋人たちの距離を縮める

We came back when the heat died down
ほとぼりが冷めた頃に戻ってきた

Went to my parents and they came around
両親のところへ行った。

All the wine moms are still holding out
ワインのママたちはまだ我慢している

But it's over.
でも、もう終わったことだ。

Now I'm dancing in my dress in the sun and
今、私は太陽の下でドレスを着て踊っている。

Even my daddy just loves him
パパも彼のことが大好き

I'm his lady, and oh my God
私は彼のレディよ。

You should see your faces
君たちの顔を見るべきだ

Time, doesn't it give some perspective
時が経てば、少しは展望が開けるのではないだろうか

No, you can't come to the wedding
いいえ、結婚式には来ていただけません

I know he's crazy but he's the one I want
彼はクレイジーだけど、私が欲しいのは彼なの

I'll tell you something right now you ain't gotta pray for me
僕のために祈る必要はない。

Me and my wild boy and all of this wild joy
僕とワイルドな少年、そしてこのワイルドな喜びのすべて

He was chaos, he was revelry
彼はカオスであり、お祭り騒ぎだった

If all you want is gray for me
灰色でいいなら

Then it's just white noise, and it's my choice
それなら、ただのホワイトノイズだ。

Screaming "But Daddy I love him!"
でも、パパが大好きなの!」。

I'm having his baby
彼の子供を産む

No, I'm not! But you –
いや、そんなことはない!でも、あなたは...

Should see your faces
君たちの顔を見るべきだ

But oh my God you should see your faces
でも、君たちの顔を見てほしい

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?