見出し画像

【和訳】 Backseat Freestyle

【概要】
仲間が運転する車の後部座席で Kendrick がフリースタイルを披露する。


Martin had a dream
 Martin には夢があった
Martin had a dream
Kendrick have a dream
 Kendrick には夢がある
 
All my life I want money and power
 俺は人生ずっと金と権力がほしかった
Respect my mind
 俺の精神を尊敬しろ
Or die from lead shower*1
 さもないと弾丸の雨に打たれて死ぬぞ
I pray my d*ck get big as the Eiffel Tower
 俺の d*ck がエッフェル塔くらい大きくなったらな
So I can fuck the world for seventy-two*2 hours
 72時間で世界を犯せるのに

(1)“lead”は黒鉛も意味することから、彼が鉛筆で書いた詩に圧倒されるという意味でもある。
(2)エッフェル塔にはフランスの科学者72人の名前が刻まれていることから。

 
Goddamn I feel amazing, damn, I'm in the Matrix*3
 最高に気分がいい 俺は今 Matrix にいる
My mind is living on cloud nine*4
 最高に幸せだ
And this 9*5 is never on vacation
 でもこの9に休みはない
Start up that Maserati*6
 マセラティのエンジンをかけて
And -vroom-vroom! - I'm racing*7
 ブーン! 競争だぜ
Popping pills in the lobby
 ロビーでピルを飲んだ彼女が
And I pray they don't find her naked
 裸で見つからないことを祈るよ
And I pray you ni**as is hating*8
 お前がヘイターなら
Shooters go after Judas*9
 スナイパーがユダを追いかけるぜ
Jesus Christ, if I live life on my knees
 イエス様 もし俺があなたにひざまずけば
Ain't no need to do this
 こんなことする必要ないのにな
Park it in front of Lueders
 チャーチズ・チキンの隣の
Next to that Church's Chicken*10
 リューダース公園に車を停めて
All you p*ssies is losers
 お前たちは敗者だ
All my ni**s is winners, screaming
 俺たちが勝者だ 叫べ

(3)①赤と青(ブラッズとクリップス)が対立する地域にいるということ。③彼がつかんだ成功は『The Matrix』のように架空のものでしかないということ。③ピルのように現実を生きるか理想を生きるかの選択を迫られているということ。
(4)神に1番近く、至福である状態。
(5)9mmのハンドガンのこと。
(6)イタリアの高級車ブランド。
(7)トリップ状態を指すこともある。
(8)“Satan”とも聞き取れるように発音しており、ヘイターが悪魔であれば殺しても罪にならないという意味も考えられる。
(9)キリストを裏切った12使徒の1人。
(10)コンプトンにある公園と店。

 
All my life I want money and power
 俺は人生ずっと金と権力がほしかった
Respect my mind
 俺の精神を尊敬しろ
Or die from lead shower*1
 さもないと弾丸の雨に打たれて死ぬぞ
I pray my d*ck get big as the Eiffel Tower
 俺の d*ck  がエッフェル塔くらい大きくなったらな
So I can fuck the world for seventy-two*2 hours
 72時間で世界を犯せるのに
 
 
Goddamn I got b*tches, damn I got b*tches
 女を手に入れたぜ
Damn I got b*tches, wifey, girlfriend and mistress
 人妻と彼女と愛人だ
All my life I want money and power
 俺は人生ずっと金と権力がほしかった
Respect my mind
 俺の精神を尊敬しろ
Or die from lead shower*1
 さもないと弾丸の雨に打たれて死ぬぞ
 
I've got twenty-five lighters*11 on my dresser, yes sir
 俺の食器棚には25本のライター
Put fire*12 to that ass
 あの尻に火をつけたら
Body cast on a stretcher
 その体はストレッチャーで運ばれていく
And her body got that ass that a ruler couldn't measure
 彼女の尻は定規じゃ測りきれない
And it make me cum fast but I never get embarrassed
 すぐイっちまっても全く恥ずかしくない
And I recognize you have
 お前は俺が待ち望んでいたものを
What I've been wanting since that record
 持ってるみたいだ
That Adina Howard*13 had pop it fast to impress her
 Adina Howard を聴いた時から
She rolling, I'm holding my scrotum and posing
 彼女はハイになって 俺は自分のアソコをつかんでポーズ
This voice here is golden, so fuck y'all, I goes in and
 この声は黄金級だ クソくらえ 俺が行くぞ

