見出し画像

日記(2024年2/9) ラーメンの歴史を知ってみたい DIARY(9th February 2024)I want to know the history of Ramen.


今日もラーメンを食べてしまいました(醤油ラーメン)。おいしかったです。麺料理文化は中国から日本に昔伝わったものです。しかし、以前聴いたことがあるのですが、その時はスープはラーメンに使われていなかったらしいです。
I  ate Ramen(Soy-Sauce taste) today too.
It was really yummy.
Noodle cooking culture was introduced to Japan from China a long time ago.
But I heard before that it seems that soup was not used for ramen at that time.


なのでラーメンの歴史を調べてもいいなと今日思いました。ちなみに烏龍茶も飲みましたが、これも中国発祥といわれていますね。
というわけで今日の日記でした。お読みいただきありがとうございました。
So today I thought it would be a good idea to look into the history of ramen.
By the way, I also drank Oolong tea, which is also said to have originated in China.
So this is today's diary. Thank you for reading.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?