見出し画像

【SS】日没の前に


私は走っていた。
そして、焦っていた。

この先にある目的地まで、私は 
どうしても日没までに辿り着かねばならない。

けれど、それは死を意味していた。

日没を過ぎれば、友の死。
日没の前であれば、私の死。

どちらも耐え難い。
できれば、どちらも避けたい。

そこで私は考えた。
ちょうど日没と同時に到着したらどうだろうか、と。

友は殺せまい。
私も殺されまい。

・・・・甘い考えだろうか。

私は走りながら腕時計の時刻を読む。
目的地点における日没時刻は計算済みだ。

私は走る。
とにかく走る。

途中、目の前に亀が歩いていた。

私が現在の亀の位置に辿り着いた時 
この亀は少しばかり前進しているはずだ。

その少しばかり前進した位置に私が至った時 
さらにほんの少しばかり亀は前進しているはずだ。

・・・・などと考えているうちに 
私は亀を追い越してしまっていた。

私は走る。
ひたすら走る。

脚が痛い。
胸が苦しい。

頭が割れそうだ。

それでも走る。
それでも私は、走り続ける。
 


Before Sunset


I was running.
And I was impatient.

To the destination in the future,
I must reach by sunset by all means.

But that meant death.

After the sunset, the death of a friend.
Before sunset, my death.

Both of them are unbearable.
If possible, I want to avoid either.

So I thought.
I wonder if I arrive at the sunset at the same time.

They can not kill a friend.
I will not be killed either.

Is it a sweet idea?

I read the time of the watch while running.
The sunset time at the destination has been calculated.

I will run.
Run anyway.

On the way, a turtle was walking in front of me.

When I reach the current turtle position,
this turtle should have made a bit of progress.

When I arrived in a position that made a little progress,
the turtle should be moving a little further just a little.

While I thought that I was overtaking the turtle.

I will run.
I just run.

My leg hurts.
My chest is painful.

My head seems to break.

Still run.
Still I will keep running.
 

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/