(11)ライターの中にドラッグの小袋を隠すことから。
(12)銃との掛詞。
(13)90年代に性的に過激なリリックで話題になったシンガー。

 
All my life I want money and power
 俺は人生ずっと金と権力がほしかった
Respect my mind
 俺の精神を尊敬しろ
Or die from lead shower*1
 さもないと弾丸の雨に打たれて死ぬぞ
I pray my d*ck get big as the Eiffel Tower
 俺の d*ck がエッフェル塔くらい大きくなったらな
So I can fuck the world for seventy-two*2 hours
 72時間で世界を犯せるのに
 
 
Goddamn I got b*tches, damn I got b*tches
 女を手に入れたぜ
Damn I got b*tches, wifey, girlfriend and mistress
 人妻と彼女と愛人だ
All my life I want money and power
 俺は人生ずっと金と権力がほしかった
Respect my mind or, ni**a, it’s go time
 俺の精神を尊敬しろ もう時間だ
 
 
I roll in dough with a good grind
 俺はこの仕事で山ほど稼いでる
And I run at ho with a baton
 そしてこのバトンを渡すために走ってるんだ
That's a relay race with a bouquet
 このリレーに勝って花束を手にするんだ
They say, "K, you going marry mines"
 みんなが言う「K うちの娘と結婚してくれ」
B***tch! No way, b***tch! No way
 B***tch! まさか B***tch! やだね
B***tch! No way, b***tch, okay
 B***tch! まさか B***tch! わかったよ
I'm never living life confined
 俺は制限される生活なんていやだ
As I feel you even if I'm blind
 もし俺が盲目でもお前らのことなんてわかる
I can tell you who, what, when, where
 お前が誰で 何で いつ どこで
How to sell your game right on time
 俺に罠をしかけるのかわかる
B***tch! Go play, b***tch! Go play
 B***tch! 遊んでろ B***tch! 勝手にしろ
B***tch! Go play, b***tch! I look like OJ
 B***tch! 遊んでろ B***tch! 俺は OJ みたいだ
Killing everything from p*ssy
 P*ssy も Hit-Boy のビートも
To a mothafucking Hit-Boy*14 beat
 全部乗りこなしてやる
She p*ssy popping
 彼女の p*ssy は踊ってる
And I got options like an audible*15, I be
 俺はオーディブルみたいにいろんな体位に変えてやる
C-O-M-P-T-O-N
 C-O-M-P-T-O-N
I win, then ball at your defeat
 俺の勝ち 負けたお前の前でセックスしてやる
C-O-M-P-T-O-N
 C-O-M-P-T-O-N
My city, mobbing in the street, yelling
 俺の街がストリートを仕切ってるんだ 叫べ

(14)今トラックのプロデューサー。
(15)事前に決めた作戦を試合中に変更すると言う意味のアメフト用語。

 
All my life I want money and power
 俺は人生ずっと金と権力がほしかった
Respect my mind
 俺の精神を尊敬しろ
Or die from lead shower*1
 さもないと弾丸の雨に打たれて死ぬぞ
I pray my d*ck get big as the Eiffel Tower
 俺の d*ck がエッフェル塔くらい大きくなったらな
So I can fuck the world for seventy-two*2 hours
 72時間で世界を犯せるのに
 
Goddamn I got b*tches, damn I got b*tches
 女を手に入れたぜ
Damn I got b*tches, wifey, girlfriend and mistress
 人妻と彼女と愛人だ
All my life I want money and power
 俺は人生ずっと金と権力がほしかった
Respect my mind
 俺の精神を尊敬しろ
Or die from lead shower*1
 さもないと弾丸の雨に打たれて死ぬぞ
 
 
Let it run, Ali*16
 やってやれ Ali
Martin had a dream
 Martin には夢があった
Martin had a dream
Kendrick have a dream
 Kendrick には夢がある

(16)今アルバムのエンジニア。

Backseat Freestyle, Kendrick Lamar
© 2013 Aftermath/Interscope Records
℗ 2013 Aftermath/Interscope Records

ここから先は

0字
この記事のみ ¥ 100

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?