見出し画像

短編小説 | 少女A

(1)

 上目遣いに私を見ている男がいる。そっとこちらを見ているが、青く輝く視線は隠せない。

 A certain man has been looking at me with adoration with his eyes bluely shining. 

 キスをする準備でもしているのだろうか?乾燥する冬だから、リップでも塗っているのか、それとも舌で自分の口唇をなめたのだろうか?
 そんな思わせぶりなことをしなくたって、私のほうからきっかけぐらいは作ってあげるのに。

 Does he want to kiss me on the mouth? I wonder if he either applied lip-cream or licked his mouth as it is a dry winter day. 
 Even when he doesn't say anything, I will give him a chance to talk to me. 

(2)

 私はただのどこにでもいる、いわゆる普通の17歳のJK。17歳ともなれば、私だっていろいろ知っている。あなたは私のことを無垢な女の子だと思っているようだけど、もう経験済みなのよね。肉体だけじゃなく、精神的にも早熟だった。まぁ、これは今時の女の子なら、私と似たようなことは誰でもしているわ。

 I am nothing but an ordinary seventeen-year-old girl, what you call, a JK. As I am already seventeen years old, I know a lot about the world. You think, I suppose, that I'm virgin and innocent. But I am no innocent girl. Both my body and my mind are premature. Girls nowadays are doing just the same thing as I do. 

(3)

  それにしても、じれったい、じれったい。私が何歳だろうが、そんなことはどうでもいいでしょう?
 How tantalizing! How irritating! 
 My age has nothing to do with what you want me to do. 
 
 私は私なんだから、年齢なんてどうでもいいでしょう?
 I am what I am. That's enough, right? 

 私は特別なんかじゃない。どこにでもいる女の子に過ぎない。実名はあるにはあるけれど、匿名の、anonymousの頭文字をとって、とりあえず「少女A」ということにしておいてね。
 I am no peculiar girl. I am no more than an ordinary girl.  To be sure I have a real name, but please call me Girl A, which stands for "An Anonymous Girl."

(4)

 あぁ、でもね。私は強がっているけれど、頬杖ついてあなたのことを思っていると、胸が高まって、耳も熱くなるの。
 鏡に向かって微笑んでみたりしている。黄昏時は、少女を大人の女に変えるのでしょうね。
 Although I am pretending to be strong, my heart always begins to beat faster and faster and my ears gets feverish the instant I think of you, resting my chin on my hands. Twilight makes a little girl a matured lady. 

 素肌と心はひとつじゃないみたい。ルージュを塗ってみたけれど、私の口唇は微かに震えている。
 他人から言われるほど、私はドライじゃない。本当はとても臆病者なの。分かってほしいの、あなただけには。。

 By no means are my body and my soul one and the same thing. I tried wearing lipstick, however, I'm slightly quivering. I tend to get more excited than you think I am. To tell the truth, I am exceptionally coward. 

(5)

 もう、じれったい、じれったい。結婚するとか、結婚しないとかどうでもいいでしょ?
 じれったいわね。結婚なんてどうでもいいのよ、私には関係ないの。
 私は特別なんかじゃない。どこにでもいるただの「少女A」。

 How tantalizing! What an irritating thing! 
By no means does whether I'll marry or not have anything to do with you. 
 To hell with my marriage! I have nothing to do with marriage. I'm no exceptional girl. I am Girl A, prevalent anywhere.


おしまい(The End)

中森明菜🎵「少女A」をもとにして書きました😄。


#思い出の曲   #中森明菜
#少女A     #短編小説
#小説      #英語がすき
#掌小説     #英語
#歌       #音楽


この記事が参加している募集

思い出の曲

英語がすき

記事を読んで頂き、ありがとうございます。お気持ちにお応えられるように、つとめて参ります。今後ともよろしくお願いいたします