見出し画像

木の枝の上


僕は熱血野球少年だった。

ある朝、バットを持って玄関を出たら
女の子が生け垣に絡まっていた。

「キミ、そんなところでなにしてるのさ」
「なんでもないの」

「そんなふうに見えないけど」

「ところで、ねえ、知ってるかしら」
「なにさ」

「あのね、あたしがまだ小鳥だった頃
 木の枝の上で、リスさんに聞いた話なの」

僕が女の子に暴力を振るったのは
あのときが最初だった。


On a Tree Branch


I was a hot-blooded baseball boy.

One morning, when I left the front door with a bat,
a girl was entangled in a hedge.

"What are you doing in that place?"
"Nothing."

"I cannot see it like that ..."

"By the way, you know, hey?"
"What?"

"Well, when I was still a little bird,
I heard the squirrel on a tree branch,"

That time was the first time
I acted violence against girls.

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/