見出し画像

オーデイオ・ブック対読書-どちらがより良いか?Audiobook vs Reading — Which Is Better?

Audiobook vs Reading — Which Is Better?
オーデイオ・ブック対読書-どちらがより良いか?

Is reading books necessary anymore?
もはや本を読むことは必要ですか?


Pexels Image.
ピクセルイメージ

Ionutz Kazaku
イオナッツ・カザック著

Sep 23, 2022
2022年9月23日

“I was a fan of audiobooks, but I always viewed them as cheating,” — Beth Rogowsky
「私は オーデイオ・ブックのファンでした。しかし私は常にそれらがいかさまのように見ました」- ベス ロゴウイスキー

Should you quit reading?
あなたは読書をやめるべきですか?

We all know how easy & convenient it is to listen to audiobooks but, is that component enough to never return to reading, or listening to audiobooks is not such a good alternative after all?
我々はすべてのオーデイオ・ブックを聞くことがどれぐらい容易で、便利か知っていますが、しかし、その要素は決して読書に戻らないのに十分ですか、あるいは オーデイオ・ブックを聞くことは結局のところそんなに良い代替ではないのでは?

Here are 7 factors that everyone should take into account —
こちらに皆が考慮に入れるべき7つの要因があります

Factor #1: Speed
要因#1:スピード

What’s the fastest method of consuming knowledge?
知識を消費する最高速の方法は何ですか?

Researchers found that reading is faster than listening to books. An average adult can read 250–300 words per minute and can efficiently listen to 150–160 words per minute. I always increase the speed to 1.5x which enables me to gain more information.
研究者は、読書が本を聞くより速いことを発見しました。 平均的な大人は250 - 300ワード/分を読むことができて、そして効率的に150 - 160ワード/分を聞くことができます。私は私にもっと多くの情報を得られるように常に速力を1.5倍に増やします。

Anyways, reading a book is definitely the faster method.
とにかく、本を読むことは確かにより速い方法です。

Factor #2: Attention
要因 #2:注意力

How often do you get distracted?
あなたはどれぐらいしばしば気が散りますか?

When reading a book I always start to get distracted by my thoughts and it takes me seconds and sometimes minutes to snap out and refocus my attention. If you are reading, it is pretty easy to go back and find the point at which you zoned out.
本を読むとき、私は常に私の考えによって注意をそらされ始め、それを断ち切って、私の注意力を再び集中させるために私は数秒そして時々数分を要します。 もしあなたが読んでいるなら、戻って、そしてあなたがボーとしていた点を見つけることはかなり容易です。

If you’re listening to a book, it’s not so easy. Most of the time you will be taking a walk, doing chores or driving a car while listening to a book. It makes it pretty difficult to go back to that moment. Also, if you are listening to a complicated text, it’s pretty difficult to return and reanalyze the content.
もしあなたが本を聞いているなら、それほど容易ではありません。 ほとんどいつもあなたは散歩しているか、本を聞きながら、雑用をしているか、あるいは車を運転しているでしょう。 それは、その瞬間にさかのぼることをかなり難しくします。 同じく、もしあなたが複雑な本文を聞いているなら、戻って、内容を再び分析することはかなり難しいです。

ここから先は

3,820字 / 1ファイル

¥ 300

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?